הנהלת ההתאחדות לכדורגל קיימה הערב (שני) ישיבה במהלכה אישרה פה אחד ביטול משחק הגומלין בשלב רבע הגמר, שהיה נהוג בשנים האחרונות. בנוסף, כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, המהפכה של יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ יוצאת לדרך, והוחלט על הקמת ועדה לבחינת מוסדות השיפוט.
ההצעה לבטל את שיטת הגומלין, שנהוגה מעונת 2014/15, עלתה מספר פעמים בעבר. זאת בעקבות יותר ויותר טענות שעלו על כך שהדבר מעלה את הקושי ל"עקוץ" קבוצתו בכירות, ובכך פוגם באחד הדברים הבולטים שמייחדים את מפעל הגביע. אחרי שקיבלו החלטה עקרונית לבטל את הגומלין, הערב הצביעו חברי ההנהלה על ההצעה ונתנו לה חותמת רשמית.
2 צפייה בגלריה
גביע המדינה
גביע המדינה
מתכונת חדשה. גביע המדינה
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", ב-30 ביולי
בנוסף, כאמור, הנהלת ההתאחדות הצביעה פה אחד על הקמת ועדה לבדיקת מוסדות השיפוט. זאת בשל ביקורת ציבורית שליוותה את ההחלטות המשמעויות שקיבל בית הדין בעקבות המהומה בסוף משחק העונה בין הפועל באר-שבע ומכבי חיפה באצטדיו טרנר, ולאחר מכן, בפסיקות בעקבות אירועי גמר הגביע בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה, בסמי עופר.
במסגרת ההחלטה ייבדקו מבנה המוסדות השיפוטיים, סמכויות המוסדות השיפוטיים וגופים המקבלים החלטות שיפוטיות, כמו גם מתכונת פעולתם, קריטריונים לכהונה במוסדות השיפוט ודרכי הבחירה של הדיינים ותקופת כהונתם. בראש הוועדה יעמוד פרופסור מיגל דויטש ועמו יהיו ד״ר עדו עשת וד״ר אסף הראל.