במהלך השנים אנחנו נחשפים ליותר ויותר כדורגלנים שאת רובם הכרנו ועל חלקם שמענו, שנאלצים לגדוע קריירה מבטיחה ופוטנציאלית בשל מורכבות מסוימת במהלך חייהם כספורטאים, אחד מהם הוא תיאו וולקוט.
וולקוט, שנולד בלונדון וגדל במחלקת הנוער של סאות'המפטון, נחשב להבטחה גדולה עוד בנעוריו במדי הקדושים. זימונו לנבחרת אנגליה אי שם ב-2006 לקראת המונדיאל ללא ספק הדהים את חובבי הכדורגל האנגלי, התקשורת המקומית ואף את שחקני הנבחרת עצמם במובן מסוים. לבסוף וולקוט לא שיחק בגביע העולמי, אך אין זה הצביע באותם ימים על הפריצה ההולכת ומתקרבת אצלו.
1 צפייה בגלריה
לוק שואו ותיאו וולקוט
לוק שואו ותיאו וולקוט
תיאו וולקוט
(צילום: AFP)
עוד הרבה לפני החתימה בארסנל ב-2006 ולפני הזימון למונדיאל, בהיותו בן 14 בלבד, וולקוט חתם לראשונה על הסכם חסות עם נייקי, חוזה שחודש שוב בנובמבר 2012.
את הופעתו הראשונה בארסנל ערך באוגוסט 2006, ועם הזמן הפך לאחד משחקני המפתח בסגל של המאמן הוותיק, ארסן ונגר. לקראת סוף השנה וולקוט קטף את תואר הספורטאי הצעיר של BBC, כמעט שנה לאחר שהיה משלושת המועמדים האחרונים לאותו תואר בדצמבר 2005. לאורך רוב הקריירה הוא הצטיין במהירות, טכניקה נפלאה ושליטה מצוינת בכדור, והוא כבש ובישל שערים רבים וחשובים שסייעו לא מעט לקבוצתו. רבים כבר כינו אותו "היורש של הנרי" שעזב לברצלונה, אך נראה היה לאחר זמן מה כי וולקוט רחוק מאוד מחלומם של אוהדי ארסנל, על אף שקיבל את הספרה 14 שהייתה שייכת להנרי.
כמה רחוק אתם שואלים? לא מעט. ודווקא כאן מגיעה הסיבה העיקרית לכך שהפוטנציאל האדיר הקיים אצל וולקוט לא מומש עד תום - הפציעות המרובות. וולקוט סבל במהלך הקריירה מפריקת כתף וקרע ברצועה הצולבת שהשפיעו לא מעט על עתידו של הכישרון הלונדוני. לבסוף, לאחר 12 שנים בארסנל עזב וולקוט לאברטון ב-2018 כאשר באמתחתו 270 הופעות במדי התותחנים ו-65 שערים שכבש.
מאברטון נדד וולקוט לקבוצתו נעוריו היכן שהכל התחיל - סאות'המפטון, עמה סגר מעגל עד לפרישתו מכדורגל.
בנוסף, וולקוט לא הסתיר את אהדתו לליברפול אף על פי שהיה מהבולטים בשחקני ארסנל לאורך כל הזמנים. כשהתראיין פעם, סיפר שצ'לסי הזמינה אותו בעודו ילד להיות מביא כדורים במשחק מול ליברפול, והוא כמובן לא היסס והסכים. הוא אמר באותו ריאיון על ההזמנה שקיבל מצ'לסי: "זה היה פנטסטי לפגוש את הגיבורים שלי מייקל אואן ורובי פאולר. הייתי אוהד של ליברפול פשוט משום שאבא שלי אהד אותם. לצערי לא נולדתי בעידן הזהב של הקבוצה, אך כאשר גדלתי נהניתי לצפות בשחקנים כגון מייקל אואן, רובי פאולר וסטיב מקמנמן. כשליברפול זכתה בליגת האלופות בשנה שעברה אני השתגעתי. צעקתי כה חזק עד שהערתי את כל הכפר שבו אני מתגורר
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.