חודש אחרי שהפסיד לו בגמר ווימבלדון, הגיעה הנקמה של נובאק ג'וקוביץ'. הסרבי גבר הלילה (בין ראשון לשני) 7:5, 6:7 (7), 6:7 (4) על קרלוס אלקראס בגמר טורניר סינסינטי בתום 3 שעות ו-49 דקות - גמר הטוב מ-3 מערכות הארוך ביותר בתולדות סבב ה-ATP.
ג'וקוביץ' לא רק חגג ניצחון על המדורג 1 בעולם, אלא הוסיף לרזומה תואר 95 בקריירה, שהעלה אותו למקום השלישי אחרי ג'ימי קונורס (109) ורוג'ר פדרר (103). כל זאת בטורניר הראשון שלו על אדמת ארה"ב מזה שנתיים בשל מגבלות הקורונה שמנעו ממנו לעשות זאת לפני כן.
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' עם הגביע
(צילום: MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' באקסטזה אחרי הניצחון על אלקראס
(צילום: Katie Stratman-USA TODAY Sports)
"זה היה אחד המשחקים הכי מרגשים ששיחקתי אי פעם בטורניר כלשהו", הפתיע 'נולה' בסיום. "זה הרגיש כמו גראנד סלאם. יש לי כל כך הרבה מה לומר, אבל אני לא בטוח שיש לי את האנרגיה לכך". לאחר מכן, בטקס חלוקת הגביעים, פנה לספרדי: "אתה אף פעם לא מוותר, נכון? אני אוהב את זה בך. אני מקווה שניפגש בניו יורק. זה יהיה כיף. למעריצים, לא בשבילי".
שוברי השוויון היו הרביעי והחמישי של אלקראס בארבעה משחקים במהלך השבוע האחרון בסינסינטי. הוא ניצח עד הגמר בשלוש מערכות בכל משחק, בעוד שג'וקוביץ' לא שמט מערכה עד הלילה. "המשחק היה די צמוד", אמר אלקראס והוסיף בחיוך: "אני אחזור".
3 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
קוקו גוף בטקס הסיום
(צילום: Kareem Elgazzar/The Enquirer-USA TODAY Sports)
אצל הנשים, קוקו גוף בת ה-19 (7 בעולם) זכתה בתואר לאחר ניצחון 3:6, 4:6 על קרולינה מוחובה הצ'כית (17) האמריקאית חגגה תואר שלישי השנה, והיא בת העשרה הראשונה שעושה זאת מאז ביאנקה אנדריסקו ב-2019.
גוף הפכה לאמריקאית הרביעית שזוכה בטורניר אחרי לינדזי דבנפורט, סרינה וויליאמס ומדיסון קיז, ובזכות הניצחון תטפס למקום השישי בעולם. "זה לא יאמן", אמרה גוף בסיום. "כל כך חיכיתי לרגע הזה".