היורש: ג'וד בלינגהאם הוא המלך החדש של ריאל מדריד

ההשוואות לזינדין זידאן בעיצומן • את קארים בנזמה הוא הספיק להשכיח • והאוהדים בסנטיאגו ברנבאו? הם כבר מאוהבים מעל לראש בתכשיט • וכולם סקרנים איפה כל זה יכול להסתיים

בלינגהם. המלך החדש של ריאל מדריד. צילום: רויטרס

לריאל מדריד, מועדון הכדורגל המפואר ביותר בעולם, יש מלך חדש. הוא רק בן 20, הוא אנגלי, וקוראים לו ג'וד בלינגהאם.

הבלאנקוס ניצחו בכל ארבעת משחקי הליגה שלהם העונה, בלינגהאם הבקיע בכולם. למעשה, הוא הבקיע 5 מ־8 השערים של ריאל והוסיף לזה בישול אחד. כלומר, רק בשניים מהשערים הוא לא היה מעורב.

שלשום חגגה ריאל מדריד את פתיחתו של הסנטיאגו ברנבאו המחודש במשחק בית מול חטאפה. מיליארד יורו השקיעה ריאל בארבע השנים האחרונות בשיפוצים, ובעיקר בגג הנסגר, והתוצאה פשוט מדהימה. 80 אלף האוהדים הגיעו לחגיגה, זה לפחות מה שהם קיוו לראות, אחרי שלושה ניצחונות חוץ על בילבאו, אלמריה וסלטה ויגו.

בלינגהם אחרי עוד שער, צילום: EPA

אבל חטאפה הגיעה כדי לקלקל את המסיבה. היא אפילו עלתה ליתרון משער של אקס ריאל בורחה מיוראל. והיא שיחקה בקשיחות. ברבע השעה הראשונה בלינגהאם הוכשל בגסות פעמיים. הטקטיקה היתה ברורה: להוציא את האנגלי הצעיר משלוותו.

אבל בלינגהאם לא התרגש. הוא המשיך לנהל את המשחק ממרכז הקישור עם ביטחון עצמי של בן 30 ובדקה ה־95, כשכבר נראה היה שהמשחק יסתיים בתיקו, הוא הבקיע את שער הניצחון. ריאל שמרה על 100 אחוזי הצלחה.

בסיום המשחק הוא אמר: "הרעש מהקהל בסיום היה החזק ביותר ששמעתי בחיים. אני שמח שזה היה בגלל השער שלי. וכשהם שרו את 'היי ג'וד' אחרי שריקת הסיום, היה לי עור ברווז. רק רציתי להישאר שם ולשמוע אותם. הרגליים שלי רעדו".

ריאל מדריד שילמה לא מעט בשביל להביא את היהלום האנגלי מבורוסיה דורטמונד, 100 מיליון יורו למעשה, אבל אף אחד במועדון הפאר לא האמין שכך הוא יתחיל את דרכו. לא האוהדים, לא הנשיא פלורנטינו פרס וגם לא המאמן קרלו אנצ'לוטי.

אוהדי ריאל מדריד מאוהבים, צילום: AFP

"לגבי האיכות שלו, זה לא מפתיע אף אחד. אבל כן, כולנו מופתעים ממספר השערים שהוא כובש", אמר אנצ'לוטי. "בעונה שעברה הוא הבקיע 15 שערים במדי דורטמונד, אז אני בטוח שלמספר הזה הוא יגיע העונה בלי שום בעיות".

ההשוואות כעת הן רק עם שחקן אחד: זינדין זידאן. ולא במקרה בלינגהאם בחר את המספר 5, זה שהיה של "זיזו" בחמש העונות שלו בברנבאו.
רבים שכחו, אבל הפתיחה של זידאן בריאל בעונת 2002-2001 לא היתה מוצלחת ובשבועות הראשונים, אחרי שנרכש מיובנטוס, בסכום שיא באותם ימים (77.5 מיליון יורו) הוא קיבל שריקות בוז מהקהל. את אותה עונה הוא סיים, כמובן, עם זכייה בליגת האלופות.

ועוד הבדל גדול: זידאן הגיע לריאל בגיל 29. בלינגהאם הגיע למדריד כשהוא בן 19 (חגג את יום ההולדת ב־29 ביוני). בלינגהאם סומן כבר מגיל צעיר מאוד, וריאל מדריד החלה לעקוב אחריו מאז שהיה בן 15. מי שאחראי לכך הוא אנדרס מנסאנו, מי שהיה המנהל המקצועי של קורנייה, קבוצה קטנה מהליגה השלישית בספרד.

זידאן ובנזמה, נעליים גדולות., צילום: Getty Images

לקורנייה יש הסכם שיתוף פעולה עם ברמינגהאם סיטי, ומנסאנו ראה את בלינגהאם בפעולה לפני 5 שנים במשחק של קבוצות עד גיל 23. "חמש דקות מפתיחת המשחק שאלתי את כריסטיאן ספקמן, מנהל האקדמיה של ברמינגהאם, בן כמה השחקן מספר 7, שהרשים כל כך בבגרות שלו. הייתי בהלם כשכריסטיאן אמר לי שהוא בן 15", מנסאנו מספר. "כבר אז ראיתי את ההקבלה בינו לבין זידאן, ואמרתי את זה לכל מי שפגשתי", הוא מוסיף. "הוא יכול לשחק בכל תפקיד בקישור, במרכז או באגף. יש לו טכניקה אדירה, עוצמות גופניות ואישיות מרשימה".

מנסאנו עדכן את ג'וני קלאפאט, הסקאוט הראשי של ריאל, שהתרשם והחליט שברגע הנכון בלינגהאם יגיע לריאל. מבחינתו לא היתה בעיה כשג'וד עבר בגיל 17 מברמינגהאם לדורטמונד. קלאפאט הבין שזה צעד חשוב בהתפתחות של הכישרון הצעיר. הקיץ הגיעה ההחלטה ללכת עליו בכל מחיר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בינתיים בלינגהאם הספיק להשכיח את העזיבה של קרים בנזמה, ושלשום אפילו הפציעה של ויניסיוס לא הטרידה יותר מדי את אוהדי ריאל. עכשיו הם כבר מפנטזים שבלינגהאם יביא אותם לזכייה בליגת האלופות. וכמה מתאים זה יהיה, אם האוהדים ישירו לו את "היי ג'וד" באצטדיון הכי אנגלי בעולם, וומבלי, שם יתקיים גמר הצ'מפיונס ליג ב־1 ביוני 2024.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר