יום רביעי, 29.05.2024 שעה 09:34
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

לא קינג: הרכש של בית"ר נכשל ברוב הקריירה

למיירון ג'ורג' יש איכויות פיזיות מרשימות, אבל הוא סבל ברוב קבוצותיו מכושר לקוי. בשווייץ אפילו צחקו עליו שהיה במקדונלדס יותר מאשר באימונים

|
מיירון ג'ורג' (רויטרס)
מיירון ג'ורג' (רויטרס)

נתחיל מהסוף – מדוע הגיע מיירון ג'ורג' לבית"ר ירושלים? התשובה היא כי מועדונו הקודם לא היה מעוניין בחלוץ הקוסטה ריקני בן ה-29. מדובר בפו, שהיא קבוצת תחתית מובהקת בליגה הצרפתית השנייה. כל מטרתה היא לשרוד וג'ורג' עזר לה לעשות זאת בעונה שעברה כאשר כבש את שער הניצחון הקריטי על קון במחזור הסיום ונכנס ללבבות האוהדים לתמיד, אבל בקמפיין הנוכחי הוא כבר לא היה רלוונטי. 

"המאמן החדש ניקולה אוסאי מעוניין במשחק מעבר קצבי יותר ובחלוץ מהיר יותר", מספר העיתונאי המקומי ז'ורז' לאנסאן. בינתיים, "חלוץ מהיר יותר" שהוחתם הוא חאליד בוטאיב בן ה-36, אך פו שואפת לצרף חיזוק נוסף עד לסגירת חלון ההעברות. ככה זה כשהתפנה סכום של כ-200 אלף אירו בתקציב – עלות שכרו המוערכת של ג'ורג', הגבוה ביותר בקבוצה.

לאנסאן מכנה את ג'ורג' כחלוץ "מיוחד מאוד", וזו הגדרה שחוזרת על עצמה כאשר מדברים עליו עם עיתונאים שסיקרו אותו בשלבים שונים בקריירה. אפשר לפרש אותה לחיוב ולשלילה, ולפעמים – באופן ביזארי למדי – גם וגם, בו זמנית. התכונות הבסיסיות של ג'ורג' בולטות מאוד לעין. מדובר בשחקן גבוה (189 סנטימטרים) ורחב כתפיים, אבל מימדי גוף אלה לא גורמים לו להיות איטי מדי, והוא אף ניחן בשליטה טכנית סבירה בכדור. בתיאוריה זה אמור להפוך אותו לאימת ההגנות, אבל זה ייתכן רק כאשר הוא בכושר גופני ראוי. 

תכונות בולטות. ג'ורג' (באדום, רויטרס)תכונות בולטות. ג'ורג' (באדום, רויטרס)

אלא שכאן נעוצה הבעיה המרכזית, כי זה קרה לעתים רחוקות, ולכן פו היא הקבוצה האירופית היחידה (כמעט) בה הותיר ג'ורג' זיכרונות טובים במהלך שתי קדנציות. גם זה, אגב, בערבון מוגבל, כי את העונה שעברה הוא החל במצב ירוד ביותר, לא מצא את הרשת עד אפריל, שותף בעיקר כמחליף ולא הצדיק כלל את שכר העתק ששולם לו במונחים המקומיים, עד שהתפרץ לפתע עם שישה כיבושים בחודשיים האחרונים. ועם כל הכבוד, המאזן הסופי הזה בקבוצה קטנה מאוד בליגה השנייה בצרפת לא יכול להוות כרטיס כניסה לליגת העל.

מאידך, קל להבין מדוע יכולים אנשי בית"ר לרצות בשחקן שמעניק תחושה של חיית רחבה קטלנית. הם גם לא הראשונים שהסתנוורו מהנתונים הגולמיים הנפלאים של ג'ורג'. ב-2018 החתימה אותו מידטיולנד הדנית וזה לא דבר של מה בכך. הגעה למועדון ספציפי הזה היא מחמאה גדולה מאוד עבור כל שחקן, כי מידטיולנד צמחה ממעמקים לקבוצת צמרת בזכות שיטה חדשנית של ניתוחים סטטיסטיים ומתמטיים. זה מועדון שמנסה לבסס את כל החלטותיו על מדע מדויק וזה תקף, כמובן, גם לרכש. אם ג'ורג' עבר את הסינונים הקפדניים האלה כדי לקבל חוזה שמן לארבע שנים, סימן שבאמת יש בו משהו.

"זו פסגת הקריירה שלי עד כה", הצהיר אז ג'ורג' המאושר והצדק היה איתו. עד אז הוא שיחק בקבוצות תחתית דניות ולא בדיוק בהצלחה. הקדנציה החיובית היחידה הייתה בתחנה הראשונה שלו בדנמרק, הוברו הקטנטנה, במדיה הפציץ תשעה שערים ב-24 משחקים בעונת 2015/16, אך לא הצליח למנוע ירידת ליגה. הוברו הוא מועדון צנוע ומשפחתי, שלא מסוקר בתקשורת ומתנהל ללא ציפיות – והקוסטה ריקני הרגיש בו בבית. צעד קדימה לראנדרס, מועדון גדול קצת יותר, התברר כפיאסקו. החלוץ מיעט לשחק, הועבר בהשאלה ללינגבי ב-2017, פתח עם שבעה שערים בסיבוב הראשון והידרדר לאפס עגול בסיבוב השני. גם לינגבי ירדה לליגה השנייה וזה היה העיתוי בו שמה עליו מידטיולנד את ידה. במהרה התברר לה שהייתה זו טעות גסה.

ההימור לא הצליח. ג'ורג' (רויטרס)ההימור לא הצליח. ג'ורג' (רויטרס)

"מבחינה פיזית היה לו פוטנציאל עצום וזו הסיבה בגללה מידטיולנד החתימה אותו. אלא שאחרי כמה משחקים טובים הוא נקלע למשבר ושיחק גרוע. המאמן החליט לתת צ'אנס לאחרים וג'ורג' איבד את הביטחון העצמי. במקום להיאבק על מקומו, הוא הרים ידיים. במהרה, היה לו משקל עודף והוא לא נראה כשיר לשחק כדורגל", מספר העיתונאי המקומי יורן כריסטנסן. וכך, במקום מפלצת עוצמתית ומהירה מצאה את עצמה מידטיולנד עם שחקן שלא זז על המגרש – הן בגלל חוסר עניין, והן בשל כושר לקוי. אוהדים מסומים זוכרים אותו לרעה ונהנים ללעוג לו גם בחלוף שנים. קחו, למשל, את הציוץ בתגובה לשער שהבקיע החלוץ במדי פו: "אני לא יודע מה יותר מרשים אותי – זה שהוא כבש, או זה שהוא הצליח לחזור לקו האמצע בלי לעצור".

חוזהו של ג'ורג' היה לפיכך ארוך מדי ומידטיולנד ניסתה לפתור את הבעיה באמצעות השאלות. החלוץ נשלח לוולרנגה הנורבגית ואז להונבד ההונגרית ואז לקלמאר השבדית – ונכשל באופן מוחלט בכל מקום. בקלמאר לא היה לו מקום אפילו על הספסל ובשלב זה החלו חיפושים של יעדים שגרתיים פחות. פו הייתה זו שקיבלה אותו בשמחה כאשר הייתה מעורבת בקרבות תחתית בעונת הבכורה שלה בליגה השנייה – ושם מצא סוף כל סוף ג'ורג' את מקומו. הוא סיפק שבעה שערים ושלושה בישולים ב-14 הופעות, הוכתר לגיבור ההישרדות הדרמטית והצמד לרשת אוקזר בניצחון 0:3 היה מרשים במיוחד. 

ייתכן שהשבועות האלה איפשרו למידטיולנד לחסוך את העונה האחרונה בחוזהו ולארגן מעבר ללוזאן השווייצרית בקיץ 2021. התוצאה? הקוסטה ריקני איבד את המקום בהרכב אחרי שני משחקים, חלקו הוגבל ל-11 הופעות במהלך העונה כולה, ללא שערים וכמעט ללא הזדמנויות. "היה לו עודף משקל חריג ובמשך רוב העונה הוא פשוט לא היה מסוגל לשחק כדורגל", מספר העיתונאי אנדרה בוסקטי. "הוא היה כבד ואיטי מאוד, וזה היה כישלון מוחלט", אומר עמיתו, מארקו מפיולטי. בקרב אוהדי לוזאן נפוצו בעונה המדוברת בדיחות לפיהן בילה החלוץ זמן רב יותר במקדונלדס מאשר באימונים.

יוציא מג'ורג' את המיטב? אבוקסיס (איציק בלניצקי)יוציא מג'ורג' את המיטב? אבוקסיס (איציק בלניצקי)

לוזאן שמחה לשחררו בקיץ 2022 ופו שמחה להחזירו לשורותיה עם ציפיות גבוהות. היא נדהמה כאשר קיבלה שחקן לא כשיר שביזבז חלק נכבד מהעונה, עד שהוכיח את עצמו לקראת סיומה. העיתונאי הצרפתי גויאם דרקסלר מספר: "כאשר ג'ורג' הגיע לפני שנה, הוא היה שמן מדי. כולם ראו שהחולצה בקושי עולה עליו וחונקת אותו. הוא לא היה מסוגל לנוע כמו שצריך על המגרש, לא הועיל לקבוצה והמאמן דידייה טולו הוציא אותו מההרכב. אבל טולו היה זה שאימן את ג'ורג' בקדנציה הקודמת וזכר עד כמה הוא יכול להיות מסוכן. הוא לא זנח אותו, הקפיד לומר שהוא מאמין בו, ובאפריל בא השער הראשון. ואז, במאי, כבש ג'ורג' גם את השער השני, ומאז אי אפשר היה לעצור אותו. הביטחון העצמי שלו חזר אליו. זה מה שחשוב לו – להיות בכושר ולדעת שסומכים עליו. כשזה קורה, הוא מתגלה כשחקן מצוין. יש בו משהו מיוחד. הוא שונה".

האם יתגלה הקוסטה ריקני כחלוץ מצוין בירושלים? אכן, שני המרכיבים המדוברים יהיו קריטיים. ניסיון העבר מלמד שהוא נוטה לאבד את הכושר ואת הביטחון העצמי במהירות גדולה, ואז לוקח זמן רב להחזירו לפסים הנכונים, אם בכלל. הפוטנציאל קיים גם לפי הנוסחאות המתמטיות של מידטיולנד, אבל הוא כמעט ולא בא לידי ביטוי במגוון רחב של קבוצות, וגם בנבחרת הלאומית מעולם לא ראו בו גורם רלוונטי.

עם שער בודד לרשת ברמודה ב-13 הופעות בלבד בנבחרת שלא התברכה בחלוצים איכותיים רבים, הוא לא צפוי לקבל זימון נוסף. לא כדאי לפסול את האפשרות כי יוסי אבוקסיס ימצא את הדרך לליבו, אבל רצוי להנמיך את הציפיות בתחילת הדרך, והגדרתו כקינג ג'ורג' באתר הרשמי של המועדון עלולה להיות מעט מוגזמת.

שער בודד בנבחרת. ג'ורג' (רויטרס)שער בודד בנבחרת. ג'ורג' (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */