מרלן: אחד ההמבורגרים הנחשקים מגיע לתל אביב

בדרך כלל אנחנו מגדירים כבשורה מסעדות או ברים מדוברים שהעתיקו עצמם מתל אביב גם לערים אחרות ברחבי הארץ - במקרה של מרלן הסיפור הוא אחר • המקום, שמשלוחים ממטבחו בגבעתיים הפכו מבוקשים בתקופת הקורונה - הגיע לתל אביב יחד עם ההמבורגרים האהובים

מרלן מגיעה לתל אביב. צילום: נעם פריסמן

על הפינה הסואנת של רחוב המלך ג׳ורג׳ ושדרות בן ציון, היכן שנטועה שדרת עצי פיקוס תמירי צמרת - ותיקה, צפופה ונותנת צל נפלא. שם נפתחה מרלן התל אביבית, אחות למעוז האהוב מגבעתיים.

מרלן של יוחאי טל ודותן כהן מבקשת להביא את עצמה העירה בדיוק כפי שהיא. שכונתית, נעימה, טעימה ובגובה העיניים - ובאמירה בגובה העינים, למה אנחנו מתכוונים? ובכן, תרבות האירוח בתל אביב הפכה מקצועית ומוקפדת לעילא, לעיתים המניירות הללו יוצרת חוויה פחות נגישה ויהיו שיאמרו גם מעט מתנשאת. לפעמים היא אפילו "מחנכת" ורחמנה ליצלן, "אדישה". לעיתים ניתנת התחושה שהמבט לא פוגש את העיניים כלל, אלא מרחף מעל הראש וממנו הלאה.

בגובה העיניים, צילום: נעם פריסמן

טל וכהן מביאים את בית ילדותם החם והפתוח אל עסקי המסעדות. אצלם בבתים העיניים הם חלונות לנשמה וגם ללב. ״כשבאים אל ההורים שלי הביתה, לטבריה, אמא שלי פותחת את המטבח. את כל הארונות, את המזווה. שיהיה מהכל לכולם, כל הזמן״ מספר כהן. ״גם אבא!״, מדייק טל.

השניים חברי ילדות מהגליל התחתון וליתר דיוק, מטבריה. ״הכרנו בקייטנה ומאז אנחנו חברים, לימים שותפים״. הם התחילו את דרכם בתחום האירוח והמסעדנות במחוזותיהם. ניהלו יחדיו סניף של ג׳פניקה בצומת צמח השוקקת. כבר אז הבינו שמצאו את מקומם מבחינה מקצועית.

הם בנו את עצמם כמסעדנים דווקא ברשתות גדולות ומבוססות. לאחר מכן צמצמו ודייקו את הפעילות לעיר גבעתיים. יחד הם הביאו אליה תובנות וניסיון רב. היה זה בדמות הבר האייקוני ״טיפה מרה״, בר מעט אפלולי שמתכתב עם סצנת הבילוי של שנות התשעים. המקום נפתח לפני שבע שנים. מאז נהיה למעוז ושם דבר בעיר, שתרבות הבילוי לא זורמת בעורקיה - והפיח בה חיים.

יוחאי טל ודותן כהן, צילום: נעם פריסמן

האלכוהול זרם וכך גם המהות השכונתית. אלה קיבלו במה נוספת כשפתחו השניים בגבעתיים גם את ״מרלן״ כעבור שנה. מרלן לא חיפשה לעצמה הגדרה ולא זהות, אלא ביקשה לפתוח דלתה למי שמבקש לשתות אלכוהול במחיר הגיוני, ליהנות ממנות אוכל צנועות וטעימות, לצלילי מוזיקה שמחה ואווירה פתוחה וחמה.
גם במרלן השכונה היא המהות.

גם כשפרצה הקורונה ושינתה את חוקי המשחק, ביקשו טל וכהן לשמר את הוייב. מתוך האין הם הצליחו לייצר שפע בדמות ליין מנות שיצאו בשליחויות לכל עבר מתוך המטבח של מרלן וזכו להצלחה, כאשר בראשן ההמבורגר של מרלן. המנות הפכו להיט בוולט והשאירו בתודעה זיכרון כמנות נחשקות. בזכות האילוץ, נותר תמהיל מאוד ספציפי, שיש לו זכות קיום ממשית גם פוסט קורונה. עם התשתית המוכחת הזאת, הגיעה מרלן לתל אביב, בדיוק כמו שהיא. מתוך החיבוק הגדול והחם של אנשיה, מרלן באה בכיף.

תפריט פשוט וטעים, צילום: נעם פריסמן

מרלן נינוחה וידידותית. היא כאן כדי לשמח לבב אנוש. המנות בה קורצות קריצה חביבה ונכונה למטבח הצרפתי והן פשוטות וטעימות. יש בהן כל מה שנהדר לפתוח איתו שולחן מהנה במחירים מתחשבים.
למשל, מנת לחם טוב עם חמאת עגבניות מיובשות, פלפל חריף קלוי ושום קונפי (26 שקלים), פטה כבד קלאסי שעשוי כהלכתו, מוגש עם ריבת צ'ילי, ריבת בצל ובריוש רך (45 שקלים), טרטר בקר עם איולי מתובל למשעי על שני טוסטים קלויים פריכים (63 שקלים) או קרוק מדאם "שבין פריז לתל אביב" (52 שקלים).

בתפריט תמצאו גם כמה מנות נכונות סביב ירקות טרנדיים, כמו סלקים עם תמרים, גבינה בשלה ושקדים מקורמלים (48 שקלים) או מנת ירקות פריכים וטעימים עם שעועית ירוקה, שעועית תאילנדית, זוקיני, במיה, ברוקולי, אספרגוס, קרם פרש והרבה שמן זית ליד (54 שקלים) או צ'יפס עם גבינת פטה, פטרוזיליה וגרידת לימון (39 שקלים).

ההמבורגר הנחשק,

העיקריות במרלן שמות פוקוס על עולם הבשר, וטוב שכך. כאן הכוכבים הם כמובן וההמבורגרים של מרלן, שעשו לעצמם שם, כאמור, בגזרת המשלוחים והנה הם מוגשים בתל אביב.

תפריט היין במרלן נוצר כדי שיהנו ממנו וכולל בעיקר יין מאזורים שונים באירופה. כוסות היין נעות סביב מחיר של 46 שקלים. את הקוקטיילים שיקשקו בין קלאסיקה לבין קראפט קוקטיילס ייחודים. תמצאו כאן למשל ג'זמין (52 שקלים) ופניצילין - ויסקי סקוטי, ג'ינג'ר', דבש ולימון (52 שקלים), "Spicy Love" - וודקה חריפה, אננס, פסיפלורה ולימון ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר