שתף קטע נבחר

לאחר 2 הארכות: לטביה גברה על ישראל 82:83

נבחרת הנשים יכולה היתה להבטיח לעצמה מקום ביורובאסקט, אך נכנעה ללטביות בזיסמן, בתום משחק סופר דרמטי. 24 נקודות של לירון כהן לא הספיקו

אוי, כמה חבל. אחרי 50 דקות של כדורסל ולא מעט דם, יזע ודמעות, נבחרת הנשים הפסידה במותחן ענק, 83:82 ללטביה וזקוקה לניצחון ביתי - ביום ראשון מול רומניה -

כדי להבטיח במחזור האחרון את עלייתה לאליפות אירופה.

 

זו היתה דרמה ענקית. הנבחרת של אלי רבי כבר הוליכה ב-9 הפרש במהלך הרבע האחרון, אבל הלכה לשתי הארכות וראתה איך נקודת עונשין של אלנה בבקינה מכריעה את גורל המשחק, 4.9 שניות לסיום. לירון כהן ומירב דורי עוד כמעט והצליחו לשלוח אותנו לטורניר הגמר בפולין כבר ביום, אבל הכדור רק פגע בטבעת ויצא החוצה.

 

מהלך המשחק

שי דורון קלעה את הסל הראשון במשחק, אבל המשך הרבע הראשון היה שייך בעיקר ללטביות. זאיין טמאנה עשתה את העבודה מתחת לסלים, אלנה

מוקדמות היורובאסקט - נבחרת הנשים
נבחרת משחקים יחס סלים נקודות
ישראל 6 41+ 10
לטביה 6 51+ 10
סרביה 6 2- 10
רומניה 6 90- 6

באבקינה ואווה קובלינה קלעו את שלשות הקלאץ', וגם פסק זמן של אלי רבי לא מנע מהאורחות לעלות ל-10:18. שלשה של לירון כהן עם הבאזר מזערה נזקים, 18:13 אחרי עשר דקות.

 

השלשה של כהן העירה את הנבחרת. ליי-אפ של לויצקי ושתי שלשות אדירות של ליעד סואץ-קרני, סגרו ריצת 0:11 ויתרון 28:31 (13). דווקא ברגע זה הזריקות הפסיקו להיכנס, הלטביות שוב איפסו את הידית, סחטו עבירות ושלשה (איך לא) של דריימאנה קבעה 30:33 לאורחות - מחצית.


ליעד סואץ-קרני, בדרך לעוד שתי נקודות (צילום: יועד כהן)

 

המטווח מבחוץ נמשך, הפעם היו אלה כהן וסואץ-קרני שאיזנו תוך שתי דקות את התוצאה. ליי-אפ של רכזת סקיו ומהלך שלוש נקודות של פליישר, העלה את ישראל ליתרון שיא במשחק, 41:46 (27). טמאנה התעוררה לרגע, אבל הסנטרית הנהדרת, בתו של בוב פליישר האגדי, שוב עשתה בית ספר לגבוהות הלטביות. ליי-אפ עם הבאזר של כהן סגר את הרבע השלישי ב-45:49 כחול-לבן.

 

הארכה

שלשה של סואץ-קרני ושתי נקודות של כהן כבר הקפיצו את ישראל ל-47:56. הלטביות לא מצאו את הטבעת, אבל פליישר ודורן ניסו בכוח ואיבדו הזדמנויות לסגור עניין. שלשה של קובלינה צימקה ל-56:52 (35) ושלחה את אלי רבי להזעיק פסק זמן. הריצה של האורחות הסתיימה ב-0:12 ויתרון 56:59, דקה לבאזר. טמאנה החטיאה זריקה קריטית וסלווין הענישה אותה בשלשה מהצד השני ששלחה את המשחק להארכה. 59:59.


שי דורון והנבחרת ספגו הפסד דרמטי. ההכרעה עוברת ליום א' (יועד כהן)

 

הלטביות כבר עלו לפלוס ארבע בפתיחת ההארכה, אבל שלשת קלאץ' נוספת של סלווין וליי-אפ של כהן מזערו נזקים. קובלינה לא מצאה את הסל מהעבר השני,

ואברמזון נעצרה בעבירה בלתי ספורטיבית. שתי הזריקות הלכו החוצה. דרמאיינה עשתה את העבודה מהצד השני, אבל אברמזון כיפרה עם שלשה ענקית שכפתה הארכה נוספת, 67:67 אחרי 45 דקות.

 

הדרמה הגדולה נמשכה. שלשה של אברמזון קיזזה סל דומה של דראיימנה, אבל הנבחרת כבר פיגרה בארבע נק'. גמור? ממש לא, שלשה נוספת של אברמזון צימקה לנקודה ונקודה עונשין של סלווין קבעה שוויון. באבקינה נשלחה לקו, קלעה אחת, 4.9 שניות לבאזר והמהלך האחרון של כהן ודורי רק פגעו בטבעת, לא יותר. 82:83 ללטביה בסיום.

 

קלעו לישראל: לירון כהן 24 נקודות, ליעד סואץ קרני 17, קטיה אברמזון 11, שי דורון 9, לייני סלווין וקטיה לויצקי 7 כל אחת, מירב דורי 4, ג'יימי פליישר 3. הרבתה ללטביה: קובלינה 20.


פורסם לראשונה 26/08/2010 17:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים