יום שני, 10.06.2024 שעה 13:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"במה זה שונה מ-50 האבוקות בבלומפילד?"

עו"ד בן אסא המייצג את הירוקים בדיון בו הם עלולים להיענש בהפחתת 2 נקודות: "אירוע מינורי, הייתה הפסקת שתייה באבוקות". התובע רשף: "בדיחה טובה"

|
שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)
שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)

האם עונש הפחתת שתי הנקודות שעומד על תנאי נגד מכבי חיפה יופעל? האלופה עמדה היום (רביעי) לדין בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בעקבות השלכת האבוקות במשחק נגד בית"ר ירושלים בו הירוקים זכו בתואר אלוף האלופים.

מכבי חיפה הועמדה לדין באשמה של התפרצות לשדה המשחק והתפרעות אוהדים, לאחר שבדו"ח השיפוט נכתב כי "בדקה ה-19 הודלקו אבוקות ונזרקו לשטח המגרש מהיציע הצפוני ובעקבות כך המשחק הופסק לשלוש דקות". בנוסף, צוין כי "בדקה ה-94 לאחר הגול השלישי של מכבי חיפה פרץ אוהד מהיציע הצפוני והוצא משדה המשחק בעזרת כוחות האבטחה". 

דיון מכבי חיפה

לדיון של מכבי חיפה הגיעו המנכ”ל איציק עובדיה ועו”ד עופר בן אסא. בגלל שמכבי חיפה הועמדה לדין בנסיבות מחמירות, הדיון נערך בהרכב של שלושת הדיינים ישראל שמעוני, גיורא לנדאו וצחי נמירובסקי. 

בתחילת הדיון, הדיינים הקריאו את סעיפי האישום שעומדים כנגד הקבוצה של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות והתפרצות לשדה המשחק. כל זאת, בעקבות דו”ח השיפוט שציין כי “הודלקו אבוקות רבות שנזרקו לשדה המשחק כך שהמשחק הופסק למשך כשלוש דקות”. עו”ד רשף נשאל מדוע העבירה היא בנסיבות מחמירות והשיב: “זה כי היו אבוקות רבות שהודלקו ביציע וחלק מהן נזרקו לדשא מה שהוביל לכך שהמשחק הופסק. כפי שהיה במקרים דומים, לכן מדובר בעבירה בנסיבות מחמירות”.

איציק עובדיה ועו”ד עופר בן אסא (מערכת ONE)איציק עובדיה ועו”ד עופר בן אסא (מערכת ONE)

עו”ד בן אסא טען: “זה אירוע מינורי. יש עשרות מקרים אחרים של אירועים דומים שלא הוגשו בהם כתבי אישום בנסיבות מחמירות. אדוני עושה פה שימוש בכוח מפורז בסעיף זה, כאשר הוא יודע שיש סעיף של עונש על תנאי נגד הקבוצה. המשחק נעצר מידי מחצית למשך כשלוש דקות להפסקת שתייה, במחצית השנייה הייתה הפסקה של שלוש דקות. זה נכון שהושלכו מספר אבוקות במחצית הראשונה, אבל באותו הזמן בדיוק השופט שלח את השחקנים להפסקת שתייה, כך שלא באמת היה פה עיכוב בזמן המשחק”.

בחיפה הזכירו אירועים דומים. המנהל התפעולי עובד גבריאל טען: “הכי מטריד זה שלצערנו ההחלטה על עבירה בנסיבות מחמירות היא לכאורה נראית כמו משהו שרירותי. בפברואר 2023 היה דרבי תל אביב שנעצר בגלל אירועים שהיו באמת בנסיבות מחמירות, אירוע מהחמורים בכדורגל הישראלי ראה כולל רשתות שנקרעו, וכתב האישום הוגש בנסיבות רגילות בסופו של דבר. היה אירוע שכלל זיקוקים ואמצעי פירוטכניקה כמו מבצע צבאי, וזה לא בכמות שהייתה במשחק שלנו, והוא לא התנהל תחת אישום בנסיבות מחמירות. לדעתנו, התובע מנסה לעשות לכאורה איזה איזון מול קבוצות אחרות שהורדו להן נקודות על מנת להימנע מביקורת כלפיו, לתחושתנו זה פשוט נתון לשיקול דעת התובע”.

נציגי מכבי חיפה טענו בדיון: “הפקת האירוע של המשחק שלנו עלתה מיליון שקל, השקענו כסף רב כדי למנוע את זה. הבאנו גדרות מיוחדות מחו”ל כלקח מאירועי גמר גביע המדינה כדי למנוע פריצת אוהדים גם באלוף האלופים, השתמשו בגדרות הללו בגמר ליגת האלופות באיסטנבול ומאוד קשה לטפס על זה. אומנם היה אחד בודד ונחוש שהצליח, אבל האוהד שפרץ נעצר והורחק. עברנו הליך מורכב מול המדינה כדי להביא את זה לארץ, אנחנו חלוצים בתחום הזה וזה עבד מצוין במשחק הזה. בנוסף, איתרנו שבעה מתפרעים שהורחקו לצמיתות, לאחר שכל הפרצופים זוהו, ושניים מהם נעצרו על ידי המשטרה”.

דיון מכבי חיפה (מערכת ONE)דיון מכבי חיפה (מערכת ONE)

הדיין ישראל שמעוני אמר: “ראינו את השלטים של האוהדים שלכם שהם מכריזים מלחמה מול המשטרה שלא מאפשרת להם להכניס ציוד עידוד”. 

איציק עובדיה: “אנחנו מנסים למנוע אירועים כאלה, מגנים אותם ומשקיעים מאות אלפי שקלים באבטחה כדי למגר את זה. אתמול לא היה שום אירוע חריג כי מנהלים את זה. אנחנו באמת מנסים להתמודד עם הקושי הזה”.

עובד גבריאל: “לאחרונה המשטרה העלתה את רף האכיפה מול המתפרעים ביציעים. בעקבות זאת, האוהדים הניפו שלט שאומר ‘שוטרים ביציע שווה אבוקות בדשא’ וזה נעשה כמנוף לחץ נגד המשטרה. בזמנו, הדיין נועם ליובין העיר במקרה דומה: ‘אם נוריד נקודות, זה יהיה אות וסימן לאנשים שמבקשים להשתמש בכך ככלי נגד הקבוצה או נגד כל גורם אכיפת חוק’. כלומר, הוא אמר שעדיף לא להעניק פרס לאוהדים שמשתמשים בזה כמנוף לחץ. תחשבו על זה, האם כל קצין משטרה לפני שיבצע אכיפה יצטרכו להגיד לו מהקבוצות ‘אל תעלה ליציע, אני צריך שקט, אם תיכנסו זה יעלה לי בנקודות’? אל תהפכו את העונשים על תנאי לנשק עבור המתפרעים”.

אוהדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)

עו”ד בן אסא: “במקרה הנוכחי לא צריכים להפעיל כאן את העונש על תנאי. בימים אלה הנהלת ההתאחדות מבקשת לתקן את תקנון המשמעת, כך שיעסוק בשאלה מתי נוריד נקודות? רק בעבירות של השלכת פירוטכניקה בנסיבות מחמירות אשר בגינן המשחק לא הגיע לסיימו, או נזק בגוף או השלכת אבוקות בין יציעים”.

תובע ההתאחדות, עו”ד רשף: “שימוש לרעה וניסיון לחפש אתכם? אני דוחה זאת מכל וכל. זה לא ראוי. נכון שאני מנסה לאזן, אבל כל תיק מקבל התייחסות לגופו של עניין. בדרבי היה שינוי מדיניות בגלל שהיו משחקים ללא קהל, כך שזה היה משחק שבאמת לא העמדתי לדין בנסיבות מחמירות. בשאר המקרים, כשיש עשרות אבוקות שמושלכות וגורמות להפסקת. זו בדיחה טובה הפסקת שתייה שנוצרה בעקבות השלכת האבוקות, זה טיעון לא רציני. כרגע אנחנו פועלים על סמך התקנון הקיים, לא על החלטות שאולי יתקבלו בהמשך. אני סבור שזה עונש על תנאי שיש ליישם אותו, לכן נדרש להפעיל עונש על תנאי. אחרת בואו נחלק לכולם פרחים וזהו”.

האבוקות ביציעי מכבי חיפה (עמרי שטיין)האבוקות ביציעי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

איציק עובדיה: “התרגלנו לפגיעה כלכלית, ואפילו קשה, במועדון - כתוצאה מהאבוקות הללו. אנחנו מצפים מבית הדין לגיבוי שלא באמת קורה בשטח. אנחנו משקיעים כסף במיגור האבוקות וסופגים עוד ועוד עונשים כספיים. עכשיו זה עובר לפסים של פגיעה תחרותית? בית הדין עובר למגרש הספורטיבי? הכל יוכרע כאן?”.

הדיין שמעוני השיב: “לגבי ההכרעות על זהות האלופות או היורדות - ובכן, זה לא המקום שבו זה צריך לקרות. בבית הדין לא אמורות להיות ההכרעות, אבל בית הדין פועל לפי התקנון שהקבוצות אישרו - ונורא עצוב לי שלשם זה הולך”.

האבוקות ביציעי מכבי חיפה (עמרי שטיין)האבוקות ביציעי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

איציק עובדיה: “מה האירוע שלנו שונה מ-50 האבוקות שהודלקו בבלומפילד? לא יכול להיות שיורידו נקודות על אירוע כזה של כמה אבוקות, שנדלקות מידי שבוע אגב. זה לא עושה שכל”.

איציק עובדיה הוסיף: “האבוקות הודלקו בדקה ה-20 לרגל חגיגות 20 שנה לארגון קופים הירוקים. הייתה פעילות משטרתית שנעשתה מראש בתוך היציע כדי למנוע זאת ובגללה האבוקות הושלכו. ההפסקה שמדברים עליה הייתה בגלל שהשופט שלח את הקבוצות להפסקת שתייה, אחרת ההפסקה הייתה נמשכת 15 שניות במהלכן היו מפנים את האבוקות מהדשא וממשיכים כרגיל”.

האבוקות ביציעי מכבי חיפה (עמרי שטיין)האבוקות ביציעי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

דיון הפועל תל אביב

הפועל ת"א הגיעה לבית הדין בעקבות האירועים במשחק נגד מכבי פתח תקווה, שם בדקה ה-60 לפי דו"ח השיפוט נשמעו קריאות "ניאו נאצי" כאשר טל בן חיים עלה למגרש והאוהדים מיציעים 4-5 בבלומפילד אף שרו "שתהיה שואה למכבי". בעקבות זאת, הקבוצה הועמדה לדין בגין התנהגות בלתי הולמת של קהל ונקנסה ב-3,000 ש”ח. בנוס, האדומים ספגו עונש על תנאי של 5,000 ש”ח עד תום העונה בכל עבירה חוזרת של קריאות אסורות לפי התקנונים. 

בנוסף, הפועל תל אביב הועמדה לדין בגין אי קיום חובת הקבוצה בגלל איחור בעלייה למגרש כולל מצידו של מאמן הקבוצה. “אנחנו מכירים בעובדות. זה נעשה בתום לב כי יש לנו צוות אימון חדש ולכן נבקש להתחשב בעונש”, השיב על כך עו”ד שפירא. בכך, מייקל ולקאניס נקנס באלף ש”ח.

הדיון נערך בפני הדיין ישראל שמעוני. עו”ד בועז שפירא, היועץ המשפטי של הפועל תל אביב, טען במהלכו: “אנחנו מגנים כל אלימות, כולל קריאות השואה כמובן. המועדון תמיד פועל למציאת אוהדים ספציפיים, אם כי במקרה הזה קשה לאתר אוהדים ספציפיים. אנחנו עושים הכל כדי לעשות הסברה, עושים פעולות ביום השואה כולל אירועי זיכרון בסלון. ההנהלה החדשה משקיעה משאבים ושכרה אנשי מקצוע שיעמדו מול הקהל במטרה למנוע אירועי אלימות בעתיד, כמו שביט אלימלך שמונה למנהל קשרי אוהדים, בניסיון לקיים שיח בנושא עם האוהדים. יש נכונות לפתור את זה מול הקהל ונעשה הכל כדי למגר את התופעות הללו”.

אוהדי הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)אוהדי הפועל תל אביב (ראובן שוורץ)

דיון מכבי נתניה

מכבי נתניה הועמדה לדין בגין התפרצות לשדה המשחק והתפרעות אוהדים, בעקבות הדלקת רימוני עשן ביציע, כניסה של אוהדים שחגגו עם השחקנים אחרי כיבוש שער בדקה ה-70 ובסיום המשחק, השלכת מצת מהיציע לעבר השופט הרביעי והשלכת ארטיק, וכניסה של אחד ממביאי הכדורים לשטח המגרש בסיום המשחק נגד הפועל חדרה.  

בעקבות כך, היהלומים נקנסו רק ב-3,000 ש”ח על שימוש באמצעים פירוטכניים (רימוני עשן) בגלל שפותח הרימונים נתפס. על השלכת החפצים נקנס המועדון ב2,500 ש”ח ועל התפרצות האוהדים בעוד 3,000 ש”ח.

רימון עשן ביציע אוהדי מכבי נתניה (ראובן שוורץ)רימון עשן ביציע אוהדי מכבי נתניה (ראובן שוורץ)

בנוסף, נתניה הועמדה לדין תחת סעיף של איחור של קבוצה בעלייה למגרש, כאשר גם המאמן רז קוז'וך הועמד לדין בגלל איחור בעלייה למגרש נגד הפועל חדרה ונגד בני סכנין. על כך נקנס המועדון ב-3,000 שקלים נוספים. משמע – נתניה ספגה קנס כולל של 11,500 שקלים.

הדיין גיורא לנדאו ניהל את הדיון של מכבי נתניה, ששלחה לבית הדין כתב הגנה, בו הקבוצה הודיעה כי תפסה אוהד שהתפרע, הגישה נגדו תלונה במשטרה ושלחה אליו מכתב התראה לפיו בכוונתה לפעול להרחקתו ואף להגיש נגדו תביעה אזרחית. כמו כן, הקבוצה הבהירה כי היא פועלת לאיתור זורק המצת במצלמות האבטחה והפורצים למגרשים שהוחזרו ליציע באופן מיידי כך שטרם אותרו.

אוהדי מכבי נתניה (ראובן שוורץ)אוהדי מכבי נתניה (ראובן שוורץ)

במקביל, הופיע בבית הדין גיל לב, שטען בשמה של הקבוצה: “אנחנו מועדון שלא נרתע מלפעול כנגד קהל, הבעיה היא הרבה פעמים האיתור. ברגע שאנחנו תופסים אוהדים שהתפרעו, אנחנו פועלים. לפני כשנה היינו במצב לא טוב, אבל אחרי שתפסנו מדליקי אבוקות ותבענו אותם המצב נרגע יחסית. רימון העשן היה אירוע חריג, אבל נמשיך לפעול באותה הדרך. כמו כן, לגבי הפריצה למגרש, מדובר בילדים שפרצו פנימה ולא ברור מה היה המניע שלהם”.

 

מה היתרונות והבעיות של קשר הרכש "שואו"?
אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */