"זה מרגיש כמו משהו שייתכן שתעשו כשאתם לבדכם ברגע של תשוקה"

לאחר שזכתה באוסקר על הסרט המצליח והמוערך "צעירה מבטיחה", אמרלד פנל תשחרר החורף דרמת מתח גותית ואפלה בשם "Saltburn", שבה היא משתפת פעולה פעם נוספת עם קארי מאליגן, כוכבת פרויקט הפריצה שלה • כל הפרטים

קארי מאליגן בסרט "צעירה מבטיחה". צילום: באדיבות yes

שלוש שנים לאחר שהדהימה את הקהל עם סרט הביכורים שלה "צעירה מבטיחה", אמרלד פנל תחזור בקרוב עם סרט חדש – וכעת, היא מספקת הצצה ראשונה אליו.

השחקנית שהפכה במאית-תסריטאית-מפיקה, ואף זכתה בפרס האוסקר על התסריט של סרטה הקודם, נמצאת בתקן המשולש הזה גם ב"Saltburn", המתואר כדרמת מתח גותית אפלה, שעוקבת אחר סטודנט מבריק ואאוטסיידר בעל עבר טרגי באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית בשם אוליבר (בגילומו של המועמד לאוסקר בארי קיוגן), שמוצא את עצמו נמשך לסטודנט אחר בשם פליקס (אותו מגלם ג'ייקוב אלורדי, הידוע כנייט מ"אופוריה"), אשר מזמין אותו לבית משפחתו, שם הם פוגשים במספר דמויות מעוותות ויוצאות דופן.

"אם זה מרגיש אמיתי, אם זה מרגיש כמו משהו שייתכן שתעשו כשאתם לבדכם ברגע של תשוקה, אז זה לא מרגיש מוגזם עבורי", אמרה פנל בראיון שהעניקה למגזין הבידור "וניטי פייר". "חייב להיות לכך איזשהו אלמנט של סלידה, של פשע".

הטריילר ל-"Saltburn":

לדבריה, זהו סיפורם של אאוטסיידרים ושל אובססיה בשילוב מסקרן של הופעות משובחות מצוות השחקנים שבסרט, בו ניתן למצוא גם את המועמדים לאוסקר רוזמונד פייק ("נעלמת"), ריצ'רד אי. גרנט ("האם אי פעם תסלחי לי?") וגם קארי מאליגן, שכיכבה בתפקיד הראשי ב"צעירה מבטיחה" (עליו הייתה מועמדת לאוסקר), ושהפעם משתתפת בתפקיד קטן.

"זה כמו הרוזן דרקולה – הסיבה שהוא מפחיד כל כך היא שכל הנשים בספר רוצות לשכב איתו", הוסיפה פנל, שזכורה גם כמי שגילמה את קמילה פרקר ב"הכתר". "כך זה גם במערכת היחסים שלנו עם הדברים שאנחנו רוצים – הם צריכים להיות מפחידים מעט כדי שיעניינו אותנו".

הסרט יוקרן לראשונה בפסטיבל הקולנוע של לונדון בחודש אוקטובר, ולאחר מכן יופץ בבתי הקולנוע בארה"ב ב-24 בנובמבר – אך נכון לכתיבת שורות אלו, טרם נודע אם הוא נרכש להפצה בארץ, ואם כן, מתי יופץ.

תזכה בו פעם נוספת? פנל עם פרס האוסקר שלה, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר