החשיפה ב-ynet של הדרמה מאחורי הקלעים במכבי ת"א בנוגע להחלטה של דייויד בלאט יצרה הדים רבים. כזכור, לאחרונה הודיע מאמן העבר האגדי ואחת הדמויות המרכזיות ביותר בספורט הישראלי לראשי הצהובים כי יעזוב את תפקידו כיו"ר הוועדה המקצועית של המועדון אחרי שנה אחת בשל נסיבות בריאותיות.
"בלאט הודיע לנו כי הוא לא ימשיך בתפקידו מטעמים בריאותיים", אישר לראשונה גורם בכיר במכבי ת"א. "ניסינו לשכנע אותו להישאר בכל סידור שימצא לנכון, אבל הוא ככל הנראה יעזוב סופית לארה"ב. המצב הפיזי מקשה עליו את הטיסות ואת כל מה שקשור לכך, חבל לנו מאוד. הוא שומר על מצבו בקנאות ולא מפרט לנו הכל, כמובן שמכבדים כל החלטה שלו".
1 צפייה בגלריה
דיוויד בלאט יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א
דיוויד בלאט יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי ת"א
"שומר על מצבו בקנאות ולא מפרט לנו הכל". דייויד בלאט
(צילום: עוז מועלם)
בלאט בן ה-64 נמצא בימים אלו במנילה שבפיליפינים אשר מארחת את אליפות העולם בכדורסל, מאחר שהוא משמש כיועץ המקצועי של נבחרת קנדה. עוד נודע, כי הג'וב החדש שהוא אמור לשמש בו בעונה הקרובה הוא היועץ המקצועי של אוניברסיטת אריזונה מליגת המכללות בארה"ב.
בלאט, שבמסגרת חגיגות העצמאות בהר הרצל נבחר להשיא משואה בטקס המסורתי, שימש כדמות מרכזית בעונה החולפת במכבי ת"א. הוא היה סוג של מנטור למאמן עודד קטש, יועץ לבעלים וגם היה חלק משמעותי בבניית הקבוצה. הוא היה בין היתר זה שהמליץ להנחית את ווייד בולדווין, שהפך לאחד משני השחקנים הטובים במועדון שהיה מרחק נגיעה מעלייה לפיינלפור של היורוליג וזכה באליפות המדינה.
בשיחותיו עם ראשי המועדון הסביר בלאט כי לא יוכל להמשיך בתפקידו מסיבות אישיות ובריאותיות. הטיסות מקשות עליו בשל מצבו, זאת אחרי שלפני ארבע שנים חשף המאמן לראשונה את ההתמודדות שלו עם מחלת הטרשת הנפוצה. ההערכה היא כי אין קשר בין ההחלטה של בלאט לחתימה של בנו, תמיר, שהצטרף הקיץ למכבי ת"א מאלבה ברלין הגרמנית בחוזה לשנתיים. "קשה לדייויד מאוד עם הסיפור של הטיסות, הוא כנראה יעזוב לארה"ב, יש לו כמה הצעות משם", סיפר אחד ממקורביו. "הוא אחד מאנשי הספורט המוערכים ביותר, הפנים של הספורט הישראלי, ולכן זה כואב מאוד שהגענו למצב הזה".