שתף קטע נבחר

ברנרד מאדוף יחשוף את רשימת נכסיו

איש הפיננסים שמואשם בהונאת פונזי עצומה אמור לתת היום דיווח מלא על חשבונותיו, אחזקותיו ונכסיו האישיים. בתוך כך דווח כי הרשויות בודקות חשד כי החברה של מאדוף וחלק מהמשקיעים בה השתמשו במקלטי מס כדי להתחמק מתשלום מסים. עוד דווח כי בין הנפגעים מהפרשה נמצאים השחקן קווין בייקון והכלכלן הנרי קאופמן

קורבנותיו של ברנרד מאדוף (70), שמואשם בניהול תוכנית פירמידה שהובילה להפסד של כ-50 מיליארד דולר, צפויים לגלות היום (ד') היכן מחזיק איש הפיננסים מוול סטריט את כספו.

 

בית המשפט הורה למאדוף בתחילת החודש למסור דיווח מלא על נכסיו והונו לרשות ניירות ערך האמריקנית עד ה-31 בדצמבר. ביהמ"ש הורה למאדוף לפרט את חשבונות הבנק שלו, תיקי ההשקעות שלו, האחזקות שלו בחברות, ההלוואות שלקח, קווי האשראי שלו ואת נכסיו האישיים.

 

המידע הוא חיוני לניסיונות של לקוחותיו לשעבר של מאדוף לקבל בחזרה את כספם. מאדוף נמצא כעת במעצר בית בדירתו במנהטן. הוא נעצר לפני כשלושה שבועות, ושוחרר בערבות של 10 מיליון דולר. מעצר הבית נקבע מחשש שמישהו מקורבנותיו ינסה לפגוע בו, או שהוא ינסה לברוח.

 

עורך דינו של מאדוף, עירא לי סורקין, אישר כי לקוחו מתכוון לעמוד בתאריך היעד למסירת פירוט הנכסים, אך לא סיפק פרטים נוספים. בשלושת השבועות מאז מעצרו של מאדוף, אלו שהשקיעו בחברה שלו ניסו לחשב בדיוק כמה מכספם נעלם והאם נשאר ממנו משהו. התמונה המלאה עדיין לא ברורה.

 

חשד להעלמת מסים

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח היום כי התביעה הפדרלית מתחילה לבדוק את התפקיד שמילאה פעילות של קרנות במקלטי מס בהונאת הפונזי של מאדוף. החוקרים מתעניינים באופן מיוחד בשאלה האם מאדוף וחלק מהמשקיעים בחברה שלו השתמשו בקרנות שבסיסן במקלטי מס כדי להתחמק מתשלום מסים בארה"ב.

 

לפי ה"ניו יורק טיימס", נבדקת גם האפשרות שקרנות הצדקה שהשקיעו במאדוף איפשרו באופן בלתי תקין לתורמים שלהן להעביר כספים למקלטי מס ולבנקים זרים כדי להימנע מתשלומי מס בארה"ב. לפי העיתון, דיווחים לרשויות מרמזים על מעורבות של לפחות תריסר יישויות במקלטי מס עם החברה של מאדוף.

 

קווין בייקון בין הנפגעים

בינתיים נחשפים נפגעים נוספים בפרשה. איש יחסי הציבור של שחקני הוליווד קווין בייקון ורעייתו קירה סדגוויק אישר אתמול כי שני השחקנים השקיעו בחברה של מאדוף חלק מחסכונותיהם.

 

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" חשף כי הכלכלן הבכיר הנרי קאופמן הפסיד מיליוני דולרים אצל מאדוף. קאופמן, לשעבר יו"ר ועדת הפיננסים והסיכונים בליהמן ברדרס, החזיק חשבון אצל מאדוף במשך כחמש שנים.

 

תאגיד ההגנה על המשקיעים, שהוקם על ידי הקונגרס האמריקני ב-1970 כדי להגן על משקיעים מקריסה של חברות השקעה, עשוי לשלם תביעות פיצויים של עד 500 אלף דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאדוף - יחשוף את נכסיו
צילום: AFP
קווין בייקון בין הנפגעים
מומלצים