170 פצועים בעימותים אלימים בת"א, פסגת ראשי הטרור בלבנון ושלושה נרצחים במגזר הערבי: סיכום חדשות השבת

הערב התחדשה המחאה נגד הרפורמה המשפטית זה השבוע ה-35 • מוקדם יותר הפגינו יוצאי אריתראה באירוע שיצא משליטה, כאשר בין הנפגעים גם 30 שוטרים • האם ארה"ב בדרך לשינוי מדיניות במרוקו? • וגם: יוצאי שב"כ נגד ח"כ טלי גוטליב

עימותים קשים בתל אביב. צילום: אי.פי.אי

שבת סוערת בתל אביב - מאות נפגעו: מאות מתנגדי משטר אריתראי הגיעו להפגין היום (שבת) נגד אירוע של תומכי משטר אריתראה שהתקיים באולם אירועים ביד חרוצים. בעימותים עם השוטרים נפגעו כ-170 בני אדם, מתוכם 30 שוטרים. 19 במצב קשה - כולם מבין המוחים. 39 פורעי חוק נעצרו. 

עשרות פצועים בעימותים בין שוטרים ליוצאי אריתריאה

בתוך כך, הערב התחדשה המחאה נגד הרפורמה המשפטית בשבוע ה-35 להפגנות. עשרות אלפים צפויים להפגין הערב ברחבי הארץ. את ההפגנה המרכזית, שמתקיימת ברחוב קפלן בתל אביב, מובילה שקמה ברסלר. בין הנואמים יהיה גם שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן.

שלושה נרצחים ביממה בכפר קרע

אירוע ירי בוצע מוקדם יותר היום לעבר אימאם המסגד בכפר קרע, סמי עבדאלטיף, בסמוך למסגד. גורמי רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותו. ככל הנראה מדובר בתגובה לרצח הכפול שבוצע אמש, שבו נרצחו נער בן 14 וגיסו בן ה-33. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

זירת הרצח בכפר קרע, צילום: ללא

בכיר אמריקני נועד עם מנהיג החזית לשחרור סהרה המערבית

שינוי במדיניות של ארה"ב במרוקו? בכיר במחלקת המדינה האמריקנית נועד בסוף השבוע עם מנהיג חזית הפוליסריו, בראהים ראלי, במעוז של הארגון באלג'יריה.

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעה שבה נכתב כי "בתמיכה בתהליך המדיני של האו"ם לגבי סהרה המערבית, סגן עוזר המזכיר ג'ושוע האריס ביקר בעיר טינדוף שבאלג'יריה לפגישת התייעצות עם שורה של גורמים - לרבות מנהיג חזית הפוליסריו בראהים ראלי ונציגים בכירים של הארגון. זאת, בנוסף לסוכנויות האו"ם, ארגונים לא ממשלתיים ושותפים הומניטאריים".

מערב הסהרה. סמוך למאוריטניה, מוצב תבאי מאויש על ידי כוח מרוקאי, צילום: אי אף פי

התמונה המשותפת - והמסר לישראל: פסגת ראשי הטרור בלבנון

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש מוקדם יותר היום עם סגן מנהיג חמאס סלאח עארורי ומזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה. השלושה סקרו את ההתפתחויות האחרונות, בפרט בזירה הפלשתינית, וקיימו הערכת מצב משותפת ליו"ש ולהסלמה של ארגוני הטרור באותה גזרה.

עארורי, נסראללה ונחאלה, צילום: רשתות ערביות

יוצאי ויוצאות שב"כ נגד טלי גוטליב

כ-800 יוצאי ויוצאת שב"כ יצאו היום בהודעת גינוי נגד טלי גוטליב לאחר שטענה אתמול בחשבון הטוויטר שלה כי "השב״כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים והאסירים הביטחוניים". דבריה של גוטליב נאמרו כגיבוי  להודעת השר בן גביר על הקשחת תנאי הביקורים בבתי הכלא הביטחוניים. 

בהודעה מטעם קבוצת "יוצאי ויוצאות שב"כ להגנת הדמוקרטיה" נכתב: "אנחנו, 800 יוצאות ויוצאי שב"כ, לא אנחנו ולא שאר רעינו, נשות ואנשי השירות בעבר ובהווה, עובדים אצל מחבלים. אצל מי את עובדת טלי גוטליב ומי שריין אותך לרשימת הליכוד - אנחנו יודעים היטב".

הפרות סדר סמוך לגדר בעזה: מפגינים ניסו לחצות לעבר ישראל

הפרת סדר אלימה, בהשתתפות מעל מאה מפרי סדר, התקיימה אתמול במרחב הגדר ברצועת עזה. במהלך הפרת הסדר הושלכו מספר מטענים, וזוהו מספר ניסיונות לחצות את מרחב המכשול, שסוכלו על ידי כוחות צה"ל שפעלו בשטח.

בתגובה, הכוחות הגיבו בירי צלפים ובאמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות הפלשתיני דיווח כי שבעה פלשתינים נפצעו בדרגות שונות בהפגנות ליד הגדר.

הפרות הסדר סמוך לגדר הרצועה בעזה, צילום: אי.פי.אי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר