דיווח: לראשונה מאז הוצא נגדו צו המעצר הבינלאומי - פוטין ייצא מגבולות רוסיה

לפי "בלומברג" הנשיא יבקר בשכנה סין במסגרת פורום של פרויקט התשתיות השאפתני "החגורה והדרך" שמקדמת בייג'ינג ברחבי העולם • הקרמלין: עדיין לא נקבע לו"ז למגעים בילטרליים מול סין

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, ביולי 2023. צילום: AFP

לראשונה מאז הוצא נגדו צו מעצר מטעם בית הדין הפלילי הבינלאומי, ייצא הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין מחוץ לשטח שנמצא בשליטת רוסיה בסתיו הקרוב, כך דווח ב"בלומברג" היום (שלישי).  

כזכור, צו המעצר נגד השליט הרוסי הוצא במארס האחרון על רקע העדויות הקשות על פשעי מלחמה שמבצעים הכוחות הרוסיים בלחימה באוקראינה. מאז הפלישה בפברואר 2022 עזב את אזורי השליטה של הפדרציה הרוסית רק בשני מסעות דיפלומטיים: למדינות מרכז אסיה במסגרת פורום אזורי; ולאיראן -על מנת לקדם עסקאות מל"טים.

פוטין מתייחס להתנקשות בפריגוז'ין // קרדיט: הקרמלין

לפי הדיווח, שלא הוכחש על-ידי הקרמלין, פוטין ישתתף באוקטובר באירוע שאותו ייארח מקבילו הסיני, שי ג'ינפינג, במסגרת קידום פרויקט הדגל השאפתני של בייג'ינג "יוזמת החגורה והדרך", שבמסגרתו סין מעוניינת להקים מערך של נמלים ותשתיות יבשתיות ברחבי העולם על מנת ליצור "דרך משי מודרנית" שסין תהיה במרכזה – בין היתר על-ידי שדרוג מעמדה הגיאופוליטי. סין הפכה לבעלת הברית המשמעותית היחידה של מוסקבה מאז תחילת המלחמה, אך סירבה לתמוך פומבית בפלישה. נראה כי הגעתו לסין תתאפשר בין היתר משום שהרשויות במדינה הבטיחו שלא יאפשרו מימוש של הצו. 

"פוטין מוכן לבקר במדינות רק איפה שזרועות הביטחון שלו יכולות לערוב באופן מלא לביטחונו, וסין היא אחת המדינות האלו", כך צוטטו שני מקורות בדיווח של "בלומברג". 

לאחרונה פוטין נעדר מפסגת מדינות גוש ה-BRICS בדרום אפריקה, ייתכן שעל רקע החשש שפרטוריה תפעיל את צו המעצר. הקרמלין, בתגובה לדיווח ב"בלומברג" על הביקור הצפוי התחמק מלאשר, אך מסר כי "לוח הזמנים למגעים הבילטרליים בין רוסיה לסין עדיין נמצא בדיונים".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר