ההפתעה הגדולה אתמול - ביום הפתיחה של אליפות ארה"ב - הייתה הדחתה של המדורגת 8 בעולם, מריה סקארי היוונייה, כשהפסידה 6:4, 6:4 לספרדייה רבקה מסרובה, הנמצאת 63 מקומות מתחתיה בדירוג.
לטענתה, הייתה סיבה מפתיעה להפסד שלה, מעבר ליכולת הבינונית על המגרש. "הרחתי גראס לאורך המשחק", טענה סקארי במסיבת העיתונאים בסיום אותו הפסד. אגב, עוד לפני כן - כשהוליכה 1:4 במערכה הראשונה, נקלטה היוונייה בעדשת המצלמה כשאומרת לשופט הכיסא: "אוי אלוהים... אני חושבת שזה מהפארק. התאמנו כאן אתמול וזה היה אותו הדבר".
2 צפייה בגלריה
סקארי
סקארי
"ריח מוזר". סקארי
(צילום: EPA/WILL OLIVER)
לאחר המשחק סיפקה הסבר: "לפעמים עולה ריח של אוכל, לפעמים זה ריח של סיגריות, לפעמים זה ריח של גראס. זה משהו שאנחנו לא יכולים לשלוט בו, כי זה מגיע משטח פתוח. אני יודעת שיש פארק מאחורה ואנשים יכולים לעשות מה שהם רוצים, אבל זה הפריע לי". אחרי שהבינה שהיא כנראה מצאה תירוץ לא שגרתי, הודתה: "זה לא מה שגרם ליכולת הלא טובה שלי".
יש לציין לא מדובר בפעם הראשונה בו טניסאי או טניסאית מתלוננים על ריח חזק של גראס במהלך משחק. בשנה שעברה ניק קיריוס האוסטרלי התלונן על ריח דומה, אולם ל"ילד הרע של הטניס" לא ממש האמינו אז. לפני למעלה משנתיים, ניו יורק הפכה למדינה ה-15 בארצות הברית שאישרה לגליזציה של קנאביס לשימוש אישי ולא רק לצורך רפואי. בסוף השנה האחרונה, גם נפתחה חנות המריחואנה ראשונה בעיר.
2 צפייה בגלריה
סקארי
סקארי
בסוף הודיעה שלא מדובר בתירוץ. סקארי
(צילום: EPA/WILL OLIVER)
סקארי נחשבת לאחת הטניסאיות הטובות בעולם וכבר שנים היא מדורגת בטופ-10 בדירוג ה-WTA. הישג השיא שלה: הגעה פעמיים לשלב חצי גמר בטורניר גראנד סאלם. ברולאן גארוס ב-2021 ובאליפות ארה"ב באותה שנה.