זה אמנם לא דומה לקיץ שעברה בית"ר ירושלים אשתקד, עם סכנה מוחשית לירידה לליגה א', אבל גם הפגרה הנוכחית הייתה עמוסה במהמורות ומעלה הרבה סימני שאלה לגבי העונה שבפתח. מחזיקת הגביע "תארח" בבלומפילד את הפועל חיפה (שני, 20:00), במשחק שינעל את מחזור הפתיחה של עונת 2023/34 של ליגת העל. זאת בתקווה למחוק חלק ניכר ממינוס ארבע הנקודות שלה שספגה בעקבות אירועי גמר הגביע בסמי עופר.
הקושי הגדול שניצב בפני הקבוצה היא עזיבתם של שלושה עוגנים חשובים - את יון ניקולסקו, דנילו אספרייה (שהיו שווים בעונה החולפת 32 שערים) ואת הקשר טרזי תומא שהודיע חד משמעית שאינו מעוניין להישאר בישראל ונגרע מהסגל - והמאמן יוסי אבוקסיס טרם הנחית את הבלם הזר שהוא מחפש, כאשר אורי דהן לא מושחרר נכון לעכשיו ממכבי חיפה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
שיא מנויים. אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: שרון צור)
בבית וגן טוענים כי המהמורות הללו הן חלק מהמחיר של להיות קבוצה מצליחה, השחקנים הופכים למבוקשים ונדרש לבנות חלק מהשלד מחדש. מצד שני, יש גם את היתרונות, כמו 11 אלף המנויים שמכרה בית"ר ירושלים בקיץ (כמות שיא בתולדות המועדון), שהכניסו לקופה למעלה מעשרה מיליון שקל או 28 אלף האוהדים שמילאו את טדי במשחק הקונפרנס-ליג נגד פאוק סלוניקי.
המטרות של בית"ר העונה הן להבטיח מקום בפלייאוף העליון ולנסות לשחזר את הזכייה בגביע המדינה אולם היעדר רכש אטרקטיבי, התבוסה מול פאוק והעובדה שניקולסקו ואספרייה כבר לא גרים בירושלים, עושים קצת פרופורציות בהתלהבות הגדולה.
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים פאוק סלוניקי קונפרנס ליג יוסי אבוקסיס
בית"ר ירושלים פאוק סלוניקי קונפרנס ליג יוסי אבוקסיס
ציפיות לחוד, מציאות לחוד. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
איכות הרכש שכן הגיע, היא בבחינת סימן שאלה גדול. אדי גוטליב ששיחק בשנים האחרונות בהפועל ת"א, ניפק הופעה לא משביעת רצון בצמד המשחקים נגד פאוק סלוניקי (פנדל מיותר ביוון ושער עצמי ביזארי בטדי), בן ביטון הונחת לעמדת המגן הימני במקומו של חביב הקהל אבישי כהן ושחקן בית אחרי מחלוקת כספית עם אברמוב.
דור מיכה הגיע כסוג של סוכריה עבור האוהדים מהפועל באר שבע אבל על פי משחקי טרום העונה הוא מאכזב. הקשר המונטנגרי דני הוצ'קו חתם רק ביום רביעי האחרון והדבר היחיד שמנחם כרגע את אוהדי בית"ר ואת יוסי אבוקסיס, היא ההישארות של ירדן שועה. זאת אחרי שאברמוב ניסה "לחנך" אותו והושיב אותו ביציע בדרבי גביע הטוטו בשבוע שעבר. לבסוף, אגב, מלך הבישולים של ליגת העל קיבל את כל דרישותיו עם שכר שיגיע לכמיליון שקל נטו בעונה.
3 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
סוכריה עבור האוהדים. מיכה
(צילום: עוז מועלם)
לבית"ר ירושלים אין מרחב תמרון לטעויות כי היא כאמור עם מינוס ארבע נקודות. ביום שני בבלומפילד במחזור הפתיחה מול עם הפועל חיפה עם גב של כ-15 אלף אוהדים, הצהובים שחורים יהיו חיייבים לנצח כדי למזער נזקים, ובעיקר כדי שהקבוצות שאמורות להתחרות איתה על מקום בפלייאוף העליון לא יפתחו עליה פער של שבע נקודות כבר אחרי 90 דקות של כדורגל.
אבוקסיס יצטרך שוב, בפעם המי יודע כמה, לעשות יש מאין. הבעיה היא שכל כישלון מקצועי יוריד את מניותיו של הבעלים ברק אברמוב ביציעי טדי, והוא עשוי מהר מאד להפוך מהמשיח שהציל את בית"ר לפרסונה נון גראטה, כמעט כמו כל בעלי בית"ר ירושלים בעבר.