שתף קטע נבחר

הורחב הסכם מיקור חוץ בין הבינלאומי ל-EDS

בנק אוצר החייל, מסד ו-UBANK, שבשליטת הבנק הבינלאומי, הוכנסו תחת כנפי ההסכם המוערך ב-871 מיליון שקלים, והוא בתוקף עד נובמבר 2013. המהלך לא כרוך בפיטורי עובדים

הבנק הבינלאומי דיווח על הרחבת שירותי מיקור החוץ שמספקת לו חברת EDS הנמצאת בבעלות HP. שווי ההסכם לפי הדיווח של הבינלאומי הוא 871 מיליון שקלים החל מדצמבר 2008 ועד סוף תקופת ההסכם בנובמבר 2013.

 

במסגרת הרחבת ההסכם יוכנסו חברות הבת של הבנק - בנק אוצר החייל,בנק מסד ו-UBANK - למסגרת אספקת השירותים על ידי EDS. עד כה, תחת הסכם מתן שירותי המחשוב על ידי EDS  שנחתם לפני כ-3 שנים נמצא רק הבנק הבינלאומי עצמו ובנק פאג"י.

 

לאחר רכישת בנק אוצר החייל ובנק מסד מבנק הפועלים, שהמשיכו לתת להם את המחשוב, ורכישת UBANK, גדל מספר הבנקים שבאמתחת הבינלאומי; לאחר תקופת הטמעה בקבוצה שצפוי להיארך עוד מספר שנים יעברו הבנקים לקבל את שירותי המחשוב מהבנק הבינלאומי, באמצעות EDS שכעת מופקדת על ההסבה למערכות הבינלאומי.

 

מהבנק הבינלאומי נמסר ל-ynet שהרחבת הסכם מיקור החוץ אינו כרוך במהלך של פיטורי עובדים. 

 

הסכם זה מצטרף לשורה של הסכמים שחתמה לאחרונה חברת EDS עם התעשייה הצבאית והטאבו, שתי עסקאות שהסתכמו בשווי כולל של כ-150 מיליון שקלים.  

 

בחודש אוגוסט נרכשה EDS על יד חברת HP העולמית בעסקת ענק בשווי של כ-14 מיליארד דולר. EDS העולמית מעסיקה כ-120 אלף עובדים בכל העולם. אי. די. אס. היא חברת שירותים עסקיים וטכנולוגיים שהוקמה ב-1962 על ידי רוס פרו, איש עסקים שניסה פעמיים להתמודד על נשיאות ארה"ב כמועמד עצמאי. ב-1984 נרכשה החברה על ידי ג'נרל מוטורס, שהפכה אותה שוב לחברה עצמאית ב-1996.  

 

בעבר צוטט מנכ"ל EDS ישראל, גלעד רבינוביץ כאומר שתעשיית המחשוב בישראל אכן תסבול מהאטה בשנה הקרובה אך תהיה מהראשונות לצאת ממנה. על פי שורת הסכמים שחתמה החברה לאחרונה המיתון לא ממש הגיע לחברה.

 

השתפו בהכנת הכתבה: מאיר אורבך, מ"כלכליסט", וגיל קול

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל הבנק הבינלאומי סמדר ברבר צדיק
צילום: יריב פיין
מומלצים