לא רבים הם השוערים הישראלים שהצליחו בחו"ל. הראשון מביניהם, ששיחק בריינג'רס מסקוטלנד בתחילת שנות ה-90, היה בוני גינצבורג, כיום האחראי על פיתוח הנבחרות. מאז מעטים הטביעו את חותמם.
דודו אוואט שיחק בקבוצות יחסית בינוניות כמו מאיורקה ולה קורוניה, ואופיר מרציאנו הגיע לפיינורד (ולאירופה בכלל) בגיל יחסית מאוחר. דניאל פרץ, שוער נבחרת ישראל ובאיירן מינכן (קשה להאמין שהצירוף הזה נכתב באותו משפט) קובע תקדים כפול: הוא השוער הישראלי הראשון שהגיע לגרמניה, והראשון שהגיע לקבוצה שיש לה רקורד רב זכיות בליגת האלופות. יש לקוות שהוא רק הסנונית הראשונה מבין שוערים ישראלים בפרט, וכדורגלנים ישראלים בכלל, שיכבשו את הפסגה הזאת. הציפיות רק עולות, נוכח ביצועי הנבחרות הצעירות בקיץ האחרון.

1 צפייה בגלריה
דניאל פרץ עם מנכ"ל באיירן מינכן יאן-כריסטיאן דרסן
דניאל פרץ עם מנכ"ל באיירן מינכן יאן-כריסטיאן דרסן
דניאל פרץ עם מנכ"ל באיירן מינכן יאן-כריסטיאן דרסן
(האתר הרשמי של באיירן)

הזירה הראשונה של פרץ, מבין שתיים חשובות מאוד, היא ניסיון לתפוס את המקום בהרכב. כידוע, המשימה קשה בכל קבוצה, אבל בטח במקום כמו באיירן מינכן. מנואל נוייר, שבקרוב יחלים מפציעת הסקי המיותרת והמתוקשרת שלו, הוא באנקר בהרכב כל עוד יהיה כשיר. סוון אולרייך מאייש את העמדה עד לחזרתו של נוייר, שצפויה בקרוב. היה וירצה הגורל, ושניהם לא יספקו את הצוות המקצועי, זאת הזדמנות בלתי חוזרת לפרץ לקבל את המפתחות לשער ולהוכיח שהוא ראוי. מאז סוף שנות ה-80, בימי ז'אן מרי-פאף הבלגי, באיירן נותרה נאמנה לשוערים מקומיים. אולי פרץ יוכיח שגם ישראלי צעיר ונמרץ מסוגל לאטום את השער לא פחות טוב. בטח כשיש פנדלים.
הזירה השנייה היא התחרות מול עומרי גלזר. לראשונה מאז ימי אוואט ודוידוביץ' העליזים, אפשר להגיד שיש בנבחרת שני שוערים ברמה גבוהה. גלזר הלך בעקבות ברק בכר, לשעבר מאמנו בחיפה ומועמד עתידי לא רע בכלל לאמן את נבחרת ישראל אחרי אלון חזן, לכוכב האדום בלגרד. מהיותו שוער ראשון בקבוצה פחות בכירה מליגה בדרג הבינוני של אירופה, גלזר ישחק הרבה ויקבל עדיפות בנבחרת. ידיעה זו צריכה לתמרץ את פרץ להתאמן חזק יותר ואולי אף לגבור על יריבו, שאף פירגן לו ברשתות החברתיות לאחר מעברו לבונדסליגה. תחרות היא תמיד דבר טוב - מה שייצור לחזן כאב ראש גדול, למי לתת את המפתחות נגד רומניה וביתר הקמפיין.
יש לפרץ את כל הנתונים האפשריים להצלחה. כעת יש רק לקוות שיידע לנווט ולהגיע אל היעד בלי תקלות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.