י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
האשמה מפתיעה

אריתריאה: המוסד מממן פעולות אלימות נגד המדינה

משרד ההסברה באריתריאה, טען כי המוסד וארגוני הביון מרכזיים בעולם, עומדים מאחורי מקרי אלימות שמכוונים נגד אירועי הקהילה האריתריאית. "המטרה העיקרית של הפעולות האלימות היא לשבש אירועים תרבותיים בני עשרות שנים, שנועדו לשמר את הזהות הלאומית"

אריתריאה: המוסד מממן פעולות אלימות נגד המדינה
מהומות האריתראים בתל אביב צילום: Flash90

משרד ההסברה של אריתריאה, האשים הלילה את המוסד וארגוני ביון נוספים בעולם בשיבוש בכוונה אירועי תרבות של אריתריאה. "בשבועות האחרונים ראינו פעולות מאורגנות של אלימות וונדליזם במספר מקומות באירופה ובמקומות נוספים נגד פסטיבלים ואירועים לאומיים שאורגנו בידי הקהילה האריתריאית", מסר משרד ההסברה

בדיווח נאמר עוד, כי "המטרה העיקרית של הפעולות האלימות היא לשבש אירועים תרבותיים בני עשרות שנים, שנועדו לשמר את הזהות הלאומית, המסורת והקשר עם המולדת, הפילוג ממומן בידי סוכנויות ביון מרכזיות, כולל המוסד" נטען בלי כל הוכחה.

הדברים מגיעים לאחר שביום שבת האחרון נפצעו 157 בני אדם בעימותים קשים שפרצו בדרום תל אביב, בין מבקשי מקלט המתנגדים למשטר הדיקטטורי באריתריאה, לבין תומכיו. כוחות המשטרה שניסו לחצוץ בין הניצים הותקפו. מתנגדי המשטר השחיתו אולם שבו היה אמור להתקיים אירוע של שגרירות אריתריאה בתל אביב, 52 איש נעצרו ביניהם תומך המשטר שנשא אקדח ללא רישיון במהלך העימותים בשבת.

אריתראים מהומות האריתראים בתל אביב תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד