12 שנה אחרי שמדינתה קיבלה אזרחות - בדרום סודאן חוגגים היום (שבת) היסטוריה נוספת: נבחרת הכדורסל שלה הבטיחה את עלייתה למשחקים האולימפיים בפריז 2024.
דרום סודאן הביסה 78:101 את אנגולה במשחקי הדירוג ועלתה כנבחרת האפריקאית הבכירה באליפות (כמובן לראשונה בתולדותיה). מצרים הייתה יכולה לתפוס את הכרטיס ברגע האחרון אם הייתה מנצחת בפער גבוה יותר, אך היא הפסידה 88:86 לניו-זילנד.
1 צפייה בגלריה
דרום סודאן
דרום סודאן
החגיגות של שחקני דרום סודאן
(צילום: JAM STA ROSA / AFP)
שחקנה של שיקגו בולס, קרליק ג'ונס, הוליך את קלעי דרום סודאן עם הדאבל-דאבל השלישי שלו בטורניר - 26 נקודות ו-15 אסיסטים. מריאל שאיוק הוסיף 18 נקודות. "הרווחנו את זה ביושר", חגג מאמן הנבחרת, רויאל אייבי. "הגענו לכאן בגלל העבודה הקשה והזיעה באימונים. עכשיו אנחנו קוצרים את הפירות".
גם אחת המארחות של הטורניר, יפן, השיגה את הכרטיס לפריז. היפנים גברו 71:80 על כף ורדה, במשחק בו הובילו במהלכו כבר מעל 20 הפרש. המנצחת התעלה ברבעים השני והשלישי, אותם ניצחה במצטבר 36:56, ונהנתה מהופעת ענק של כוכבה ג'וש הוקינסון, שלא ירד מהפרקט ולו לדקה אחת, וסיים עם 29 נקודות ו-7 ריבאונדים. גם קייסי טומינאגה היה נהדר וסיים עם 22 נקודות, כולל 6 שלשות מ-8 ניסיונות.
רבע אחרון טוב מאוד מבחינה הגנתית, בו ספגה רק 7 נקודות, ודאבל-דאבל אופייני של אדי טבארס (11 נקודות ו-14 ריבאונדים), לא עזרו לכף ורדה.