גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #809311 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 809311        
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
54956 הודעות, 376 מדרגים, 715 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:08   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

השב''כ נעזר ברכב חשמלי בפיענוח הפיגוע. רק היום טעינה חינם בעמדות טסלה. לקסוס UX החשמלית חוזרת. נחש מנע מאשה להגיע לרכבת בחניה. חדשות רכב.  

 
  
שלום רב לקוראי פורום רוטר, מגזין הרכב השבועי שלנו יוצא לדרך.
קריא מהנה.


עידן חדש: מה למדנו מהפיגוע החשמלי הראשון.


הפיגוע שבו נהרגה בת-שבע ניגרי ז"ל היה הראשון שבו פגעה אש המחבלים ברכב חשמלי, שגם סייע לשב"כ להגיע אליהם במהירות. הזינוק במכירות חשמליות לא נעצר בקו הירוק.

פיגוע הירי בכביש 60 לפני שבוע, שבו נהרגה מול עיני בתה הגננת בת שבע הגרי ז"ל, היה אחד משורה פיגועים בתקופה האחרונה בכבישי השומרון. אבל הוא היה חריג בכמה היבטים אחרים.

זאת הייתה הפעם הראשונה שבפיגוע שמכוון נגד האוכלוסיה היהודית בשטחים מעורבת מכונית חשמלית - ג'ילי גיאומטרי C, אחת החשמליות הפופולריות בארץ.

המכונית סייעה גם בפיענוח האירוע ובהגעה המהירה של השב"כ אל המחבלים שביצעו את הפיגוע, ונעצרו בידי הימ"מ בהכוונת השב"כ. חוקרי השב"כ נעזרו בין השאר בסרטון שצילם הרכב כדי לזהות את רכבם של המחבלים.

לג'ילי של לייב, כמו לדגמי טסלה, למשל, יש מצלמת DVR המותקנת עוד בפס הייצור, שמתעדת את המתרחש מסביב לרכב, ומתוכננת לשמור בזיכרון את הדקות האחרונות לפני תאונה, למשל. כיום נהגים רבים מתקינים מצלמות דרך כאלה אחרי הרכישה, שצופות לפנים, אבל מערכות מקוריות מאפשרות תיעוד של 360 מעלות.

לייב לא היה היחיד באזור שרכש מכונית חשמלית. לפני נתוני משרד הרישוי היו רשומות בתחילת אפריל כמעט 3,000 מכוניות חשמליות ביהודה ושומרון, 6 חשמליות לכל 1,000 תושבים ישראלים.

מדובר בשיעור כפול למשל מאשר בירושלים, 33% יותר מאשר בחיפה ובבאר שבע, ודומה לאשקלון, לכנרת ולגולן. אפשר שמדובר במודעות סביבתית, אבל גם מדובר בעיקר בפתרון כלכלי. רוב תושבי יהודה ושומרון עובדים בתוך הקו הירוק, ונוסעים עשרות קילומטרים ביום. מעבר לרכב חשמלי חוסך להם אלפי שקלים בחודש.

אפשר לראות את זה גם בתשתיות הטעינה המהירות הציבוריות, שכבר כוללות חמש עמדות: בשומרון מדובר בצומת אריאל ובבית אל וביהודה שתיים בגוש עציון ואחת בקריית ארבע. התחלה של פריסה, אבל עדיין מספר נמוך יחסית למספר החשמליות שם. בשומרון זכתה סונול EVI במכרז של העירייה להקמת והפעלת כ-40 עמדות טעינה ברחבי אריאל, מתוכן 4 עמדות מהירות, אחת מהן כבר הוקמה כאמור.


פיגוע נוראי, יהיה זיכרונה לברכה.


לקסוס UX החשמלית חזרה: יותר טווח באותו כסף.

לקסוס החלה לשווק את הגרסה המחודשת של ה-UX בישראל. הדגם מקבל סוללה גדולה יותר מבעבר ויחד איתה גם טווח נסיעה ארוך יותר וכן רמות גימור חדשות. המחיר? פה יש הפתעה.

אחרי הפסקת שיווק, שנבעה גם מהפסקת ייצור של הדגם, הוא חוזר לשוק בהצעה משופרת. חיצונית אין כמעט הבדל בין הדגם הקודם למתיחת הפנים. זה מתחת לפח שתמצאו את השוני המשמעותי יותר. בתוך תא הנוסעים השינוי המשמעותי והחשוב ביותר בו (כמו בכל הדגמים החדשים של לקסוס) הוא המעבר למערכת מולטימדיה חדשה ומוצלחת מאוד, בוודאי עדיפה על השליטה ממשטח המגע בעבר.

השיפור הגדול הוא רושם מתחת למכסה המנוע - יחידת ההנעה נשארת אותו הדבר עם 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ וכך גם הביצועים - 7.5 שניות ל-100 ו-160 קמ"ש מירביים.

ההבדל הוא בסוללה - בלקסוס הגדילו אותה מ-54.3 קוט"ש צנועה בעלת טווח צנוע של 311 ק"מ מוצהרים לכזו של 72.8 קוט"ש ויחד איתה מזנק גם הטווח ל-444 או 447 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור) וזה כבר מספר שמאפשר לה להיות תחרותית הרבה יותר.

ובעוד הנפח גדל, כמה דברים נותרו ללא שינוי - היא עדיין מקוררת אוויר ולא נוזל כמו אצל המתחרות וכן מוגבלת בטעינה חד פאזית, שזה אומר זמן טעינה משקע ביתי (AC) של 9.5 שעות. היכולת שלה להיטען בעמדות מהירות (DC) גם היא לא מרשימה במונחים של חשמליות מודרניות - עד 50 קילוואט.

בטיחות זה חשוב וטווח חשמלי זה ממש קריטי, אבל ההפתעה הגדולה יותר היא המחיר שלו. מחיר ה-UX החשמלי עם ההשקה שלו פה בסיבוב הקודם עמד על 258 אלף שקל לגרסת הבסיס ו-293 אלף שקל לגרסה הבכירה. כיום עם תחילת השיווק המחודש שלו מתחילה גרסת הבסיס ב-260 אלף שקל לגרסת הכניסה קיושו ועולה ל-280 אלף שקל לרמת הגימור הדורי.

רוצים אמינות, יוקרה, וחשמלי ממותג בעל שם עולמי ? אז זה הרכב עבורכם. עיצוב שעדיין מאוד עדכני, אבזור עשיר ( שממש מפתיע במונחים של יצרניות יפניות. הרכבים ינחתו בישראל בנובמבר.



משדרגת את הטווח – מרצדס מטפלת ב-EQA ו-EQB.


מרצדס חושפת עדכון מפתיע לרכבי הפנאי החשמליים, ה-EQA וה-EQB, עם שינויי עיצוב קלים וטווח גדול במעט. מרצדס מעדכנת את ה-EQA וה-EQB. שינויי עיצוב קטנים וטווח מוגדל במעט
שיווק מקומי במהלך 2024.

מערכות ההנעה נותרו דומות, עם 190 כ"ס בגרסאות הנעה קדמית (250) או בגרסאות הנעה כפולה עם 228 כ"ס או 292 כ"ס (ב-300 ו-350 בהתאמה). כולן ניזונות ממצברי 66.5 קוט"ש בעוד גרסת ההנעה הקדמית מוצעת גם עם מצברי 70.5 קוט"ש (מכונה 250+). מערכת הטעינה המהירה נותרה כבעבר (100 קילוואט) ומאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.

לדברי מרצדס, שינויים אווירודינמיים כמו גם צמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול וניהול אנרגיה מתקדם יותר מאפשרים הוספת כ-30 ק"מ לטווח הנסיעה, עם 560 ק"מ במקרה של ה-EQA +250 ו-536 ק"מ במקרה של ה-EQB +250. עוד שינוי הוא לאפשרות שמקבל ה-EQB לגרור, שלא הוצע בדגם היוצא, עם 1.4 טון במקרה של גרסת ההנעה הקדמית ו-1.7 טון לכפולה.


אומר כך : כל הכבוד למרצדס, החברה לקחה ברצינות את הפידבקים של הלקוחות, ולאחר שנתיים בלבד מוציא גרסה משודרגת לצמד החשמליות הפופולריות שלה.


בעלי קיה נירו היברידי, ספורטאז' או סובארו קרוסטרק? היכונו למוסך.


דגמי הפנאי הפופולריים מוזמנים למוסכי היבואניות כדי לתקן כשלים בטיחותיים. בקיה מדובר בכ-2,000 מכוניות, בסובארו ב-1,300.
ריקול לבעלי קיה נירו פלאג אין משנת הייצור האחרונה וקיה ספורטאז' מהשנה הנוכחית ו-2022. יבואנית המותג הקוריאני לישראל מזינה כ-2,000 בעלי מכוניות משני הדגמים המוזכרים כדי לתקן בעיה שהתגלתה בלוח המחוונים ואשר עלולה למנוע כל מידע על הלוח לאחר שהרכב הונע.

התקלה מתבטאת בלוח המחוונים הקטן ("4.2) מסוג LCD בו לא יופיע כל מידע בעת תקלה. תיקון הכשל יתבצע לדברי קיה על ידי עדכון תוכנה. לכל בעלי הרכב הנדרש להגיע למוסך תישלח הודעה בכתב.

וגם סובארו.
יבואנית המותג היפני הודיעה כי בעיה בלוח המחוונים של דגם קרוסטרק (בעבר XV) משנת הייצור האחרונה עלולה לגרום לכך שישתחרר ממקומו. כ-1,320 מכוניות מעורבות בקריאת התיקון הזו ולדברי היבואנית, משך העבודה הנדרש - בהתאם למהות התיקון - עשוי לעמוד על בין שעה לחמש שעות.


אם אתם בעלי הרכב הנ''ל תנסו במהרה לקבוע תור במוסך לתיקון הרמקול, רק מזכיר שללא ריקול אין אפשרות לחידוש רישיון רכב
בעלי קאיה נא לפנות לטלפון למוקד שירות לקוחות (1-800-377-775).
בעלי סובארו המעוניינים לבדוק אם מכוניתם נכללת בריקול יכולים לבדוק זאת באזור המתאים באתר היבואנית או באמצעות שירות לקוחות (8545*).


הרבה בנזין עם קצת חשמל – פורשה פנמרה חדשה.

פורשה חשפה תמונות ופרטים ראשונים על דור חדש לפנמרה, מניסויי נהיגה אחרונים לקראת השקה רשמית בקרוב.

פורשה חשפה תמונות ראשונות לדור שלישי לפנמרה, מכונית הסאלון ארבע דלתות הראשונה שלה, שתתמודד מול מתחרות עדכניות כמו ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה ומרצדס AMG GT4. רכבי הניסוי עוטים מדבקות הסוואה מסיביות ולכן אין התרשמות מלאה משינויי העיצוב, למעט יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור ואופציה לחישוקים עם מנגנון נעילה מרכזי בגרסה הבכירה.

בהתאם לביקוש הקיים עדיין לבנזין, בעיקר בצפון אמריקה, הפנמרה החדשה עוד לא הופכת לחשמלית מלאה כפי שפורסם בעבר. גרסת הבסיס תצויד כבעבר במנוע V6 מוגדש בנפח 2.9 ליטר (מנוע שעבר מבחן זמן בדגמים rs5 של אאודי) עם הנעה אחורית או כפולה.
הגרסה הבכירה תהיה היברידית-נטענת המשלבת V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר עם מנוע חשמלי חזק מבעבר (כ-190 כ"ס, 54+ כ"ס), ומערכת קירור משופרת ויכולת מחזור אנרגיה גבוהה, המוצב בתוך תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד. גם קיבולת המצברים תהיה גדולה יותר (25.9 קוט"ש לעומת 17.9 קוט"ש) ותאפשר טווח נקי מזיהום של כ-85 ק"מ, כ-30 ק"מ יותר מהפנמרה היוצאת.

עוד נציין כי מערכת מיתלי אוויר תהיה כעת ציוד תקני בכל הגרסאות, ואמורה לשפר את נוחות הנסיעה בעוד היגוי אחורי אקטיבי יהיה כבעבר ברשימת האופציות.


דעתי האישית היא שמדובר בשינויים מינוריים למעט מתלי האוויר כסטנדרט, פורשה לא הצליחה לשחזר את ההצלחה הגדולה שלה עם דור השני של פנמרה. דגמי פורשה כמו פנמרה, והקאיין שהיו הדגמים שהצילו את החברה מפשיטת הרגל, לא מצליחים לשחזר את הצלחה הראשונית.



פורשה קאיין טורבו E-Hybrid החדש.


הקאיין טורבו E-Hybrid החדש מציע הספק כולל של 739 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 74 ק"מ. גרסת הקופה תשווק עם חבילת GT יקרה כסטנדרט.
מספר חודשים לאחר שהציגה את דגמי 2023 המחודשים של הקאיין, פורשה מציגה כעת את גרסת הפלאג-אין E-Hybrid הבכירה של הדגם, טורבו E-Hybrid, שהיא גם הגרסה החזקה ביותר של הדגם - אך לא המהירה ביותר. את גרסת הפלאג-אין הבכירה הזו תוכלו לקבל גם בדגם הקופה שזכה בנוסף גם לחבילת GT.

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הקאיין טורבו E-Hybrid החדש ממשיכה עם מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו אך הפעם המנוע המעודכן הזה מייצר הספק מרבי של 599 כ"ס ועם מנוע חשמלי חדש בהספק גבוה יותר של 176 כ"ס, המערכת הזו מייצרת כעת הספק כולל של 739 כ"ס ומומנט משולב של 96.8 קג"מ, זאת לעומת 680 כ"ס ו-91.7 קג"מ בדגם היוצא.
הקאיין טורבו E-Hybrid קופה משווק כאמור עם חבילת GT כסטנדרט וזו מוסיפה כיול ייחודי למערכות הדינאמיות ומתלי האוויר, מערכת בלימה משודרגת עם צלחות בלימה קרמיות (PCCB), הנמכת מרכב של 10 מ"מ, זוויות מתלה קדמי קיצוניות יותר (תוספת של 0.6 מעלות לזווית הקאמבר) ועוד. חבילת ה- GT כוללת גם עיצוב ייחודי לפגושים, גג, חצאיות צד וספוילר גג מקרבון, מערכת פליטה משודרגת מטיטניום ועוד. כל זה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות ומהירות מרבית של 305 קמ"ש.


עדיין אין מידע מתי הדגם החדש ישווק בישראל, אך כל מה שכתבתי למעלה על הפנמרה תקף גם לדגם הזה.

נסיעה של עד 514 ק"מ: יונדאי החלה בייצור הקונה החשמלי באירופה.

הקונה החשמלי החדש נכנס לפס הייצור של יונדאי ב'צכיה, לקראת תחילת השיווק של הדגם בשוק זה ובקרוב, גם בשוק המקומי שלנו.


הקונה EV היוצא היה סיפור הצלחה של יונדאי בשוק האירופי כרכב חשמלי במחיר נגיש יחסית, זו הסיבה שבשנת 2020 יונדאי הקצתה עבור הדגם חלק מספר הייצור שלה בצ'כיה וזה גם המקרה עם הקונה EV החדש אותו יונדאי החלה לייצר אתמול (ד') במיוחד עבור השוק האירופי. המהלך הזה הוא חלק בלתי נפרד מכך שיונדאי רואה בשוק האירופי שוק ליבה, במיוחד בכל הקשור לרכבים חשמליים.


הקונה החדש ישווק עם מנוע 1.0 ליטר טורבו 120 כ"ס, 1.6 טורבו 198 כ"ס, 1.6 ליטר היברידי 141 כ"ס ובשתי גרסאות חשמליות חדשות לחלוטין: קונה 48.4kWh עם טווח של 377 ק"מ לעומת 305 ק"מ בדגם היוצא וקונה 65.4kWh עם טווח נסיעה של 514 ק"מ לעומת 484 ק"מ בדגם היוצא. לשני הדגמים החשמליים יש גם מנועים חשמליים חדשים: 156 כ"ס ו- 26 קג"מ או 218 כ"ס ו-26 קג"מ, בהתאמה.

אני חושב שבמחיר נכון הקונה יכולה להוות תחרות לרכבים הסיניים שמצפים את השוק בישראל. מהיבואן נמסר שהדגם החדש צפוי לנחות בישראל ברבעון א' של 2024.


פיג'ו חושפת ציפורניים עם 508 PSE החדשה.


זו המכונית החזקה והמהירה שפיג'ו ייצרה מעולם, אחת שמבטיחה להיות יורשת רוחנית של דגמי ביצועים מיתולוגיים, עם הכוונת על לא פחות מב.מ.וו M340 ואודי S4.

בפיג'ו לא מתכוונים להחיות בקרוב את שילוש האותיות הקדוש GTI, ומשתמשים במקום בשלוש אותיות אחרות - PSE (ר"ת Peugeot Sport Engineered), והדגם הראשון אליו הן מוצמדות הוא ה-508, כגרסת ביצועים של העידן המודרני.

מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (200 כ"ס) ומנוע חשמלי (110 כ"ס) מחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מנוע חשמלי נוסף (113 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומייצר כך הנעה כפולה.

התפוקה המשולבת עומדת על 360 כ"ס, ובכך הופכת ה-PSE לפיג'ו החזקה בהיסטוריה, ועם 5.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (2.7 שניות פחות מהגרסה ההיברידית נטענת הרגילה) ו-250 קמ"ש מרביים גם למהירה ביותר.


לצד היכולת לצבור מהירות באופן חסר מאמץ, תיבת ההילוכים לא מספיק מדויקת ומהירה לפקודות מנופי השליטה הידנית. עד כדי כך שהעדפנו לוותר על המאמץ הפיזי ולהניח למחשב לעשות את העבודה. מלבד הביצועים יש לה גם צד "ירוק" באישיות עם הבטחה ל-55 ק"מ נקיים מזיהום, שמאפשרים מצברי 12.4 קוט"ש. מצד שני, כשהחשמל אוזל צריכת הדלק גבוהה למדי.

מנוע: טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 1.6 ליטר וחשמל
הספק מנוע בנזין: 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מנוע בנזין: 30.6 קג"מ ב-3,000 סל"ד
הספק, מומנט מנוע חשמלי קדמי: 110 כ"ס, 32.6 קג"מ
הספק, מומנט מנוע חשמלי אחורי: 113 כ"ס, 32.6 קג"מ
הספק, מומנט משולב: 360 כ"ס, 53 קג"מ
תמסורת: אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה
אורך: 477.8 ס"מ
רוחב: 185.9 ס"מ
גובה: 142 ס"מ
בסיס גלגלים: 297.3 ס"מ
משקל עצמי: 1,875 ק"ג
נפח תא מטען: 530 ליטר
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 5.2 שניות, 250 קמ"ש
צריכת דלק, פליטת מזהמים: 55 ק"מ לליטר, 40 גרם CO2 לק"מ
טווח נסיעה חשמלי: 55 ק"מ
כריות אוויר: 6
דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
מחיר משוער: 450 אלף שקל.


מכיר באופן אישי כמה משוגעים שכן יהיו מוכנים לשלם את הסכום הזה עבור רכב צרפתי, אני עדיין מתענג על הזמנים עברו שבבעלותי לזמן קצר היה פיג'ו 205 GTI. היו זמנים.

לוי יצחק, האיש מאחורי מחירון הרכב המשפיע במדינה, הלך לעולמו.

מי שנחשב לאורים והתומים בתחום מחירוני הרכב בעשרות שנים האחרונות, נפטר בגיל 86; את המחירון הראשון שלו הוציא ב-1974 ומאז רק גדל והפך לאמת המידה לקביעת שווי מכוניות.

לוי יצחק, מייסד חברת השמאות ומחירון הרכב הגדול והמשפיע בישראל הלך היום (ה׳) לעולמו בגיל 86. הוא השאיר אחריו את רחל אשתו לה היה נשוי 57 שנים ושלושה ילדים – מי-רון, קארין וחן. הלוויתו תתקיים מחר (יום ו') בשעה 12:00 בבית העלמין מורשה ברמת השרון.

יצחק נולד בבולגריה, עלה לארץ עם משפחתו ב-1948 והתגורר ביפו. הוא למד בתיכון המקצועי שבח במגמת מכונאות רכב, התגייס לצה"ל שם שירת כמדריך טכני למכונאי טנקים ושם גם החליט לשנות את שמו מיצחק לוי, ללוי יצחק.


תנחומי למשפחה, זכרונו לברכה.


המשטרה מצטיידת באופנועי דוקאטי והוסקוורנה.

משטרת ישראל מצטיידת באופנועים חדשים מתוצרת דוקאטי והוסקוורנה לתגבור משטרת התנועה ויחידות הלוחמה המיוחדות.


אנחנו מתבשרים שבמכרז החדש זכו יבואני דוקאטי והוסקוורנה להתווסף לצי האופנועים המבצעיים של משטרת ישראל. האופנועים שזכו הם הדוקאטי דזרט X וההוסקוורנה נורדן 901 אשר יצטרפו ליחידות המיוחדות ויחליפו בהדרגה את הב.מ.וו F850GS. כמו כן, הדוקאטי מולטיסטראדה V4 אשר יצטרף למערך הכלים של משטרת התנועה הכולל ברובו ב.מ.וו R1250GS – שגם ממנו יצטרפו כלים חדשים במקביל לדוקאטי. כל האופנועים יימסרו למשטרה לאחר שיעברו התאמה לייעודם החדש.

הדוקאטי דזרט X הוא האדוונצ'ר הראשון של החברה עם חישוק 21″ מלפנים. לדזרט X מנוע L-טווין טסטהסטרטה 11° בנפח 937 סמ"ק עם 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-9.48 קג"מ ב-6,500 סל"ד. יש בולמי קאיאבה מתכווננים שמספקים מהלך גלגל של 230 מ"מ ו-220 מ"מ מאחור, וכצפוי מאופנוע פרימיום יש כאן את כל האלקטרוניקה שניתן רק לחשוב עליה. החל מבקרות ה-ABS להטיה ב-4 מצבים, שישה מצבי רכיבה עם אפשרות לשינוי פרמטרים בכל אחד – גשם, עיר, כביש, ספורט, אנדורו וראלי, 4 מצבי ניהול מנוע, שליטה על תגובת המצערת, בקרת אחיזה ב-8 מצבים, בקרת ווילי ב-4 מצבים, בקרת בלימת מנוע ב-3 מצבים שמצאנו אותה כמאוד שימושית בכביש ובשטח, בקרת שיוט, קוויקשיפטר וביטול איתות אוטומטי. כל הפרמטרים נצפים דרך מסך TFT מרשים וקריא בגודל 5″, שממתמשק לסלולר דרך אפליקציה ייעודית.


נו , מה אומרים? נראה את האופנועים האלו במרדפי שטח בפזורה?


רק היום, טסלה מספקת ללקוחותיה טעינה בחינם.


הבשורות הפחות טובות: זה תקף בישראל ובאירופה רק היום, ה-29.8, לרגל חגיגות העשור להקמת עמדת הטעינה הראשונה של החברה באירופה. שם, הטעינה גם תהיה זמינה היום לכל סוגי הרכבים החשמליים.


טסלה חוזרת להציע ללקוחותיה בישראל חשמל חינמי, אבל הצעתה תקפה רק להיום משעה עשר בבוקר ועד סוף היום, כך מודיעה היצרנית. זאת, במסגרת חגיגות עשר שנים להקמת עמדת הסופרצ'ארג'ר הראשונה באירופה, שגם בה תהיה היום הטעינה בחינם. כזכור, כשטסלה נכנסה לשוק הרכב הישראלי החשמל בעמדות הסופרצ'ארג'ר היה חינמי עד מאי אשתקד, אז החלה טסלה לגבות כסף עבור הטעינה.


יצוין כי טסלה הודיעה כי הגישה לעמדותיה באירופה תהיה זמינה היום לכל בעלי המכוניות החשמליות, אבל בישראל הטעינה עדיין מוגבלת לבעלי טסלה בלבד. בעלי מכוניות חשמליות של יצרנים אחרים יוכלו כנראה לטעון בעתיד בישראל גם בעמדות של טסלה, שכן לכלכליסט נודע שבחברה של אלון מאסק החלו בתהליך בחינה של הטמעת עמדות ה-4 V של היצרנית בישראל. עמדות 44V יאפשרו גם גישה של בעלי מכוניות חשמליות שאינן מתוצרת טסלה.


ניצלתם כבר את ההטבה?


טסלה פתחה בסין את ההזמנות למודל 3 המחודש.

טסלה פתחה בסין רשמית את ההזמנות למודל 3 המחודש • לפי הדיווחים, הוא יצויד בסוללות חדשות עם טווחים משופרים.


טסלה פתחה בסין את ההזמנות למודל 3 המחודש שמיוצר במדינה, עם צפי לאספקה בספטמבר ובאוקטובר. התקשורת בסין מדווחת כי ב-14 לאוגוסט הסתיים הייצור של הדור הנוכחי והמפעל עוסק כיום בהגדלה מבוקרת ומדורגת של ייצור המודל המחודש.


הסינים כבר הדליפו כמה פרטים לגבי השינויים בדגמי הייצוא של מודל המחודש. על פי הדיווחים, השליטה בהילוכים עברה למסך השליטה המרכזי; מערכת הבטיחות האקטיבית נעזרת כעת במצלמת 5 מגה-פיקסל חדשה שמספקת תגובות טובות יותר במצבי ראות גבוליים; ומארזי הסוללות שודרגו. גרסת ההנעה האחורית (מנוע בודד) מצוידת כעת בסוללה בקיבולת 66 קילוואט-שעה לעומת 60 קילוואט-שעה עד כה כאשר הטווח בתקן הסיני עלה ל-610 ק"מ. גרסת הפרפורמנס מצוידת כעת בסוללת ליתיום-ברזל-פוסט של CATL עם קיבולת של 72 קילוואט-שעה.


מה דעתכם, מה זה יגיע לישראל?


במירוץ הביתי: מקס ורסטאפן ניצח בפעם ה-9 ברצף.


אלוף העולם ההולנדי השווה את השיא של וטל. פרננדו אלונסו שני, פייר גאסלי שלישי.

סיפור האליפות בפורמולה 1 נסגר כבר ממזמן, אך מקס ורסטאפן ממשיך לרדוף אחרי כל שיא אפשרי והיום (ראשון) הוא השווה את שיאו של סבסטיאן וטל עם ניצחון תשיעי ברציפות, הפעם במירוץ הביתי בהולנד. אחרי אלוף העולם סיימו פרננדו אלונסו ופייר גאסלי, שהשלים את הפודיום.

ורסטאפן, שהתחיל את המירוץ בפול פוזישן, הצליח לשמור על מקומו בסופו של דבר בדרך לניצחון נוסף במסלול הרטוב בהולנד. את העשירייה הראשונה השלימו סרחיו פרס, קרלוס סיינס, לואיס המילטון, לנדו נוריס, אלכסנדר אלבון, אוסקר פיאסטרי ואסטבן אוקון. גואניו ז'ו, שארל לקלר ולוגאן סרג'נט לא סיימו את המירוץ.

ורסטאפן אמר בסיום: "היה לי עור ברווז מהרגע שהם השמיעו את ההמנון הלאומי עוד לפני פתיחת המירוץ. אפילו עם מזג האוויר הרע האוהדים עדיין נתנו פה הכל. הייתה כאן אווירה מדהימה".


רכבי פורד מדגם F-150 גורמים לבהלה אצל חלק מהנהגים בגלל רעשים מוזרים.


במקום ליהנות מהצלילים של ליידי גאגא או מהמוזיקה המקפיצה של ה-Arctic Monkeys, חלק מהנהגים על טנדרים חדשים יותר של פורד F-150 שומעים קולות התרסקות חזקים בלתי מוסברים, רעש של זכוכית מתנפצת או צליל סטטי גבוה דרך הרמקולים של תא הנהג.

תופעה גררה יותר ממאה תלונות לפורד, חלקן מצד לקוחות שאומרים שהרעש כל כך מסיח את הדעת שהם נאלצו לעצור ולהפסיק לנסוע.


פורד טוענת שהתוםעה נגרמת בגלל מגבר במערכות הסאונד של הרכבים.

מבלי לפרט את הסיבה האמיתית, החברה אומרת שהיא פיתחה תיקון לתוכנה ושלקוחות יכולים להגיע לסוכנויות לתיקון, או באמצעות עדכון להורדה.

"אנחנו עובדים במהירות כדי לוודא שזה ייפתר את הבעיה עבור הלקוחות שלנו", אמר דובר החברה.


מוזר, הדגם המדובר לא מיובא לישראל.



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב


צוללנים בפלורידה מצאו 32 מכוניות באגם מיאמי.

היישר מתוך סרטי המאפייה, צוללנים מתנדבים בפלורידה מצאו יותר מ-30 מכוניות שקועים בתחתית האגם ליד נמל התעופה הבינלאומי של מיאמי. בכתבה ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי הרכבים התגלו על ידי שלושה צוותים תת-מימיים המייצגים שלוש חברות - Recon Dive, United Search Corps ו-Sunshine State Sonar - אשר מחפשים במקווי מים, ובכך עוזרים למשפחות למצוא נעדרים. הצוללנים נתקלו במגרש החניה על קרקעית האגם. לפחות שתי מחלקות משטרה, ממשטרת דוראל ומשטרת מיאמי-דייד, החלו לפקח על העבודות להוצאת מכוניות מהמים.

וואו, רק תחשבו איזו היסטוריה יש לרכבים האלו לספר.

נחש באורך יותר משני מטרים חסם את דרכה של האשה לרכב בחניה.


אישה מטקסס מצאה נחש שנמלט מבעליו וחסם את מכוניתה במגרש חניה. מכיוון שהנחש לא זז ממקומו, נאלצה האישה להזעיק את המשטרה.

ממשטרת אירווינג נמסר כי השוטר סטיב בורס הגיב לדיווח על נחש שנתקע במגרש חניה. השוטר בורס, שהגיע לזירה לכד את הנחש והעביר אותו לשירות צער בעלי חיים של אירווינג.

לאחר מכן התברר כי הנחש של מיס בוני נמלט מבעליו. ומכיוון שעל פי החוק אסור להחזיק נחשים מעל 2 מטר בבית, הסכים הבעלים למסור את הנחש לשמורה.

נזכיר כי בארצות הברית לאחרונה מבקרים במלון קאנטרי אין אנד סוויטס ביי רדיסון בוויסקונסין מצאו נחשים בבריכה, בחדרים, ובג'קוזי.




לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב


לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר


איזה סיוט, רק תדמיינו את הסיטואציה שהאשה המסכנה הייתה בה.


משאית של אמזון נתקע ברחוב צר בין שני בניינים.

תושבי סנט אגנס (קורנוול, אנגליה) מודעים היטב לרחובות הצרים בעירם, שהם ממש סיוט עבור נהגים המבקרים בעיר, כי נהגים שאינם מקומיים עלולים להיתקע כמעט בכל רחוב ורחוב.


אלא שהפעם, זה היה תורה של משאית משאית אמזון השוקלת 33 טון, והיא זאת שנלכדה בין שני בניינים. הנהג לא ניסה לנסוע אחורה ולהיחלץ מהמצב, והחליט לנסוע בעקשנות קדימה. אחרי 25 דקות הוא הצליח לצאת מהחלל הצר. למשאית נגרם נזק רב, אך נראה שהבניינים לא ניזוקו.
הנהג האשים את מערכת הניווט, לפי דבריו היא לקחה אותו לרחובןת הצרים.


ברור ברור , הניווט תמיד אשם.

קרדיטים רבים לאתרי חדשות רכב בארץ ובעולם. מקווה מאוד שנהנתם.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תאמינו או לא אבל במרצדס שעולה ממאות אלפים למה 29.08.23 14:16 1
     פרטיות popay 29.08.23 14:17 2
         שזה אומר? למה 29.08.23 14:37 6
             למשל זה: ''דיווח: עובדי טסלה צפו ושיתפו סרטונים פרטיים של לקוחות ‏ביניהם. כגון תאונות, אלימות בכבישים, וכנראה גם סרטונים מביכים'' פיניקית 29.08.23 15:33 13
                 מסכים אבל זה מול זה בחודש שאם מחוקקים חוקים למה 29.08.23 17:50 17
  תודה רבה מוישי 29.08.23 14:19 3
  תודה קרא לי א 29.08.23 14:19 4
  כל הכבוד! סמפו 29.08.23 14:35 5
  תודה kidon 29.08.23 14:40 7
  מה עם פולסווקן ID4 בני ע 29.08.23 14:44 8
     כתבנו במגזינים הקודמים על דגמי החשמל של קונצרן פולקסווגן, יש איחורים ביצור ובעיקר בעיות רבות בתוכנה, דבר שמעקב את יצור הרכבים. לאחרונה פנו popay 29.08.23 15:05 12
         אתה ממש אלוף שאפו ענק. נמר צפוני 29.08.23 16:55 14
  שאפו popay ביג לייק על ההשקעה מעניין מאוד somebody 29.08.23 14:45 9
  וואו,כל הכבוד .מעניין. דגול 29.08.23 14:54 10
  תודה רבה על ההשקעה ! בהחלט מעניין yd33 29.08.23 15:01 11
  תודה רבה! פיני 29.08.23 17:07 15
  מעניין, תודה! NLO 29.08.23 17:15 16
  תודה פופאי! כרגיל עוד אשכול מעניין :) חדש על המדף 30.08.23 06:49 18
  תודה רבה, כיף של סקירה OurVotesMatter 30.08.23 07:16 19

   
   
למה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.12.08
10815 הודעות, 79 מדרגים, 132 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:16   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תאמינו או לא אבל במרצדס שעולה ממאות אלפים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
עד מליונים אין dvr ואין אפשרות להשתמש במצלמות
משהו הזוי לחלוטין
ואני שואל את עצמי מי אלו הדפוקים שקונים מרצדס במליון שקל בלי אפליקציה בלי מצלמות בזמן שבכל רכב של מאה וחמישים אלף יש בסטנדרט
מוזר
ידיעה מחבר שקנה מרצדס במליון ומאתיים אלף שח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
54956 הודעות, 376 מדרגים, 715 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:17   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. פרטיות  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
למה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.12.08
10815 הודעות, 79 מדרגים, 132 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:37   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. שזה אומר?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיניקית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.10.13
42768 הודעות, 150 מדרגים, 273 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    15:33   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. למשל זה: ''דיווח: עובדי טסלה צפו ושיתפו סרטונים פרטיים של לקוחות ‏ביניהם. כגון תאונות, אלימות בכבישים, וכנראה גם סרטונים מביכים''  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
https://rotter.net/forum/scoops1/790276.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
למה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.12.08
10815 הודעות, 79 מדרגים, 132 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    17:50   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. מסכים אבל זה מול זה בחודש שאם מחוקקים חוקים  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
מתאימים אז זה לא יקרה
עכ"פ לי לא היה מפריע



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מוישי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.7.20
11829 הודעות, 146 מדרגים, 278 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:19   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קרא לי א
חבר מתאריך 22.1.21
252 הודעות
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:19   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מרתק
קבל דירוג
👍👍



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סמפו
חבר מתאריך 28.1.12
13584 הודעות
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:35   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. כל הכבוד!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kidon לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.10.15
5760 הודעות, 42 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:40   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בני ע לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.12.07
3949 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:44   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מה עם פולסווקן ID4  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אין שום מילה ?
הטווח מוצהר 527 ק"מ ,
בפועל זה שווה ל -80% ,
מה גודל המצבר ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
54956 הודעות, 376 מדרגים, 715 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    15:05   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. כתבנו במגזינים הקודמים על דגמי החשמל של קונצרן פולקסווגן, יש איחורים ביצור ובעיקר בעיות רבות בתוכנה, דבר שמעקב את יצור הרכבים. לאחרונה פנו  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
לסינים לקניית פלטפורמה חשמלית מסין



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נמר צפוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.18
3440 הודעות, 10 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    16:55   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אתה ממש אלוף שאפו ענק.  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
somebody לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.15
31466 הודעות, 243 מדרגים, 475 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:45   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. שאפו popay ביג לייק על ההשקעה מעניין מאוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דגול לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.2.18
8102 הודעות, 37 מדרגים, 37 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    14:54   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. וואו,כל הכבוד .מעניין.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yd33 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.8.10
23629 הודעות, 132 מדרגים, 256 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    15:01   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. תודה רבה על ההשקעה ! בהחלט מעניין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.8.14
4633 הודעות, 22 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    17:07   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. תודה רבה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
NLO
חבר מתאריך 2.4.20
59 הודעות
יום שלישי י''ב באלול תשפ''ג    17:15   29.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. מעניין, תודה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חדש על המדף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.6.21
4913 הודעות, 45 מדרגים, 90 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ג באלול תשפ''ג    06:49   30.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. תודה פופאי! כרגיל עוד אשכול מעניין :)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
OurVotesMatter לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.4.22
3466 הודעות, 10 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ג באלול תשפ''ג    07:16   30.08.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. תודה רבה, כיף של סקירה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות