לא רק פצצת אנרגיה: זה מה שלא ידעתם על הבננה

כולנו מכירים את הבננה כפרי צהוב, מתוק וטעים, אך כדאי להיות מודעים גם לאופן בו היא תורמת לבריאותנו ● לכבוד היום הבינלאומי של הפרי - ג'ני זיסלין, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות, שיתפה אותנו בכמה עובדות מפתיעות

פצצת אנרגיה צהובה. צילום: GettyImages

היא קלה לנשיאה, לא דורשת שטיפה וזולה באופן יחסי - לרגל יום הבננה הבינלאומי החל בתאריך 27 באוגוסט, ג'ני זיסלין, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות מחוז צפון, מסבירה למה כדאי לשלב את הפרי הפופולרי בתפריט באופן קבוע.

מסייעת לבריאות הלב

הבננה מכילה כמות גדולה של מינרל האשלגן. אשלגן מסייע בשמירה על קצב לב, לחץ דם תקין, ויסות התכווצות שרירים ויצירת אנרגיה, על ידי ניצול מאגר הפחמימות בגוף.

סופגניות בננה, צילום: איתיאל ציון

משפרת את מצב הרוח

בננה מכילה טריפטופן. זוהי חומצה אמינו חיונית, שהגוף אינו יודע לייצר בעצמו. בגופנו, טריפטופן, מהווה חומר גלם ליצירת סרוטונין, מוליך עצבי נוירוטרנסמיטר בעל השפעות מרובות עם תפקיד מפתח בוויסות מצב הרוח. טריפטופן גם עוזר בשינה, באכילה, בעיכול ובשמירה על בריאות העצם.

משפרת את השינה

טריפטופן הוא חומר המוצא של הורמון המלטונין, שמכונה בשפה עממית "הורמון השינה" או "הורמון החושך". הוא מופרש בעיקר עם רדת החשיכה, ופעילותו היא בהשריית השינה.

סלט בננה חריף,

כן, היא גם פצצת אנרגיה

הבננה מספקת אנרגיה זמינה לגוף ולכן מצוינת לפני אימון.

עשירה בסיבים תזונתיים

הפרי הצהוב הןא מקור נהדר לסיבים תזונתיים, החשובים לתפקוד מערכת העיכול. הם מסייעים להאטה בספיגת סוכר וכולסטרול בדם, והגברת תחושת שובע. בנוסף, נמצא קשר בין צריכת סיבים תזונתיים למניעת סרטן המעי הגס, סרטן השד וסוגי סרטן נוספים.

משרה תחושת שובע

הסיבים התזונתיים גורמים לסוכרים שבפרי להיספג לאט למחזור הדם ונותנים תחושת שובע לאורך זמן.

פחות מומלצת כפרי יבש, צילום: GettyImages

מספקת מגוון ויטמינים

בננה מכילה שלל ויטמינים כמו: ברזל, מגנזיום, חומצה פולית, ויטמין C, B6 ועוד. כולם טובים לגופנו.

זיסלין מוסיפה כי "הודות לעובדה שבננה היא פרי זמין מאוד, זולה באופן יחסי, ניתן לשאת אותה בקלות בתיק לכל מקום ואין צורך לשטוף אותה. מדובר בבחירה מצוינת שאפשר להוסיף לתזונה באופן קבוע. אך יש לשים לב, בננה מיובשת מכילה כמות גדולה של שומן וסוכר. את אלה מוסיפים לה בתהליך הייבוש. לכן כדאי לאכול אותה כאשר היא טריה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר