אינדונזיה הודיעה כי האדם הראשון בעולם שיקבל את ויזת הזהב שהשיקה לאחרונה הממשלה המקומית הוא אחד ממייסדי ChatGPT ומנכ"ל חברת הבינה המלאכותית OpenAI, אחת המדוברות ביותר בעולם בשנה האחרונה, סם אלטמן. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
"הכלכלה הגדולה ביותר בדרום מזרח אסיה" מנסה למשוך אליה משקיעים זרים, ורשות ההגירה במדינה הודיעה כי בחרה באלטמן מאחר שהוא "בעל מוניטין בינלאומי ועשוי להביא הטבות לאינדונזיה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סם אלטמן בשימוע בסנאט
סם אלטמן בשימוע בסנאט
סם אלטמן
(צילום: Patrick Semansky / AP)
הוויזה החדשה תאפשר לזרים שמשקיעים באופן משמעותי באינדונזיה להישאר בין 5 ל-10 שנים במדינה, עדיפות בבדיקות הביטחוניות בשדות התעופה ועוד הטבות. לאלטמן הוענקה ויזה למשך עשור.
אחד הקריטריונים לקבלת הוויזה הוא, למשל, השקעה של 350 אלף דולר במניות של חברות ציבוריות מקומיות, חשבונות חיסכון או איגרות חוב ממשלתיות.
ויזת זהב הפכה ליותר ויותר נפוצה בשנים האחרונות במדינות שמחפשות משקיעים שירימו את הכלכלה שלהן. בחלקן מספיקה רכישת נכס נדל"ני בכדי לקבל את הוויזה, או תרומה כספית נדיבה. יש כאלה שאף מעניקות אזרחויות על השקעה כזו.
ויזת הזהב גרמה לאינפלציה של תושבים ואזרחים חדשים במדינות השונות, ולעליית מחירים משמעותית בדיור ובמזון, וחלקן לקחו צעד אחורה. כך למשל פורטוגל, שהודיעה כבר בתחילת השנה על סיום התוכנית אצלה. גם אירלנד נקטה בצעד דומה, ובספרד שוקלים לעצור את התוכנית אצלם. מדינות אחרות מעלות את הרף המינימלי להשקעה הדרוש כדי לקבל את הוויזה הנחשקת.

דיווח: OpenAI בדרך להכנסות של יותר ממיליארד דולר בתוך שנה

רק לפני מספר ימים דווח באתר The Information כי OpenAI בדרך להכנסות של יותר ממיליארד דולר בשנה הקרובה בזכות מכירת ChatGPT ויכולות המיחשוב שמניעות אותה. תחזיות מוקדמות יותר דיברו על הכנסות של 200 מיליון דולר. על פי הדיווח, החברה מפיקה יותר מ-80 מיליון דולר הכנסות מדי חודש, לעומת 28 מיליון דולר בלבד בכל השנה שעברה.
חוץ מ-ChatGPT, החברה מכניסה כסף ממכירת גישת API לדגמי הבינה המלאכותית שלה עבור מתכנתים ויוזמות שונות באופן ישיר, ובאמצעות השותפות שלה עם מיקרוסופט, שהשקיעה יותר מ-10 מיליארד דולר בחברה בינואר.