רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל. צילום: דובר צה"ל

הוריו של הלל, שנפטר באימון צה"ל: "מקווים שבצבא יערכו תחקיר מעמיק, ולא יחפשו על מי להפיל את האשמה"

אביו סיפר על הלל: "היה מאוד דעתן, אך תמיד כיבד כל דעה" • אימו של הלל שיתפה: "רצה תמיד להגיע ליחידה מובחרת, שמחנו בשבילו כשהוא השיג את זה" • הלוחם ביחידת יהל"ם התמוטט במהלך האימון - ומת לאחר פעולות החייאה • ככל הנראה, בעקבות תנאי החום הקיצוניים

אביו ואימו של הלל נחמיה אופן, לוחם ביחידת יהל"ם (20), שנפטר אתמול (שני) באימון צה"ל, ככל הנראה בעקבות עומס החום הכבד, קיימו הצהרה לתקשורת וסיפרו על בנם ועל המשפחה.

אימו של הלל: "שמחנו בשבילו שהוא הגיע ליחידה מובחרת בצבא, זה מה שהוא תמיד רצה. עשינו טיול לפני הגיוס שלו במדבר יהודה, והלל תמיד רצה לטפס על ההר הכי גבוה. הלל היה מנגן והוא לימד את עצמו יצירות של בטהובן, והתפלאו ממנו מאוד. כל מה שהוא עשה היה בדיוק מופלא.

הוריו של החייל שמת באימון: "מקווים שהצבא יעשו תחקיר מעמיק, ולא יחפשו על מי להפיל את האשמה" | צילום: יניב זוהר

אביו של הלל: "הלל היה מאוד דעתן והתעניין בחדשות ובפוליטיקה, תמיד הייתה לו דעה בכל דבר. עם זאת, את הכל הוא עשה בנועם ובכבוד. בימים כאלה שהרוחות סוערות במדינה, עלינו לקחת את דמותו של הלל כדוגמה לאהבת חינם ולכבוד הדדי, וללמוד לחבר דעות שונות".

שאלתי את הלל על ענייני הסרבנות, רציתי לדעת אם גם אצלם ביחידה זה קורה: "הוא אמר לי 'אבא, כאן בצבא זה פשוט לא מעניין אף אחד'. מכך נלמד שעלינו פשוט להוציא את הצבא מהפוליטיקה ולא לערב את צה"ל בעניינים האלה. את החיילים זה לא מעניין".

הוריו של רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, צילום: יניב זוהר

על חקירות האירוע: "אנחנו לא עוסקים בזה כרגע. אנו רק מקווים שלא ינסו להשליך את האחריות על אנשי הקצה ויחפשו על מי להפיל את האשמה. אנו מקווים שיעשו חקר מעמיק על מנת שבאמת יוכלו לתקן את הדברים, שלהבא לא יקרה שוב דבר כזה".

הלל נחמיה אופן, לוחם ביחידת יהל"ם, בן 20 מכרמי צור, נפטר אתמול (שני) במהלך אימון צבאי שהתקיים בתנאי חום קיצוניים. ככל הנראה, הלל התמוטט כתוצאה מעומס החום.

בועז, אביו של הלל נחמיה אופן, אמר ל״ישראל היום״: ״הלל גאון ותמים עם טוב לב. הכל ביחד בענווה ובמאור פנים. אדם מיוחד שקם באור ראשון כדי להרגיש את השקט. הוא אהב להגות, אהב את הפשטות. אבידה גדולה מאוד.

"יש לו שישה אחים, שני אחים וארבע אחיות. הוא למד בישיבת מקור חיים בכפר עציון, ולאחר מכן הלך ללמוד במתיבתא בכרמיאל. ישיבה שלומדים בה בצורה יותר פתוחה וחופשית עם דגש על פיתוח האישיות״.

אביו של הלל סיפר על דרכו בצה״ל: ״הוא רצה להתגייס לחיל האוויר ובמיונים האחרונים הוא לא התקבל. הלל הלך להנדסה קרבית כדי להגיע ליחידת יהל״ם, שם השקיע את כל הנשמה שלו. הוא היה בשבוע הכי אינטנסיבי בהכשרה שלו בטירונות יחידה. אנחנו לא יודעים על המקרה. אמורים לעדכן אותנו״.

ככל הנראה, הלוחם איבד את הכרתו כתוצאה מהתייבשות ועומס החום בחסות השרב ששרר ברחבי הארץ בימים האחרונים. צוותי רפואה שהגיעו למקום ביצעו בלוחם פעולות החייאה בסיומן נקבע מותו. במהלך האימון היו לוחמים שהתלוננו על כאבי ראש כתוצאה מתנאי מזג האוויר, חלקם שקבלו טיפול רפואי, נדרשו לשתות וחלק נדרשו למנוחה.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו