"הגיע הזמן להחליף את הדת באלוהים"

סערת הדרת הנשים במרחב הציבורי הקפיצה גם את השחקנית המוערכת אסי לוי שכתבה סטורי זועם מדם ליבה, בו הבטיחה לעלות על אוטובוסים בלבוש חשוף כאקט מחאתי

אסי לוי . צילום: אפרת אשל

המקרה בו נערות הודרו בציבור כשנדרשו לשבת בחלק האחורי של האוטובוס ולעטות על עצמן בדים נוספים שיסתירו את הלבוש איתו יצאו מביתן, זוכה להתייחסות מצד אחת השחקניות המוערכות בישראל, אסי לוי.

לוי הביעה היום (שלישי) באמצעות סטורי שהעלתה לחשבונה באינסטגרם את מחאתה נגד הדרת נשים במרחב הציבורי כשהבטיחה לפעול באופן אקטיביסטי נגד התופעה ולעלות על כלי רכב ציבוריים בלבוש חושפני.  

אסי לוי, צילום: קוקו

תחת הכותרת "בת של מלך יושבת איפה שבא לה", כתבה לוי את הדברים הבאים: "אבא שלי היה חבר אגד. בין הראשונים שהקימו את הארגון. היה לי כרטיס חופשי, יכולנו לעלות על אגד ודן לאן ומתי שנחפוץ בחינם. לצערו של אבי, לא ניצלתי את הזכות, אבל מהיום, בשבילך אבא - נראה אתכם ואז תראו מה זה ליפול על האישה הלא נכונה בגופיה ומכנסיים קצרים. עם תעוזה, יעד ונשמה נגיע לאן שנחפוץ. לבושות וישובות איפה ואיך שבא לנו", הבהירה אסי.

בהמשך דבריה התייחסה לדרך שבה חלק מהציבור לוקח בעלות על האמונה ומכתיב דפוסי פעולה ולבוש. "הגיע הזמן להחליף את הדת באלוהים. קדימה נשים, מחכות לכן על הקו הבא. אם יגיע בזמן או בכלל", עקצה כשהתייחסה לשירות הבעייתי שלו זוכה הציבור בישראל בכל הקשור לתכיפות שבה מגיעים אוטובוסים. "בשבילך (הכוונה לאביה) ובשבילכן בנות שלי, ובשביל כל בנות ישראל המלכות", חתמה ותייגה את שתי בנותיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר