מאות חרדים המשתייכים לקבוצת סיקריקים קיצונית התפרעו הלילה (בין שלישי לרביעי) בבית שמש בזמן שראש העירייה עליזה בלוך ערכה סיור בבית ספר חדש שנפתח עבור חסידות ויזניץ'. בהמשך צרו המתפרעים על רכבה של בלוך בעת ששהתה בתוכו וניפצו את חלונותיו.

עליזה בלוך מותקפת בבית שמש (צילום: בית שמש חדשות)
התפרעויות חרדים קיצוניים בבית שמש | צילום: בית שמש חדשות

במהלך הפרת הסדר יידו החרדים הקיצוניים אבנים לעבר כוחות המשטרה. כתוצאה מכך, שוטר נחבל בראשו ונזקק לטיפול רפואי. כמה מהמתפרעים שהשתתפו בהפגנה האלימה נעצרו בחשד שניפצו את חלונות הרכב של בלוך והציתו פחים ומדורות בשכונת רמה ב' בעיר, שם נערכה הפרת הסדר. כוחות משטרה שהוזעקו למקום הדפו בכוח את המפגינים על מנת לאפשר את עזיבתה של ראש העירייה מהמקום בביטחה.

לאחר שחולצה בידי השוטרים, אמרה ראש העירייה: "השעה 2:30 בלילה. אני יוצאת מבניין העירייה אחרי יום עבודה ארוך עם היערכות לשנת הלימודים. ביקרתי הערב בבית ספר שנבנה ואמור להימסר בתחילת השנה לתלמוד תורה ויזניץ'. הייתה שם קבוצה של קנאים שלא בדיוק אהבה את העשייה שלנו, הם הפגינו וצעקו. היה מאוד לא נעים אבל לא ניתן להתנהלות כזו להשפיע עלינו. רוב הציבור רוצה שקט. אסור לנו לתת לזה להשפיע על העשייה שלנו".

שר הפנים משה ארבל שוחח עם בלוך לאחר האירוע, ומסר כי "היא חוותה מתקפה אלימה. האלימות היא רעה חולה שיש לעקור מהשורש כלפי כל אדם וכלפי נבחרי הציבור. אני מצפה מגורמי האכיפה לפעול באופן מיידי לשמירה על שלומם של נבחרי הציבור בשלטון המקומי מפני כל מי שמרים את ידו על נבחרי ומשרתי הציבור".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "עיריית בית שמש בראשות ד"ר עליזה בלוך תמשיך לבנות ולפתח מבני חינוך בעיר, בכל השכונות ולכל הקהילות. לא ניתן לקומץ קיצוניים להפר את שגרת העבודה ולהסיט את המיקוד מפיתוח העיר".