"מצפים להתנצלות פומבית": מחאה בעקבות הפרסום על הסיוע של השר פורוש לעבריין ברלנד

ארגונים רבים הביעו את זעמם על הסיוע שהוענק לעבריין בקבלת היתר כניסה לאומן בחגים • שי גליק, מנכ"ל בצלמו: "מצער ומקומם, תתייצב לצד הקורבנות" • מרכז הסיוע החרדי: "מתוקף תפקידך, הזדעזענו להיחשף לפרסומים"

מחאה בעקבות הסיוע של השר לרב ברלנד (ארכיון). צילום: אתר בחדרי חרדים

ארגוני מחאה רבים יצאו במחאה בעקבות הפרסום אמש (שני) ב"ישראל היום" על כך שהשר פורוש שלח מכתב לבית המשפט האוקראיני בו ביקש מהם להכניס את עבריין המין המורשע ברלנד לאומן בראש השנה.

ברלנד מסורב כניסה למדינה עקב דרשה שנשא בעבר בה אמר לחסידיו כי פוטין אדם טוב ומלחמתו באוקראינה צודקת וראויה. בנוסף, הוא האשים את אוקראינה שעקב סירובה להכניס חסידי ברסלב לאומן היא סובלת מהמלחמה.

חסידיו של הרב ברלנד מתפללים עבורו ליד הכניסה לכלא (ארכיון) // צילום: פז בר

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, הזדעזע מהסיוע שהוענק ע"י השר. "מצער ומקומם ששוב השר במקום להשתמש בכוחו ובמעמדו לעזור לאזרחי ישראל ולנפגעי ונפגעות עבירות מין, הוא בחר לעזור לאדם שהורשע בעבירות מין חמורות. אני קורא לשר בוא תפגוש במו עיניך אנשים ונשים מנפגעי העבירה. בטוחני שאחרי פגישה כזו, שתבין מהי חומרת הדבר, תתייצב לימינם תמיד ותדאג להם ולא לפוגעים בהם".

ביוזמת הפעילה החברתית גל רוסאייב, בשיתוף פעילים חרדים נוספים והארגונים 'הנני' ו-'נבחרות', מתארגנת מחאה בחמישי הקרוב נגד הסיוע השיטתי של גפני לעבריין המין ברלנד.

השר מאיר פורוש (ארכיון), צילום: דוד כהן-ג׳יני

מרכז הסיוע החרדי מגן פנה היום לשר מאיר פורוש בדרישה כי יתנצל על עזרתו לעבריין המין ברלנד. במכתב שנכתב הביע הארגון את מחאתו. ״הזדעזענו להיחשף לפרסומים כי מתוקף תפקידך, בחרת להשקיע משאבים ומאמצים בהגשת בקשות רשמיות בשם מדינת ישראל, לסייע לעבריין המין המורשע אליעזר ברלנד להיכנס לאוקראינה לחג ראש השנה״, כתבו בארגון מגן והוסיפו: ״אנו מוחים על שימושך הקלוקל, הפרוע והבזוי בשמם של מיליוני אזרחים שמוקיעים את מעשיו החמורים של ברלנד. בכך בוודאי לא תתפאר מורשת ישראל וירושלים.

"כמרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות עבירות מין מהמגזר החרדי, המלווה מאות נפגעים שנלחמים בכוחותם האחרונים במנגנוני ההשתקה והטיוח, אנו מצפים ממך לפרסם התנצלות פומבית לנפגעות אותן השחית ברלנד, לו בחרת לסייע בשם אזרחי מדינת ישראל״.

פעילות ופעילים חרדים, יחד עם מרכזי הסיוע מתכננים הפגנה ביום חמישי הקרוב,  י"ד באלול תשפ"ג, בשעה 20:00  בכיכר אלנבי בירושלים, סמוך לביתו של השר פרוש. ההפגנה תתקיים במטרה למחות על חילול השם שנעשה ועל רמיסתם של נפגעי תקיפות מיניות בכלל ונפגעיו ונפגעותיו של ברלנד בפרט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר