יום ראשון, 09.06.2024 שעה 04:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

ממסי עד פרץ: 10 ההעברות המפתיעות של הקיץ

אלוף העולם שבחר במיאמי, אקס מכבי שאולי יירש את נוייר, הבחירה של פאטי בברייטון, הגשמת החלום של פליקס, הסמל שנרמס וחלוץ אלים. ומי עוד ברשימה?

|
ז'ואאו פליקס, ליאו מסי ודניאל פרץ (הטוויטר של ברצלונה, רויטרס והאתר של באיירן מינכן)
ז'ואאו פליקס, ליאו מסי ודניאל פרץ (הטוויטר של ברצלונה, רויטרס והאתר של באיירן מינכן)

הקיץ הזה סיפק לנו המון כותרות, כולל כמה החתמות ממש לא צפויות. זו רשימה שבה מככבים ליאו מסי, אנסו פאטי וגם דניאל פרץ. הנה הן לפניכם - 10 ההעברות מהקיץ שגרמו לאוהדים להרים גבה בתדהמה.

ליאו מסי לאינטר מיאמי

עכשיו זה כבר מרגיש טבעי כי אנשים מתרגלים לחדשות מהר, אבל במשך חודשים ארוכים היה הרושם כי חזרתו של הכוכב הארגנטיני לברצלונה כמעט מובטחת וזו הייתה האופציה ההגיונית היחידה מבחינתו. בסופו של דבר, המועדון הקטלוני לא הצליח לסדר את ההיבטים הכלכליים בזמן וסבלנותו של מסי תמה.

הוא לא רצה שימשכו אותו באף כמו לפני שנתיים והלך על אלטרנטיבה שקטה וכיפית הרבה יותר כדי לשחק בפלורידה. סרחיו בוסקטס וג'ורדי אלבה הצטרפו אליו, טאטה מרטינו מונה למאמן והמועדון בבעלות דייויד בקהאם מרגיש עכשיו יותר בארסה מבארסה עצמה. השערים והבישולים זורמים, והפרעוש כבר אפילו לא נראה מוזר במדים הוורודים, אולם במבט לאחור הגעתו ל-MLS היא עדיין סנסציה גדולה.

לא חזרה לבארסה. מסי מוצג במיאמי (רויטרס)לא חזרה לבארסה. מסי מוצג במיאמי (רויטרס)

אנסו פאטי לברייטון

והנה לכם האיש שקיבל את מספר 10 בקאמפ נואו אחרי עזיבתו של מסי לפני שנתיים. העובדה כי פאטי לא הצליח לעמוד בציפיות הגבוהות אולי לא מפתיע כשלעצמה, אבל לראות אותו עכשיו במדי ברייטון? במקום לנסות לעזור לנער הפלא לשעבר לשקם את הביטחון העצמי אחרי פציעות רבות מדי, דחק אותו המאמן צ'אבי לשוליים אשתקד וגם הופעות חיוביות במשחקי ההכנה לקראת העונה החדשה לא הועילו בסופו של דבר.

עם זאת, ברצלונה חיכתה עד הרגע האחרון כדי לארגן השאלה והיעד הותיר את האוהדים עם פה פעור. מצד שני, השחפים מסוגלים לעשות בדיוק את מה שברצלונה סירבה לעשות והמאמן רוברטו דה זרבי הצהיר: "אנחנו לא יכולים לעשות טעויות עם השחקן הזה כי הכדורגל זקוק לכישרונו". זה בדיוק מה שפאטי רצה לשמוע ולכן הוא בדרום אנגליה.

ז'ואאו פליקס לברצלונה

את החישובים מאחורי האילוצים הכלכליים של ברצלונה אי אפשר להבין, לעתים נדמה שהפרסומים מותאמים לתוכניות המועדון ברגע נתון. פעם הם לא מסוגלים להחתים את מסי וחייבים לגרש את ג'ורדי אלבה, פעם הם דורשים מהכוכבים לקצץ בשכרם ופעם הם פשוט מחתימים בהשאלה שחקן בעל שכר גבוה במיוחד.

ז'ואאו פליקס היה צריך לעזוב את אתלטיקו מדריד מזמן, ולמעשה לא היה אמור לחתום בה מעולם, אבל איך הוא הגיע דווקא לבארסה שבקושי הייתה מסוגלת לרשום את ז'ואאו קאנסלו – שחקן שהיא באמת זקוקה לו? כאשר הצהיר החלוץ הפורטוגלי ביולי על חלומו לשחק במדי הבלאוגרנה ושרף לחלוטין את שאריות הגשר עם אתלטיקו, נדמה היה כי זו משאלת לב בלבד. אלא שהוא הפך אותה למציאות ומגיע למועדון הקטלוני לעונה אחת, ללא סעיף רכישה. האם הצעד המפתיע הזה יועיל למישהו מהצדדים?

דניאל פרץ לבאיירן מינכן

החתמת השוער השלישי של אלופת גרמניה לא זכתה לתהודה גדולה במיוחד ברחבי העולם, כמובן, אבל מבחינתנו כקהל ישראלי זו ההפתעה הגדולה והמשמחת ביותר של הקיץ. עד לפני מספר שבועות, איש לא יכול היה לדמיין כי השוער הצעיר של מכבי תל אביב יעבור כבר עכשיו לאחד המועדונים הגדולים בתבל. כעת זו המציאות ונותר רק להחזיק לו אצבעות כשהוא מתחיל הרפתקה מיוחדת במינה. המטרה בטווח הבינוני – לרשת את מנואל נוייר כשוער הראשון באליאנץ ארנה.

דניאל פרץ מוצג בבאיירן (צילום מסך)דניאל פרץ מוצג בבאיירן (צילום מסך)

ג'ורדן הנדרסון לאל איטיפאק

כאשר החלה הנהירה הגדולה לסעודיה, היו כוכבים שסומנו כיעדים טבעיים ומעברו של קארים בנזמה, למשל, לא הפתיע איש. לעומת זאת, היו שחקנים שלא היו צפויים להתפתות לכסף בלבד וקפטן ליברפול השתייך לקבוצה הזו. עמידה על עקרונות ליוותה את הקריירה שלו ובמיוחד בלטה מחויבותו לקהילה הלהט"בית.

לכן, כאשר הצטרף הנדרסון לקבוצה אותה מאמן קפטן ליברפול נוסף, סטיבן ג'רארד, האכזבה הייתה גדולה. זו גם הייתה מטרת המשטר הסעודי, כי כשחקן נמצא הנדרסון מעבר לשיאו ואין הצדקה לשלם לו שכר עתק מבחינת תרומתו על המגרש. אלא שלא מדובר בפרויקט ספורטיבי וההחתמה של הנדרסון סימלה בדיוק את זה. הסעודים רצו להרוס סמל ולהעביר מסר – ועשו זאת בהצלחה מרובה.

איחוד קפטנים. ג'רארד והנדרסון (רויטרס)איחוד קפטנים. ג'רארד והנדרסון (רויטרס)

ווטארו אנדו לליברפול

ליברפול עברה שינוי קיצוני במרכז המגרש – לא רק הנדרסון עזב, אלא גם פאביניו, ג'יימס מילנר, נאבי קייטה ואלכס אוקסלייד-צ'מברליין. במקומם הגיעה חלויית קישור חדשה ושלושה מחבריה היו צפויים למדי – דומיניק סובוסלאי, אלכסיס מק אליסטר וריאן חראוונברך שצורף ברגע האחרון.

עם זאת, איש מהאוהדים לא ציפה להחתמתו של היפני בן ה-30 משטוטגרט. למעשה, מעטים מאוד שמעו את שמו של ווטארו אנדו לפני שהוא נחת לפתע באנפילד וגרר באופן מיידי בדיחה משעשעת. "יורגן קלופ לא יכול בלי הנדו, אז הוא הביא את אנדו", אמרו שם. האמת היא שאנדו באמת קצת מזכיר בסגנונו ובאופיו את הקפטן שערק. הוא ענד את הסרט במועדונו הגרמני וגם מונה זה עתה לקפטן נבחרתו הלאומית. הוא עושה את העבודה בשקט תעשייתי, לא בולט במיוחד, אבל מוביל.

מהנדו לאנדו (רויטרס)מהנדו לאנדו (רויטרס)

לאונרדו בונוצ'י לאוניון ברלין

המועדון הגרמני מהחלק המזרחי של בירת גרמניה נוסק בקצב מזהיר, אבל לצד ההצלחה על המגרש דאג לשמר את הזהות המקומית המובהקת. אוניון היא קודם כל אוהדים והיא גם נשלטת על ידי האוהדים. האם כוכבי על מסוגלים להשתלב שם? בשלהי חלון ההעברות התברר שזה בדיוק מה שהקבוצה תנסה לברר בפעם הראשונה, כאשר לאונרדו בונוצ'י צורף בהעברה חופשית.

האיטלקי המפורסם עזב את יובנטוס בגיל 36 ויוצא כעת להרפתקה לא צפויה באופן קיצוני, אך היא גם מרגשת במיוחד. זו החתמה עם פוטנציאל נדיר, שתשדרג מאוד את אוניון גם תדמיתית. השאלה הגדולה היא אם מדובר בשינוי מיוחל מבחינתה, אבל ברור שעם בונוצ'י יש לה הרבה יותר ניסיון לקראת הופעת הבכורה ההיסטורית בליגת האלופות.

בונוצ'י באוניון ברלין (הטוויטר הרשמי של אוניון ברלין)בונוצ'י באוניון ברלין (הטוויטר הרשמי של אוניון ברלין)

חואן קוודראדו לאינטר

שמונה שנים תמימות בילה הכוכב הקולומביאני ביובנטוס – תחילה כקיצוני ובהמשך כמגן ימני נמרץ ומחויב. אוהדי הגברת הזקנה אהבו מאוד את האנרגיות שלו ואת אישיותו, ובאופן כללי קוודראדו הוא שחקן שקל להתחבר אליו. ואז, אחרי 314 משחקים בשחור-לבן, הוא הפך לשחקן חופשי וחתם דווקא במדי היריבה המושבעת בשחור-כחול. איך זה ייתכן? "היו לי הצעות רבות, אבל רציתי להישאר באיטליה ואינטר היא מועדון ענק", הוא הסביר וסיפר גם על חברותו עם בן ארצו, איבן קורדובה, שהוא אגדת אינטר לשעבר. קשה לומר שהקהל של יובה הבין את הבחירה והמפגשים בדרבי של איטליה יהיו מעכשיו פיקנטיים עוד יותר.

קול פאלמר לצ'לסי

במסגרת מסע הרכש הבלתי נגמר, הצליח המועדון של טוד בולי לשים את היד על שחקן אחד לא צפוי. מנצ'סטר סיטי בחרה למכור את בוגר האקדמיה הנאמן והאהוב דווקא אחרי שהוא פרץ עם הופעות נפלאות. קול פאלמר, נער רב גוני בן 21 שגדל באקדמיה של התכולים, אך לא קיבל הזדמנויות ראויות עד כה, כבש במגן הקהילה מול ארסנל, הרשית גם בסופרקאפ האירופי מול סביליה – ונדמה היה שהוא עולה על דרך המלך.

במקום לתת בו אמון, העדיף פפ גווארדיולה להחתים על המשבצת שלו את ז'רמי דוקו הבלגי. השאלה הייתה יכולה להיות הגיונית, אבל סיטי שלחה את היהלום שלה היישר לאחת היריבות הפוטנציאליות בצמרת, תמורת סכום צנוע במונחים הנוכחיים – רק 40 מיליון ליש"ט. גם הבחירה של פאלמר עצמו בהצטרפות לסגל עמוס מאוד של צ'לסי לא הייתה טבעית במיוחד. 

נמכר דווקא אחרי שפרץ. פאלמר (רויטרס)נמכר דווקא אחרי שפרץ. פאלמר (רויטרס)

מייסון גרינווד לחטאפה

מנצ'סטר יונייטד בילתה זמן רב מדי בדיונים על עתידו של החלוץ, שלא עמד אמנם למשפט אחרי שחברתו סירבה להעיד נגדו, אך מוגדר כעבריין אלים בעיני הציבור אחרי שההקלטות שפורסמו לא הותירו מקום לספק. השדים האדומים אף היו קרובים להחזיר את הכוכב לפעילות, אבל נרתעו לבסוף מהתגובה הצפויה – וכך הפך גרינווד לשחקן שכל קבוצה יכולה להחתים. אפילו הסעודים לא רצו בו בשל תדמיתו האיומה, אבל אז באה חטאפה וקפצה על המציאה.

האנגלי מגיע למועדון הקטן מהפרבר הדרומי של מדריד בהשאלה, כאשר מנצ'סטר יונייטד ממשיכה לשלם את רוב שכרו, ולכן חטאפה רואה בכך הזדמנות מקצועית ושיווקית. יש אפילו חשבון טוויטר חדש באנגלית שהוקם לצורך כך. ערכים ומוסר? המאמן חוסה בורדלס אמר שמונחים מסוג זה לא מעניינים אותו, וכך נולדה אחת ההחתמות המפתיעות והמוזרות של התקופה האחרונה.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */