X

12 הדברים הכי משונים שאנשים מקבלים עליהם כסף

מחפשים עבודה נוספת שתכניס לכם כסף בשעות הפנאי? החל מאפיית עוגות, דרך שיחות עם זרים ברשת ועד השתתפות כגופה בתרגיל חירום – אלו העבודות הצדדיות הכי מוזרות ששמענו עליהן

עבודה מהבית. צילום: Getty Images

באקלים הכלכלי הנוכחי, של אי-ודאות ומחירים נוסקים, כל שקל נוסף שאפשר להכניס חשוב. לאחרונה שאלה גולשת באתר Reddit מה העבודות הצדדיות הכי מוזרות שהגולשים האחרים מרוויחים באמצעותן הכנסה נוספת. השתמשנו ב-ChatGPT כדי לסייע לנו לסכם את התשובות המעניינות ביותר:

1. אפיית עוגות פירות
זה עשוי להישמע כמו תחביב של סבתות, אבל אדם אחד הפך את זה למיזם רווחי. תוך שימוש במרכיבים מיוחדים כמו אגוזי פקאן במקום מלך ושרי במקום ליקר, ובתבניות קטנות יחסית, עוגות הפירות הללו מניבות כמה מאות דולרים או יותר לעונה (ספטמבר-אוקטובר).

2. אירוח "ליל הורים"
מדובר בלילה של שמירה על ילדים כדי שהוריהם יוכלו לצאת לבלות בלעדיהם. האירוח כולל ארוחה, משחק בחוץ ומרתון סרטים, שינה בשק”שים בסלון וארוחת בוקר לפני שההורים מגיעים לאסוף את ילדיהם. בייביסיטר בעל תושייה גובה כ-50 דולר לילד, שומר על 8-10 ילדים פעם בחודש ומרוויח כ-500 דולר.

3. לדבר כן עולה כסף
אחד המשתמשים סיפר שהוא "מלמד אנגלית" ברשת – או, ליתר דיוק, מדבר עם אנשים מרחבי העולם על נושאים אקראיים. אחד ה’תלמידים’ שלו הוא ילד שצופה איתו בפוקימון וגודזילה – והגולש אמנם מרוויח שכר מינימום, אבל תמורת צפייה בסרטים מצוירים בשעות הפנאי, כך שהוא לא מתלונן.

4. כסף זרוק ברחוב
לא גולש אחד, אלא שניים, דיווחו כי הם נוהגים לאסוף פריטים שנזרקו לרחוב – בעיקר רהיטים – לשחזר אותם, ואז למכור אותם כפריטי וינטג’ במחירים גבוהים.

5. רווח קפוא/כפול
אדם שמפעיל דוכן במעין שוק פשפשים מקומי דיווח שהוא מוכר בו סוג מסוים של סוכריות לא נפוצות מדי (סוכריות מיובשות בהקפאה), שבדרך כלל נמכרות בקניונים במחירים מפורזים. הוא קונה אותם ישירות מהספק במחיר סיטוני, ויחד עם העובדה שהוא לא משלם שכירות על הדוכן הוא יכול להרשות לעצמו למכור אותם בשליש מהמחיר בקניון – ועדיין לרשום רווח של 100%.

6. זכית בתביעה ייצוגית!
חיפוש תביעות ייצוגיות והצטרפות כאשר אתם נמנים על הקבוצה המיוצגת הוא אולי לא עבודה יומיומית, אבל היא משתלמת. גולשת אחת דיווחה שהרוויחה מאות דולרים בשנים האחרונות מצ’קים של פיצויים מתביעות ייצוגיות, והצליחה להרשים את בעלה באפיק ההכנסה הקטן והמקורי הזה.

7. חנה וקאש
אחד הגולשים סיפר שבעבר נהג לעבוד יחד עם חבר כ-valet (נהג המחנה מכוניות של אנשים המגיעים למלונות יוקרה או אירועים) במשחקי פוטבול. הם קיבלו תשלום שעתי מינימלי, אבל הטיפים שנתנו להם כמה מבעלי הרכבים הגדילו מאוד את הכנסתם מהעבודה המזדמנת הזו.

8. הב לי כסף
עבור אלה עם אהבה לבעלי חיים, שמירה על חיות מחמד יכולה להיות יותר מסתם דרך לבלות עם ידידיו הטובים של האדם (וחתולים). אחת הגולשות מציעה שירות כזה לשכניה בבניין, תמורת 40 דולר ללילה (חצי מהתעריף שלוקחים דוגסיטרים מקצועיים בעיר שבה היא גרה) – ומרוויחה גם כסף, גם חברים לכלבים שלה וגם מתנות קטנות שהשכנים מביאים לה כשהם חוזרים מנסיעותיהם לחו"ל.

9. שומע? תרשום, תרשום...
תמלול אודיו אולי לא נשמע זוהר, אבל זה יכול להיות עיסוק רווחי למדי. על ידי תמלול אודיו לשימושים שונים, אדם אחד דיווח שהוא מרוויח בקלות כמה מאות דולרים בכל חודש.

10. אברי גלעד בשעות הפנאי
הנחיית לילות טריוויה במשך כשעתיים וחצי אולי לא נשמע כמו הדרך לעושר, אבל עבור גולש אחד, זה מסתכם בכ-500 דולר לחודש. מלבד התשלום על ההנחיה, הוא ציין שהוא גם מקבל ארוחות ושתייה חינם במסעדות המארחות את ערבי הטריוויה.

11. דרמה משפטית משתלמת
אדם אחד שענה למודעה בקרייגסליסט השתתף במשך שלוש שעות במעין סימולציה של חבר מושבעים – כלומר משפט מבוים של משרד עורכי דין כדי לנסות להבין לאן נושבת הרוח במקרה שהם מטפלים בו – תמורת 200 דולר בתוספת הוצאות נסיעה.

12. אפילו גופות יכולות להרוויח
השתתפות כ"קורבן" בתרגיל אימונים צבאי אינה דורשת מאמץ מיוחד, אבל אדם אחד הרוויח תמורת שעות השכיבה הדוממת $100 ליום במשך שלושה ימים, פלוס בונוס של $25 עבור ההשתתפות בכל ימי האימון ברצף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר