חצי שנה אחרי שמשטרת ישראל פינתה את אזרחי ממלכת ישר-אל מעמק חפר, הם החליטו להקימה באזור ראש פינה. המידע על אזרחי המדינה החדשה, שלא מכירה בחוקי הארץ, הגיע לרשות מינהל מקרקעי ישראל ולידי שוטרי המחוז הצפוני במשטרה, שהחליטו היום (שני) לפנותם באופן מיידי. זאת, בנימוק שהשתלטו על שטחים שלא בבעלותם והקימו בהם מבנים לא חוקיים.

אזרחי המדינה החדשה, בראשות מנהיגם שי בן דוד, זעמו על פקחי המינהל וגירשו אותם מהמקום, לפני שלתמונה נכנסו שוטרי תחנת משטרת ירדן שבמחוז הצפוני, שהגיעו לשטח וביקשו מהם להזדהות. הם סירבו לאפשר לשוטרים להיכנס לאזור המגודר ואף הטיחו בשוטרים: "אתם מסיגים גבול" ו"אם אתם רוצים לדבר איתנו, תפנו למשרד החוץ".

השוטרים פרצו לבסוף את גדרות המתחם, אבל אזרחי ישר-אל נשארו במקום, איימו לתבוע את המשטרה והורו לשוטרים שלא לחזור. "הם הציבו במקום קרוון גדול ולוחות סולאריים, כדי שיהיה להם חשמל. לא ביקשו שום אישור מרשויות המדינה. ככה, הקימו להם מדינה חדשה", מציין גורם במשטרה.

"ממלכת ישר-אל" הוקמה לפני כחצי שנה על מתחם בית יערי שבעמק חפר, אשר עם השנים ננטש והפך למקום מפלט לאזרחים שהגיעו להתגורר במקום. המידע על המדינה החדשה, שנושאת את הלוגו "כל אחד מלך וכל אחד מלכה", הגיע במקרה לידי המשטרה, לאחר שכמה מאזרחי המדינה החדשה נתפסו נוהגים עם לוחיות רישוי בצבע סגול. זאת, לאחר שהקימו לעצמם משרד חוץ וקונסוליה בחדרה.

המשטרה פירקה אז את המתחם שאליו פלשו עשרות מאזרחי המדינה החדשה, והם כאמור הקימו אחד חדש בשטחים חקלאיים בראש פינה - ללא כוונה להתפנות. "הם הגיעו לכאן יום אחד, השתלטו על שטחים חקלאיים גדולים וגידרו אותם בגדרות", מספר חקלאי מהאזור. "הם החליטו להקים את המדינה שלהם אצלנו, בראש פינה".