במשרד הפנים זועמים על הפנייה הנוספת - השלישית של ההתאחדות לכדורגל - בבקשתה לאזרח את שחקנה של מכבי ת"א, אנריק סבוריט. ל-ynet אף נודע כי הדיון בעניינו לא יתקיים כלל בחודשים הקרובים.
במכבי ת"א פנו כבר בשנה שעברה למשרד הפנים בבקשה לקבל אזרחות לבלם הספרדי. מהלך שיאפשר לקבוצה לצרף זר נוסף במקומו, אולם קיבלו מענה. גם אחרי הירתמות של שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, יחד עם ההתאחדות לכדורגל - שקיוותה כי סבוריט יהיה חלק ממשחקי הנבחרת כבר בחודש הבא במוקדמות היורו - לא היה כל מענה ממשרד הפנים.
2 צפייה בגלריה
סאבוריט
סאבוריט
ייקח עוד זמן. סבוריט
(צילום: עוז מועלם)
בהתאחדות החליטו שוב להירתם לטובת מכבי ת"א והנבחרת עם פניה כפולה בתוך חודש למשרד הפנים, אך ללא הועיל. ברור כי לקראת המשחק בחודש הבא מול רומניה, סבוריט לא יהיה חלק מהנבחרת. המשמעות מבחינת מכבי ת"א שהיא תישאר עם שישה זרים, לפחות עד לינואר הקרוב.
שר הפנים, משה ארבל, לא אוהב את ההתנהלות סביב הבקשות לגבי סבוריט. כזכור, בחודש שעבר יו"ר הוועדה המייעצת לשר הפנים לעניין מתן אזרחות לספורטאים זרים, השופטת בדימוס שרה פריש, פנתה לשר הפנים וביקשה לא לאשר אזרחות לשום ספורטאי זר, עד שהוועדה תגיש את המלצותיה.
2 צפייה בגלריה
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
יצטרך להסתדר ללא סבוריט מול רומניה. בניון
(צילום: עוז מועלם)
בסביבתו הקרובה של ארבל תקפו ואמרו: "לא יהיו קיצורי דרך לאף אחד. יש ועדה ויחכו למסקנות שלה. זה ייקח עוד כמה חודשים טובים".
ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "הוועדה ממשיכה לעשות את עבודתה. כפי שאמרנו, השר יפעל בהתאם להמלצות הוועדה בלבד".