"השמידה את חיינו": המתלוננות נגד מלכה לייפר ברכו על שליחתה למאסר

שלוש האחיות שהותקפו על ידי מנהלת בית הספר היהודי באוסטרליה התייצבו מול המצלמות וסיפרו על המאבק להביאה לצדק • השופט: "לייפר והיא בלבד צריכה לחוש אשם ובושה"

האחיות שהותקפו על ידי מלכה לייפר, דסי ארליך, אלי סאפר, וניקול מייס. צילום: איי.אף.פי

פרשת מלכה לייפר: שלושת האחיות שהותקפו מינית על ידי מנהלת בית הספר שנשלחה היום (חמישי) ל-15 שנות מאסר, התבטאו בנושא ההתעללות שעברו והביעו סיפוק מהחלטת השופט.

בהצהרה משותפת שנתנו שלושת הנפגעות, דסי ארליך, אלי סאפר, וניקול מייס, התייחסו לפגיעה שעברו על ידי לייפר. "זה יום אדיר עבורנו פה מחוץ לבית המשפט. אנחנו מרגישות המומות ועליזות שמערכת המשפט אישרה את ההשפעה הקיצונית של התעללות בידי תוקפת אישה. היום מהווה תקדים עבור מותקפות על ידי נשים, מלכה לייפר תישא באחריות על מעשיה", אמרה אלי.

"האישה שגרמה לכל אחת מאיתנו לסבל במשך כל כך הרבה שנים תשב מאחורי סורג ובריח. טראומה מהתעללות מינית היא גר דין לכל החיים, שום כמות של שנים לא תספיק ואנחנו חשות הקלה שמלכה לייפר תשב בכלא ל-15 שנים", אמרה אלי. ניקול המשיכה ואמרה: "עברו 22 שנים מאז הגיעה מלכה לייפר לאוסטרליה והרשע שלה חלחל לחיים של כולנו. עברו 15 שנים מאז שסייעו לה להימלט, כשהיא משאירה מאחוריה חיים שהושמדו. 12 שנים מאז שהלכנו לתחנת המשטרה ושברנו את קירות השתיקה בקהילה שלנו. מצאנו קול שלא ידענו שיש לנו. עברו שש שנים מאז שעמדנו בפני העולם ודרשנו  צדק, כשאנחנו מגיעות לערכאות הגבוהות ביותר של הצד ושל הממשלה באוסטרליה וישראל. עברו שנתיים מאז שהיא סוף סוף הוסגרה לידי אוסטרליה ואז יש את היום".

מלכה לייפר בבית המשפט // צילום: אי.פי.איי, צילום: אי.פי.איי



מארק גמבל, השופט ששלח את לייפר ל-15 שנות מאסר, כינה את מעשייה "מרושעים" ואמר כי התרשם רבות מהתלוננות ומהאומץ שלהן. "המקרה הזה בולט בשל העובדה שהקורבנות היו כל כך תמימות ומגוון הדרכים שבהן התוקפת, גברת לייפר, ניצלה ביודעין את היתרון שלה לטובת הסיפוק החולני של יצריה המיניים", אמר גמבל במהלך המשפט.

גמבל אמר כי התרשם מדבריהן של המתלוננות כי הן היו "תמימות וחסרות מגן לגמרי" בפרשה וכי "לייפר, והיא בלבד צריכה לחוש אשם או בושה על מה שקרה". לייפר תהיה זכאית לשחרור מוקדם רק בשנת 2029, אך עברייני מין באוסטרליה לעיתים נדירות זוכים לקיצור עונש המאסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר