אליפות העולם בכדורסל, הנערכת באינדונזיה, יפן והפיליפינים יצאה היום (שישי) לדרך עם שמונה משחקים. במשחק שהיה אמור להיות המסקרן מבין כולם הביסה נבחרת קנדה ללא תנאי ? את צרפת בזכות הצגה של שיי גילג'ס-אלכסנדר. אוסטרליה הביסה ללא תנאי ובקלות די מפתיעה את פינלנד, בעוד הרפובליקה הדומיניקנית של קארל-אנתוני טאונס גברה על המארחת מהפיליפינים, למרות הצגה של ג'ורדן קלארקסון.
מארחת נוספת, יפן, הובסה על ידי גרמניה במשחק שהיה חד צדדי מתחילתו ועד סופו. גם איטליה, מונטנגרו, לטביה וליטא פתחו את הטורניר עם ניצחונות.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת קנדה דילון ברוקס
שחקן נבחרת קנדה דילון ברוקס
הצגה של נבחרת קנדה. דילון ברוקס חוגג
(האתר של פיב"א)
קנדה – צרפת 65:95 | המפגש שהיה אמור להיות ה-משחק של מחזור הפתיחה במונדובאסקט התנהל במעמד צד אחד החל מהרבע השלישי, כאשר הצרפתים פשוט קרסו. סגנית אלופת אירופה הייתה בעניינים במהלך שני הרבעים הראשונים, וירדה להפסקת המחצית בפיגור 43:40, אך כאמור, לא היו קיימים ברבע השלישי, בו טסו הקנדים לריצת 8:25. שיי ג'ילג'ס-אלכסנדר היה פשוט נפלא וסיים עם 27 נקודות, כאשר גם קלי אוליניק, דילון ברוקס וניקלי אלכסנדר-ווקר עשו ככל העולם על רוחם על הפרקט. בצד השני, אוון פורנייה קלע 21 נקודות, אך זה לא ניחם אף אחד אצל המפסידה שחטפה נוקאאוט.
אוסטרליה – פינלנד 72:98 | הפינים לא הגיעו למונדובאסקט כאחת מאריות הטורניר, אך עם אחד השחקנים הטובים והמרשימים ביותר – לאורי מרקנן. עקב כך, איש לא ציפה שהם יפתחו עם תבוסה כה קשה, אך לאחר מחצית ראשונה צמודה, הם פשוט נעלמו. מרקנן אומנם סיים עם 19 נקודות, אך עם מדד פלוס-מינוס של 29-. מנגד, פאטי מילס הוותיק (בן 35) וסיים עם 25 נקודות ו-8 ריבאונדים (מדובר ברכז בגובה 1.85 מטר). יחד עם מילס בלטו גם ג'וש גידי (14 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים) ואקס מכבי ת"א ג'ו אינגלס (13) והבומרס פותחים עם ניצחון גדול.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אוסטרליה פאטי מילס
שחקן נבחרת אוסטרליה פאטי מילס
לא נס לחו. פאטי מילס
(האתר של פיב"א)
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית קארל-אנתוני טאונס
שחקן נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית קארל-אנתוני טאונס
לא התרגש מ-38 אלף אוהדי הפיליפינים והוביל את הדומיניקנים לניצחון. קארל-אנתוני טאונס
(האתר של פיב"א)
הפיליפינים - הרפובליקה הדומיניקנית 87:81 | במשחק בו נשבר שיא הצופים למשחק אחד באליפות העולם – 38 אלף – קיוותה המארחת להינשא על האנרגיות של הקהל הביתי לעבר ניצחון על קארל-אנתוני טאונס וחבריו. נבחרת הפיליפינים אכן הייתה צמודה לאורך כל המשחק, הרבה הודות להצגה נפלאה מצד כוכבה ג'ורדן קלארקסון, אך ההצגה של שחקן יוטה ג'אז – שסיים עם 28 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים – לא הספיקה. אחת הסיבות לכך הייתה ההופעה הנהדרת של טאונס מנגד, שקלע 26 נקודות, להן הוסיף 10 ריבאונדים. קלארקסון יצא בעבירה חמישית לקראת הסיום, מה שסייע לדומיניקנים לסגור עניין.
יפן – גרמניה 81:63 | עוד מארחת שירדה מנוצחת במשחקה הראשון שלה בטורניר היא יפן, אך בניגוד לפיליפינים, היא לא הייתה במשחק מהפתיחה. הגרמנים סיימו את הרבע הראשון ביתרון 12, ועד המחצית הפער חצה את רף ה-20 הפרש. מו ואגנר הוליך את הקלעים של מדליסטית הארד מהיורובאסקט האחרון עם 25 נקודות, להן הוסיף 9 ריבאונדים. דניס שרודר הוסיף 14 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, דניאל תייס קלע 13 ופרנץ ואגנר - אחיו של מו - הוסיף 10 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בדרך לניצחון קליל של גרמניה.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת גרמניה דניס שרודר
שחקן נבחרת גרמניה דניס שרודר
גרמניה לא התקשתה. דניס שרודר
(האתר של פיב"א)
איטליה – אנגולה 67:81 | האיטלקים לא הרשימו, אך השלימו את העבודה במשחק בו קלעו רע מאוד מעבר לקשת (16 אחוז) אך חגגו בתוך הצבע ודייקו ב-20 מתוך 29 זריקות (69 אחוז). סימונה פונטקיו הוליך את קלעי המנצחת עם 19 נקודות, כאשר סטפנו טונוט הוסיף 18. בצד השני, מלבד צ'ילדה דונאדו (19 נקודות) וברונו פרננדו (13) אנגולה לא באמת התקרבה וסיימה ערב התקפי נוראי, במיוחד בטווח ה-3 עם 13 אחוז בלבד. תוצאות נוספות: מונטנגרו – מקסיקו 71:91 ליטא – מצרים 67:93 לטביה – לבנון 70:109