נובאק ג'וקוביץ', הטניסאי המדורג שני בעולם, ניצח הלילה (בין שלישי לרביעי) את טיילור פריץ (9, ארה"ב) 1:6, 4:6, 4:6 ועלה לחצי גמר אליפות ארה"ב הפתוחה, בה זכה שלוש פעמים בעבר, אך לא עשה זאת מאז 2018. על הדרך, הוסיף הסרבי בן ה-36 שני שיאים לרשימה הבלתי נגמרת שלו, השווה שיא אחר, וגם הגדיל שיא שכבר רשום על שמו.
מדובר בפעם ה-47 שג'וקוביץ' עולה לחצי הגמר בטורניר גרנד סלאם. בכך, הוא הפך לשיאן ההעפלות למעמד זה כשעד היום החזיק יחד עם רוג'ר פדרר. זו גם הפעם השישית שלו בקריירה בה הוא מגיע לפחות לשלב זה בכל ארבעת טורנירי הגרנד סלאם של אותה שנה קלנדרית, ובכך עקף את פדרר שהחזיק יחד איתו בשיא.
1 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
עקף את פדרר. ג'וקוביץ'
(צילום: CLIVE BRUNSKILL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
זה היה הניצחון ה-250 בקריירה שלו על מדורגים מהטופ 10 העולמי, ובכך הוא הגדיל את השיא שלו, כשמתחתיו נמצאים פדרר (224) ורפאל נדאל (186). זה גם היה הניצחון ה-30 ברציפות שלו על יריב אמריקאי, רץף שהתחיל כשגבר על סם קוורי בווימבלדון 2016.
באליפות ארה"ב הוא עם מאזן 0:12 נגד שחקנים ביתיים, וגם בשלב הבא הוא יפגוש אמריקאי, בן שלטון בן ה-20 המדורג 20 בעולם. "אני אוהב את האנרגיה הזאת ובסדר עם זה. זה גורם לי להיות יותר חדור מטרה וזה למעשה הדלק שמניע אותי", סיפר ג'וקוביץ על ההתמודדות מול שחקן שזוכה לתמיכת הקהל הביתי.
"הספורט הזה הביא לי כל כך הרבה", אמר ג'וקוביץ' כשנשאל על השיא החדש של הכי הרבה הופעות במעמד חצי הגמר בטורניר גראנד סלאם. "להגיע מסרביה, מדינה שהייתה קרועה ממלחמה, התמודדתי במהלך הדרך עם המון יחד עם המשפחה שלי. בלעדיהם לא הייתי כאן. היה לי הרבה מזל להגיע לרגעים כאלה. אין לי הרבה הזדמנויות לומר את זה, אבל אני מודה על כל רגע ורוצה להמשיך להנות מטניס".