מחזור המשחקים השני בגביע העולם בכדורסל נמשך היום (שני). במוקד, לוקה דונצ'יץ' סיפק התפוצצות נוספת שסייעה לסלובניה לנצח את גאורגיה, ארה"ב פירקה בקלות את יוון, וחואן נוניינס בן ה-19 הוביל את ספרד לניצחון על ברזיל.

בית 2

דרום סודן - סין 69:89 | לאחר הפסד דרמטי מחזור הראשון של שלב הבתים, הנבחרת האפריקאית לא התקשתה ורשמה ניצחון ראשון אי פעם בטורניר. הסינים הצליחו להישאר במשחק במשך שלושה רבעים, אך ברביעי דרום סודן ברחה וסגרה עניין. קלאריק ג'ונס, שהיה נפלא בהפסד לפורטו ריקו, היה מצוין גם היום, והוליך את קלעי המנצחת עם 21 נקודות להן הוסיף 6 אסיסטים. בצד השני, 22 נקודות של קאייר לי לא עזרו לסין.
פורטו ריקו - סרביה 94:77 | הסרבים, שהגיעו לטורניר ללא כוכבם הגדול ניקולה יוקיץ', פתחו את הקרב על ראשות הבית בסערה והוליכו ב-25 הפרש אחרי רבע וחצי, כשההמשך היה גארבג' טיים אחד ארוך. ניקולה יוביץ' ובוגדן בוגדנוביץ' הובילו את קלעי המשחק עם 17 נקודות כל אחד, ואלכסה אברמוביץ' הוסיף 15. אייזאה פיניירו הוביל את המספידה עם 14.

בית 3

יוון - ארה"ב 109:81 | אחרי שניצחו בקלילות את ניו זילנד במחזור הפתיחה, האמריקאים לא התקשו גם בקרב על ראשות הבית מול היוונים, שהגיעו לטורניר ללא הכוכב הגדול יאניס אנדטוקומבו. אחרי רבע ראשון צמוד, ארה"ב ברחה ליתרון דו-ספרתי בחתילת הרבע השני ולאחר מכן שייטה לניצחון. סטיב קר פיזר את הכוחות וכל 12 השחקנים האמריקאים קלעו לפחות 4 נקודות, כשאוסטין ריבס הוביל אותם עם 15 מהספסל לצד 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. אנתוני אדוארדס וג'יילן ברנסון הוסיפו 13 נקודות כל אחד. גאורגיוס פאפאנגיניס הוביל את קלעי המשחק עם 17 עבור המפסידה.
4 צפייה בגלריה
אוסטין ריבס
אוסטין ריבס
ארה"ב עדיין מושלמת. ריבס בפעולה
(צילום: REUTERS/Lisa Marie David)
ניו זילנד - ירדן 87:95 (לאחר הארכה) | איזו דרמה במנילה. ניו זילנד הובילה כל המשחק, ו-10 שניות לסיום היא צעדה ביתרון של 4 נקודות. אמור להספיק לא? אז זהו שלא. רונדיי הוליס ג'פרסון קלע שלשה בנוסף לעבירה שנעשתה עליו. הוא דייק מהקו, ושלח את המשחק להארכה. ירדן מעולם לא ניצחה באליפות העולם, וקיוותה כי בחמש הדקות הנוספות המומנטום יסחוף אותם להיסטוריה, אך לצערם זה לא קרה, והנבחרת מאוקיאניה יצאה עם הניצחון. הוליס ג'פרסון סיים עם 39 נקודות ו-9 ריבאונדים, אך זה לא הספיק בשביל סנסציה. את ניו זילנד הוביל אייזאה ליאפה, שקלע 23 נקודות והוסיף 5 ריבאונדים ו-5אסיסטים.

בית 6

גאורגיה - סלובניה 88:67 | אחרי 37 הנקודות שקלע מול ונצואלה במחזור הפתיחה, לוקה דונצ'יץ' שוב התפוצץ - הפעם עם 34 נקודות (9 מ-20 מהשדה), 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-3 חטיפות - וסלובניה עשתה צעד גדול אל עבר הבטחת המקום הראשון בבית. הרבע הראשון נגמר ב-16:17 לגאורגיה, אבל לאחר מכן דונצ'יץ' וחבריו עלו ליתרון דו-ספרתי ולא הביטו לאחור. קלמן פרפליץ' הוסיף 15 אצל המנצחת, בעוד אלכסנדר ממוקלשווילי הוביל את המפסידה עם 21. בהנחה שסלובניה תנצח במחזור הסיום את כף ורדה, ניצחון גאורגי על ונצואלה יעלה גם אותם לשלב הבא.
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
הגיע חם לאליפות. דונצ'יץ'
(צילום: AP Photo/Hiro Komae)
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
34 נקודות ו-10 ריבאונדים. דונצ'יץ' בפעולה
(צילום: AP Photo/Hiro Komae)
כף ורדה - ונצואלה 75:81 | כף ורדה יצאה עם ניצחון ראשון בטורניר לאחר רבע אחרון נפלא בו ניצחה 9:22 וסגרה קאמבק נהדר לאחר פיגור דו ספרתי. אקס מכבי חיפה דייויד קוביאן הוליך את הדרום אמריקאים עם 15 נקודות, אך ברטיניו גומס (22 נקודות) ו-וול טבארס (20) הוליכו לניצחון נהדר. האיש הגדול של ריאל מדריד, אדי טבארס, הוסיף 6 נקודות ו-14 ריבאונדים למנצחת.

בית 7

ברזיל - ספרד 96:78 | אלופת אירופה ספרד הגיעה לטורניר הזה ללא הגארדים לורנזו בראון, שהוביל אותה לזכייה ביורובאסקט בקיץ שעבר, וריקי רוביו, שהוביל אותה לזכייה באליפות העולם ב-2019. במקומם זומן חואן נונייס בן ה-19 - ששיחק במדי נבחרת העתודה של ספרד בהפסד לישראל בשמינית גמר אליפות אירופה הקיץ - והיום הוא הוביל את הבוגרת לניצחון מרשים בקרב על ראשות הבית עם 13 נקודות לצד 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. המשחק היה די צמוד במשך שלושה רבעים, אך את האחרון ניצחה ספרד 19:32. ווילי הרננגומז (14), סנטי אלמאדה (13 נקודות), ואלברטו דיאס (11) גם כן בלטו אצל המנצחת. ברונו קאבאוקלו (15) ויאגו (14) הובילו את קלעי המפסידה.
4 צפייה בגלריה
חואן נונייס
חואן נונייס
13 נקודות לצד 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. נונייס בן ה-19
(צילום: AP Photo/Tatan Syuflana)
במשחק נוסף: חוף השנהב - איראן 69:71
פורסם לראשונה: 17:03, 28.08.23