כדורגלנית העבר סילבי ז'אן על תקרית הנשיקה: בושה, פשוט בושה. בא לנו להקיא מזה
(צילום: שמוליק דודפור)
אחרי הפתיחה בחקירה פלילית וההשעיה מאופ"א: הרוחות בספרד ממשיכות לסעור בעקבות הנשיקה שכפה נשיא ההתאחדות לכדורגל לואיס רוביאלס על שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו. הערב (שישי) אישר שר הספורט והתרבות מיקאל אייסטה כי מועצת הספורט הגבוהה של ספרד תדרוש את השעייתו הזמנית של רוביאלס.
בית המשפט לענייני ספורט במדינה אומנם אישר את קבלת הבקשה אך דחה את הטענה כי מדובר בעבירות "חמורות מאוד", ובכך מנע את האפשרות שרוביאלס אכן יושעה. נשיא ההתאחדות מסר בתגובה לדברים כי: "אני אמשיך להגן על חפותי גם בבית המשפט".
2 צפייה בגלריה
הפגנות מחאה נגד רוביאלס
הפגנות מחאה נגד רוביאלס
מסרב לעזוב את תפקידו. רוביאלס
(צילום: (AP Photo/Manu Fernandez)
2 צפייה בגלריה
הפגנות מחאה נגד רוביאלס
הפגנות מחאה נגד רוביאלס
הפגנות מחאה נגד רוביאלס במדריד
(צילום: AP Photo/Paul White)
כזכור, משרד התובע הכללי בספרד פתח ביום שני השבוע בחקירה נגד נשיא רוביאלס בגין תקיפה מינית. בהודעה גם נכתב כי לג'ני הרמוסו, אותה נישק רוביאלס בסיום אותו משחק בו הוכתרה ספרד כאלופת העולם, תהיה הזדמנות להגיש תביעה בעצמה. בנוסף, גם ההתאחדות לכדורגל בספרד הסירה את תמיכתה מהנשיא, כשפרסמה השבוע דרישה כי יגיש את התפטרותו.
עוד לפני, יש לציין, גורמים בהתאחדות הספרדית הביעו תמיכה פומבית ברוביאלס, למרות גל הפרישות של שחקניות הנבחרת והגינויים מצד ראשי המועדונים במדינה. אותם גורמים בהתאחדות איימו לעזוב את אופ"א אם הנשיא יודח סופית מתפקידו. צעד כזה, שכאמור לא ייצא לפועל, היה עלול כמובן להשפיע רבות על הקבוצות הספרדיות ולגרום להדחה שלהן מהמפעלים האירופים.
מפיפ"א נמסר כי "ההשעיה היא לתקופה ראשונית של 90 יום בעקבות ההליכים המשמעתיים שנפתחו נגד רוביאלס. כמו כן, הוצאו שתי הנחיות נוספות המורות לרוביאלס או כל אחד מההתאחדות הספרדית לא ליצור קשר עם השחקנית ג'ני הרמוסו".
סירובו של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו.