יום שני, 10.06.2024 שעה 00:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

והיא לא פרצה דרך: המצב הבעייתי שנוצר במכבי

בזמן שפרץ עומד לבצע את המעבר הגדול בתולדות ליגת העל, הצהובים נכנסו לתסבוכת לפני פלייאוף הקונפרנס. על המו"מ עם באיירן, השלבים והתרחישים הבאים

|
דניאל פרץ (רדאד ג'בארה)
דניאל פרץ (רדאד ג'בארה)

במשך כמה שבועות טובים, גורם בכיר בכדורגל הישראלי טען בפני עיתונאים שמסקרים את מכבי תל אביב כי דניאל פרץ יסיים את החלון בקבוצה גדולה באירופה. הצהובים פחות האמינו. הם חשבו שבמצב שנוצר הצעות מקבוצות כמו פנברחצ'ה למשל, לא יגרמו לדניאל פרץ לזוז בחלון הזה.

הם אפילו האמינו שהצעה מטוטנהאם לא תשכנע אותו לבצע את המעבר עכשיו. על באיירן מינכן אף אחד לא חשב. אבל הכדורגל האירופי נכנס לסחרור שוערים בשבועיים האחרונים, והאפקט שנוצר בעקבות הפציעות של טיבו קורטואה וחרונימו רולי, שיבש את הכל. 

זה התחיל ביום בו טיבו קורטואה קרע את הרצועה הצולבת בברכו באימון ריאל מדריד. קפה, שוער צ'לסי, קיבל באותו היום את ההצעה הרשמית של באיירן מינכן עבורו, אולם הסוכן של השוער הספרדי עודכן אחרי כמה שעות שיחכו עם החתימה כי ריאל נכנסת לתמונה. מכאן באיירן מינכן עברה לאופציה הבאה שלה - גיאורגי ממארדשווילי של ולנסיה, אולם העטלפים ביקשו 35 מיליון אירו ובאותו הרגע השיחות הופסקו. הגרמנים עדיין חשבו על תרחיש של הבאת שוער ראשון והמשיכו ליאסין בונו מסביליה. 

טיבו קורטואה. זה שהתחיל את הכאוס (רויטרס)טיבו קורטואה. זה שהתחיל את הכאוס (רויטרס)

האנדלוסים ביקשו 21 מיליון אירו, באיירן מינכן הציעה פחות ולא הבינה מדוע בסביליה מתעקשים על הסכום המדובר. כמה שעות אחר כך הם הבינו שיש לו הצעה מאל אהלי הסעודית ועוד שוער נפל. בשלב הזה הבווארים החליטו שצריך לשנות כיוון וגם השינוי בקצב ההחלמה של מנואל נוייר עודד אותם ללכת לכיוונים אחרים של הבאת שוער שני, כזה שיכול מבחינת הפוטנציאל שלו להתפתח למשהו רציני.

בשלב הזה היו עוד שני שמות לצידו של דניאל פרץ - שטפן אורטגה של מנצ'סטר סיטי וחרונימו רולי. אולם, פפ גווארדיולה לא הסכים לדון בשחרור של הגרמני של סיטי, בעוד הארגנטינאי של אייאקס שכן היה ריאלי מבחינת באיירן, פרק את כתפו בשבוע שעבר. 

מנואל נוייר. קצב ההחלמה החיובי שלו הוביל לעניין בפרץ (רויטרס)מנואל נוייר. קצב ההחלמה החיובי שלו הוביל לעניין בפרץ (רויטרס)

יומיים אחרי הפציעה של רולי וההבנה שכל המועמדים האחרים נופלים, ערכה באיירן ישיבת הנהלה ועל פי עיתונאים שמסקרים את המועדון הבווארי. באותה ישיבה לילית הוחלט - הולכים על שוער פחות מוכר, כזה שיש לו פוטנציאל להתפתח לשוער העתיד, ואולי גם כזה שיהיה להם הרבה יותר נוח לצרף עכשיו.

כפי שג'ורדי קרויף נהג להגיד לא מעט: "דגים גדולים טורפים דגים קטנים". בליגת העל הוא היה הדג הגדול שידע לקחת שחקנים מקבוצות בישראל, גם ברגעים שהחלון פועל לרעתן. באיירן החליטה ללכת על דניאל פרץ וכדג גדול, האמינה שהיא תטרוף את המשא ומתן הזה בקלות. 

ג'ורדי קרויף (רויטרס)ג'ורדי קרויף (רויטרס)

ואז החל עניין המשא ומתן מול באיירן מינכן. אחרי שבמכבי תל אביב הבינו שהגרמנים הולכים בכוח על דניאל פרץ, הם הופתעו מאוד לגלות שההצעה הראשונית עמדה על 3.5 מיליון אירו. זה הוביל לכך שההצעה נדחתה והסכום שהוצב מנגד עמד על 8 מיליון אירו. כל צד נקט באקט "קיצוני" משל עצמו.

בעוד הבווארים התחילו עם מחיר מאוד נמוך, מכבי ת"א ענתה עם מחיר יותר גבוה ממה שדובר בשיחות הרקע בין המתווכים בעסקה, והם לא אהבו את זה שהצהובים לא ממהרים למכור. איך אמרו בימים האחרונים מספר אנשי תקשורת? "איך מכבי ת"א יכולה למנוע מעבר של שחקן לבאיירן מינכן?” ובכן הייתה התחושה שבגישה הזאת הגיעו גם המתווכים בעסקה. 

דניאל פרץ (עמרי שטיין)דניאל פרץ (עמרי שטיין)

הטקטיקה הבאה של הבווארים הייתה להציב אולטימטום - התקדמות בעסקה בסבב השיחות הבא (בין ראשון לשני) או שנפוצץ הכל. מיץ' גולדהאר לא נפל מהכיסא, הוא נותר עיקש בעמדתו כאשר השיחות חודשו בסבב השיחות שנערך אתמול בלילה. לגרמנים הוסבר המצב הבעייתי אליו מכבי ת"א נקלעת עכשיו - היא רגע לפני שלב פלייאוף מוקדמות הקונפרנס ליג ששווה המון כסף למועדון, ליגת העל מתחילה בסוף השבוע והם צריכים כעת לחפש שוער בעצמם. 

בעוד באיירן לוקחת את פרץ כדי להיות השוער השני או השלישי שלה, במכבי ת"א צריכים למצוא מישהו טוב כמו פרץ כדי להיות הראשון שלה. לכן המחיר שהם דורשים ולכן גם הנוקשות במו"מ. הבווארים הגיבו עם הצעה חדשה כקונטרה - 5.5 מיליון אירו עם מספר מתווים של בונוסים עתידיים ו-20 אחוז ממכירה עתידית. סבב השיחות שנערך אתמול בלילה היה פורץ הדרך ולאחריו רוב הגורמים העריכו כי תהיה עסקה, אך מכבי ת"א עדיין ביקשה לקבל יותר.

דניאל פרץ (עמרי שטיין)דניאל פרץ (עמרי שטיין)

יחד עם זאת ומתוך הבנה שיש סיכוי יותר מסביר לעסקה, בשלב הזה מיץ' גולדהאר החליט לקיים שיחה עם דניאל פרץ על מנת להסביר לו שהמו"מ עלה בחזרה אל המסלול הנכון וכי הוא לא מתכוון לעמוד בדרכו. אולם, הוסבר לפרץ שמצופה כי עד אשר הכל ייסגר הוא ימשיך להתנהל במקצוענות שהוא הפגין ביום חמישי מול לרנקה וביום ראשון מול סכנין בחצי גמר גביע הטוטו, גם כי ישנה אפשרות שהוא יהיה עדיין שחקן הקבוצה ביום חמישי הקרוב ובמצב כזה - סביר להניח שגם יפתח בין הקורות מול צליה. 

יש לציין כי מכבי ת"א מבחינתה לא זזה ביומיים האחרונים מהדרישה לקבל 8 מיליון אירו, בונוסים ואחוזים עתידיים. ההצעה הבווארית עומדת על כ-6 מיליון אירו + מיליון בבונוסים ו-20% עתידיים, כאשר המחלוקת שנותרה בין הצדדים היא הצורה בה הבונוסים ישולמו. זה פחות מהדרישה של מכבי ת"א, אבל הרבה יותר קרוב למה שהם רוצים לקבל ובטח שהרבה יותר קרוב למה שהם חשבו מלכתחילה, בראשית הקיץ, שהם יבקשו על השוער. 

דניאל פרץ (איציק בלניצקי)דניאל פרץ (איציק בלניצקי)

הצדדים בטוחים כי תהיה עסקה והשאלה הגדולה שנותרה היא רק מתי. גם ג'ורג'ה יובאנוביץ' נמכר בין משחקים ולא היה עם הצהובים בהתמודדות החשובה מול א.א.ק לרנקה, ככה שאם זה יהיה תנאי סף של הגרמנים לראות את פרץ על המטוס כבר היום או מחר, מכבי ת"א תהיה בבעיה. בעיקר כי כל מה שקורה עכשיו לא משדר יותר מדי דברים טובים לרועי משפתי. עם כל הכבוד למשחק הראשון בבלומפילד, יש גם גומלין בסלובניה ולא נראה כי בבאיירן מתכוונים למשוך את האירוע הזה לעוד 10 ימים. 

אלו רגעים עדינים של מו"מ מאוד מורכב שבסיומו, נחזור שוב, הצדדים מעריכים כי דניאל פרץ יבצע את המעבר הגדול ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי - ישירות מליגת העל לאחד המועדונים הגדולים בהיסטוריה. 

דניאל פרץ (איציק בלניצקי)דניאל פרץ (איציק בלניצקי)

גם במכבי ת"א מבינים שאם לא יסגרו את הכל עד יום חמישי, הם יכולים לקבל מול צליה שוער במצב בעייתי שנמצא בסערת רגשות. וגם אם המשחק מול סכנין עבר בשקט, פרץ הצליח להחביא את הסערה בה הוא היה מצוי.

ומה יהיה השלב הבא במכבי ת"א? הקבוצה שחיפשה חיזוק התקפי לעמדות של ה-10 והכנף והתלבטה מי מהם יהיה זר ומי הישראלי, נכנסה למצב של חישוב מסלול מחדש. בן מנספורד, דומיניק פרייס ורובי קין יצטרכו להכריע הכי מוקדם שאפשר מה הכיוון אליו הולכים ולפחות על פי גורמים בסביבת המועדון וסוכני שחקנים, הם כרגע מחפשים שוער זר, איכותי, שניתן להביא במחיר הגיוני.

דניאל פרץ (חגי מיכאלי)דניאל פרץ (חגי מיכאלי)

טיב המועמדים הוא גם זה שיקבע את הדרך. האם מכבי ת"א הולכת עם רועי משפתי ומחזקת אותו בשוער ישראלי נוסף, או הולכת על זר ואז מתפשרת בעמדות ההתקפה על ישראלים. בינתיים השוער השלישי תומר אלון, שמבוקש בליגה הלאומית, קיבל הבהרה שכל מעבר כזה מוקפא והוא ממשיך במועדון. 

ולגבי החיזוק הישראלי, אושר דוידה וקני סייף כבר בכוננות, והמו"מ להבאתם לא צריך להיות מסובך. עם דוידה מתווה השאלה אמור להיות הפתרון והדרישות על סייף לא גבוהות. הם כמובן באוויר ומחכים לראות מה יהיה המהלך הבא של מכבי ת"א. הליכה לפתרון של שוער זר תמנע ממכבי ת"א להביא זר אחד בהתקפה, ושם יצטרך לבוא ישראלי אחד לפחות. הליכה לפתרון של שוער ישראלי תחזיר את הצהובים לתכנית המקורית, אך כנראה שגם למועמדים פחות טובים בשלב שאליו הגיע חלון ההעברות.

נחמיאס: אחד הרגעים המרגשים, תודה
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */