רב"ט הלל נחמיה אופן התמוטט אתמול (שני) ומת במהלך אימון בשטח במרכז הארץ. משיחה שנערכה עם חיילים בפלוגה התברר כי חלפה חצי שעה עד שמפקדיו של הלל הצליחו לאתר אותו. "כולנו הרגשנו מיובשים עוד לפני שהחל האימון, לא הצלחנו לנוח", סיפר חברו לצוות. הערב הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

האימון שאליו יצאו החיילים מכונה "אימון זחילה", ובמהלכו נדרשים החיילים לזחול החל מחצות למרחק של 300 מטרים. במהלך הזחילה התייבש הלל ולאחר מכן נקבע מותו. בני משפחתו דורשים תחקיר מעמיק על האימון שהסתיים במותו המיותר של בנם, ומתכוונים לעקוב אחר התקדמות החקירה. 

הלל אופן, הלוחם שהתמוטט באימון (צילום: באדיבות המשפחה)
הלל אופן, הלוחם שהתמוטט באימון | צילום: באדיבות המשפחה

"הוא לא היה החייל היחיד שהתייבש שם, יחד איתו היו שישה חיילים נוספים, חלקם התעלפו והיו צריכים טיפול רפואי", סיפר אחד מחבריו לצוות של הלל. "לאורך כל היום המזגן באוהל שלנו לא עבד, הרגשנו מיובשים עוד לפני תחילת האימון, לא הצלחנו לנוח. אנחנו מאוד מבולבלים, תחושה שקשה לסמוך על המערכת". 

"מתחייבים לחקור את המקרה בצורה מקצועית"

בועז אביו של הלל התייחס לחקירת האירוע ואמר: "אנחנו כמשפחה לא עוסקים בזה. אנחנו יודעים שיש אנשים שצריכים להפיק מסקנות ולעשות את זה. אני מאוד מקווה שיתקנו מה שצריך לתקן ולא לחקור כדי לזרוק הסוף על אנשי הקצה, הכי קל לזרוק עליהם ואז זה לא יתקן כלום. צריך לעשות פה תיקון מקיף של כל הדברים ולתקן מה שצריך".

"אני חושב שבימים כאלה שהרוחות בציבור מתלהטות אפשר להסתכל על הלל ועל האופי שלו", עוד סיפר האב. "תשאירו את הצבא נקי מכל וויכוחים. הלל נתן את כולו ומסר את נפשו הוא הלך הכי רחוק שהוא יכול להגיע". 

הוריו של הלל אופן, הלוחם שהתמוטט באימון (צילום: n12)
הוריו של הלל אופן, הלוחם שהתמוטט באימון | צילום: n12
רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל | צילום: דובר צה"ל

הערב הובא למנוחות הלל בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, אלפי אנשים ליוו אותו בדרכו האחרונה. א', מפקד יחידת יהל"ם ספד בהלווייתו וגם הוא התייחס לתחקור המקרה: "הלל נפל אתמול בעת תרגיל פלוגתי שנמצא בתחקור ואנו מתחייבים להמשיך לחקור אותו בצורה מקצועית. הלל היה נער מלא מוטיבציה לתרום להשפיע ולהוביל עבר את הגיבוש בהצלחה והתנדב בשירות ליחידה, הוא היה אדם חייכן בעל צחוק מתגלגל, צנוע. בדרכו המיוחדת סחף את הפלוגה ואת המחלקה אחריו".

אימו חניטל ספדה בהלווייתו: "ילד טוב שלי, פניך פני מלאך. עלם חמודות. כל הלידה שלך הייתה נס, אך עכשיו לא היה לנו נס. לפני פסח חגגת יום הולדת 20, הצלחנו להפתיע אותך, כל שבת חיכיתי לך, שרת שיר השירים, פרק פרק. האמונה שלך הייתה כל כך עמוקה. היית ילד של משפחה, כל שבת חזרת הביתה עם זר פרחים. איזה מתיקות הייתה לך. לא נזכה לרקוד בחתונה שלך. ה' נתן ה' לקח יהי שם ה' מבורך".

תגובת דובר צה"ל: "בעקבות המקרה נפתחה חקירת מצ"ח בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. כמו כן, הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על מינוי צוות מומחים בראשות מפקד חטיבה 679, אלוף-משנה אלעד אפרתי. הצוות יבחן נושאים רוחביים הנוגעים לאירוע על מנת להפיק לקחים מערכתיים ובמטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. הצוות יפעל במקביל לחקירת האירוע על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוות אותה".