שר הביטחון גלנט סייר היום (שלישי) בבסיס חיל האוויר רמון, יחד עם מפקד החיל תומר בר - וחיזק את ידיהם של הטייסים בסדיר ובמילואים. ביקורו מגיע על רקע הביקורת בקואליציה על מתנדבי המילואים מחיל האוויר והמתקפות על הרמטכ"ל הרצי הלוי. 

גלנט פתח את דבריו במסר מרומז למזכ"ל חיזבאללה נסראללה ואמר כי "במדינת ישראל, רעש המטוסים לעולם יהיה חזק מכל רעשי הרקע", והדגיש כי הוא "פועל בכל האמצעים והדרכים כדי לשמור על החוסן הלאומי ולהוציא את צה"ל מתוך המחלוקת הפוליטית". דבריו מגיעים לאחר שאתמול איים נסראללה שאילו ישראל תתקוף בלבנון גם ישראל "תחזור לתקופת האבן" - וכאילו ציטט את דבריו של שר הביטחון על ארגון הטרור.

שר הביטחון יואב גלנט ומפקד חיל האוויר תומר בר (צילום: אריאל חרמוני)
השר גלנט בשיחה עם אנשי צוות אוויר בבסיס רמון | צילום: אריאל חרמוני

"מדינת ישראל תלויה בצה"ל", המשיך. "למול האיומים המתעצמים שמולם אנו ניצבים, חיל האוויר הוא מרכיב מרכזי ביכולת שלנו להגן על עצמנו ולתקוף את אויבינו. אנשי החיל הם נכס אסטרטגי של מדינת ישראל, שמאפשרים את תפקודה התקין של מערכת הביטחון כולה, זו הסיבה שאנחנו צריכים את כולם".

גלנט התייחס למחאת הטייסים נגד המהפכה המשפטית ולקריאות לאי-התייצבות בצל החקיקה. "החומה הנקראת חיל האוויר חזקה, אך קטנה", אמר השר. "כל לבנה שנופלת מערערת את יציבות החומה, ולכן, אין לנו את הפריווילגיה שלא להתייצב למשימות. ביטחון המדינה גדול יותר מכולנו".

שר הביטחון יואב גלנט בשיחה עם טייסים בבסיס חיל האוויר רמון (צילום: צילום: אריאל חרמוני, viral press)
שר הביטחון יואב גלנט בשיחה עם טייסים בבסיס רמון | צילום: צילום: אריאל חרמוני, viral press

כמו כן שר הביטחון התייחס לדיווחים בדבר הפגיעה בלכידות צה"ל, עליה מתריעים בכירי מערכת הביטחון בחודשים האחרונים. "שימור הלכידות חשובה במיוחד גם בהליכי ההתעצמות אליהם אנו נדרשים כדי להגן על מדינת ישראל", הוסיף. "יש לכם גיבוי מלא ממני, יחד עם הציבור במדינת ישראל אנו מעריכים את עבודתכם וגאים בכם".

"בכל צבא רגיל מטפלים במורדים כמו שצריך לטפל במורדים"

 

דבריו של שר הביטחון מגיעים בין היתר על רקע דברי השר דודי אמסלם מוקדם יותר היום. במהלך ריאיון בגל"צ, אמסלם טען שמדובר במרד בתוך הצבא, והוסיף: "בכל צבא רגיל, מטפלים במורדים כמו שאמורים לטפל במורדים". לאחר פרסום דבריו, צייץ גלנט על הסיור בבסיס רמון וכתב: "פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי".