X

איך אמינם מצא את עצמו מעורב בפריימריז הרפובליקנים?

הראפר המוכר טמן את ידיו במירוץ על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, לאחר שאחד המועמדים השתמש בשירו כדי לקרוץ לצעירים

היזהרו מחיקויים פוליטיים. אמינם. צילום: אי.פי

מוזיקה ופוליטיקה קשורות אחת בשנייה לעתים קרובות למדי – אם זה על ידי שירים בעלי מסרים פוליטיים מפורשים או מרומזים, ואם זה בשל מנהגם של פוליטיקאים להשתמש בשירים עוצמתיים לקמפיינים שלהם. במירוץ למועמדות הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב ב-2024, זה קרה עם הראפר אמינם והמועמד ויוֶוק רַמַסְווָאמי. נעזרנו ב-ChatGPT כדי להביא את הסיפור על ההתערבות של הראפר בקמפיין הבחירות:

BMI, החברה שמנהלת את זכויות היוצרים על שיריו של מרשל מאת'רס, הלוא הוא אמינם, שלחה אתמול למטה הבחירות של רמסוואמי, איש עסקים בן 38 שנחשב לאחד המועמדים הבולטים במירוץ למרות חוסר ניסיונו הפוליטי, מכתב בו היא מודיעה לו שהראפר מתנגד לשימוש בשיריו על ידי המועמד. עורכת הדין פמלה וויליאמס, החתומה על המכתב, הדגישה כי כל ביצוע נוסף של יצירותיו של אמינם על ידי רמסוואמי ייחשב כהפרת הסכם, ועלול להוביל לתוצאות משפטיות.

הבסיס להתנגשות הזו היא ביצוע של רמסוואמי ללהיט זוכה האוסקר של אמינם "Lose Yourself" באירוע במדינת אייווה. ראמסוואמי ניסה להראות את ה’מגניבות’ שלו על ידי ביצוע להיט הראפ – וסרטונים המתעדים את האירוע הפכו לוויראליים, כאשר בניגוד לניסיונות של מועמדים אחרים, התגובות לביצוע של ויווק היו חיוביות, ופחות מובכות.

נושא השימוש של פוליטיקאים ביצירות אמנות במסגרת קמפיינים הולך ומסתבך בשנים האחרונות, ויותר ויותר אמנים דורשים מפוליטיקאים שלא להשתמש ביצירותיהם. כך, למשל, דונלד טראמפ התמודד עם התנגדות היוצרים על השמעת השירים "We are the Champions” של קווין, “You Can’t Always Get What You Want” של הרולינג סטונס, “Don’t Stop the Music” של ריהאנה, “Happy” של פארל וויליאמס, “High Hopes” של Panic! at the Disco ומספר שירים של ניל יאנג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר