בתחילת העונה - כלומר, עוד לפני שהתחילו המשחקים הרשמיים באירופה ובגביע הטוטו - רבים דיברו על היתרון שיש למאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה בגזרת הניסיון לעומת מאמני מכבי ת"א ומכבי חיפה, רובי קין ומסאי דגו. ואז הגיעה הפתיחה הזוועתית של ב"ש בדמות תבוסות בגביע הטוטו, גם מול מכבי ת"א וגם נגד מכבי נתניה, והדחה מוקדמת מאירופה, כבר בסיבוב השלישי של מוקדמות הקונפרנס ליג, מה שהמחיש את הפער שלה מהטוענות האחרות לכתר: הוואקום בניהול המקצועי.
ההצלחה שרשם ברדה בתחילת קריירת הניהול שלו, מקום שני וגביע, היו למעשה חוסר מזל של ב"ש. אלו קנו לברדה חוזה כמאמן קבע בב"ש, במה שמתברר כמלכודת דבש שלו ושל הקבוצה.

1 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(צילום: עוז מועלם)

מצד אחד, ברדה איבד הזדמנות להתמחות ארוכה ומשמעותית כמנהל מקצועי בקבוצה מאתגרת כמו ב"ש, קבוצה ששואפת להתמודד על אליפות מול 2 מועדונים להם תקציבים גדולים משלה. בהחלט אתגר לכל מנהל מקצועי. מצד שני, ב"ש איבדה את משרת המנהל המקצועי על כל היתרונות שהיא מעניקה. קל לראות את השפעת אובדן זה בשחקנים שמגיעים לב"ש: קשה להיזכר בשחקן רכש, ישראלי או זר, שניתן להחשיב כהצלחה בב"ש, אך כישלונות או ביצועים בינוניים של שחקני רכש יש לרוב בשנים האחרונות. קשה גם לראות בנייה לטווח ארוך בב"ש, ששחקניה המובילים מבוגרים יחסית.
לסיכום, ב"ש עשתה טעות גורלית עם ביטול משרת המנהל המקצועי. אמנם בטווח הקצר ההשפעה הייתה קטנה, אך כעת היא ניכרת. טוב תעשה ב"ש, וטוב יעשה ברדה, אם המאמן יחזור לכס המנהל המקצועי וימנה לקבוצה מאמן מתאים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.