תקיפה והאכלה אגרסיבית: הורשעה הגננת המתעללת מקריית אתא

שרית בן חמו הורשעה ב-31 עבירות תקיפה סתם והתעללות בקטין • מנגד, זוכתה מעבירות מעבירת ההתעללות הנפשית בפעוטות • "מה המסר של השופט כלפי מתעללות? תגיעו לבתי המשפט ונזכה אתכן?", אמרה אחת האמהות לאחר הכרעת הדין • חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים: "מקווה מאוד שהפרקליטות תערער על פסק הדין הבזיוני הזה"

שרית בן חמו, הורשעה בהתעללות. צילום: מישל מכול

יותר משנה לאחר הגשת כתב האשום נגדה, הרשיע היום (שלישי) בית המשפט המחוזי בחיפה את שרית בן חמו (49), מנהלת ומטפלת בגן בקריית אתא, במספר עבירות של התעללות בקטין ותקיפה. לצד זאת, היא זוכתה מעבירת התעללות נפשית בפעוטות הגן, וכן ממספר עבירות התעללות.

"איך אפשר לזכות אותה מכל כך הרבה סעיפי התעללות שמוכיחים את מה שהיא עשתה?", אמרה לאחר הכרעת הדין נוי ממן דרופבסקי, אמא לילדה מהגן, "אני ממוטטת, לא מצליחה לנשום. היא גמרה לנו על הילדים, האכילה אותם בכח, הרביצה להם, ריסקה אותם וגמרה לנו את החיים". האם, מפנה אצבע מאשימה כלפי ביהמ"ש: "מה המסר של השופט כלפי מתעללות? תגיעו לבתי המשפט ונזכה אתכן?".

הרשעת הגננת המתעללת שרית בן חמו // צילום: מישל מכול

על פי העובדות המתוארות בכתב האישום נהגה בן חמו לנהוג באלימות כלפי הפעוטות, בין היתר באמצעות האכלה אגרסיבית. "הנאשמת נהגה להאכיל את הפעוטות בחוזקה וגרמה להם למכאוב כשהיא דוחפת להם כפיות גדושות באוכל לתוך הפה בצורה רציפה וללא הפסקות, לעיתים כשהיא מחזיקה את ראשם או את פניהם ודוחפת להם את האוכל בכוח", נכתב בכתב האישום. היום כאמור הורשעה בן חמו בשתי עבירות התעללות בקטין בידי אחראי ו-31 עבירות של תקיפה סתם.

עו״ד תומר נווה ועו״ד אנס דיראוי, באי כוחה של בן חמו, אמרו בתגובה כי היא ״זוכתה ממרבית העבירות ונלמד הכרעת הדין״.

"השופט ארז פורת פעם אחר פעם לא עושה צדק עם הילדים. כל פעם מחדש אנחנו מגיעים לאולם בית המשפט שלו - ויודעים שההורים ייצאו מרוסקים", אמרה חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים שמלווה את ההורים לאחר הכרעת הדין. "

האמהות בביהמ"ש לאחר הכרעת הדין (מימין לשמאל : חגית פרץ,נוי ממן דרופבסקי, קארין מירלשווילי), צילום: מישל מכול

עוד הוסיפה: "איך יכול להיות שהוא מזכה את האישה הזו מכל כך הרבה סעיפי התעללות כשיש סרטונים המעידים על מעשיה הקשים? לזכות אותה מהתעללות נפשית כשהפעוטות מתמודדים עם ההשלכות הקשות של מעשיה? אני מקווה מאוד שהפרקליטות תערער על פסק הדין הבזיוני הזה. כי כפי שלמדנו, גם במקרים קודמים, ההחלטות של ארז פורת אינן סופיות כשמגיעים לביהמ"ש העליון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר