בג"ץ דחה את העתירה שביקשה לפסול את חיות מלדון בעילת הסבירות

העליון החליט כי הנשיאה תוכל להמשיך לדון בנושא למרות שהתבטאה בעבר בנושא ויצאו נגד ההחלטה • ח"כ אביחי בוארון: "הנימוק הטכני של השופטים פוגע באמון הציבור בביהמ"ש"

הנשיאה אסתר חיות. צילום: אורן בן חקון

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את העתירה נגד הנשיאה אסתר חיות שטענה כי הנשיאה התבטאה בעבר נגד עילת הסבירות ונמצאת בניגוד עניינים. חה"כ אביחי בוארון מסר: "קורא למשיבים לבקש מיידית את פסילתה של חיות".

הכנסת אישרה את ביטול עילת הסבירות

השופטים קבעו כי בטרם העתירה היה צריך לבקש מהנשיאה חיות לפסול את עצמה בדרך מסוימת ולא בדרך שבה ארגון לביא פנה לנשיאה חיות, וכי לארגון אין זכות לדרוש את פסילת הנשיאה חיות כיוון שהארגון אינו "בעל דין" בעתירות וכי לא מדובר מאחד מהמקרים ה"חריגים" בהם הותר למי שאינו בעל דין לבקש פסילה של שופט.

"כמה לא מפתיע"

בעקבות ההחלטה שלא לפסול את הנשיאה חיות מלדון בעתירה כנגד צמצום עילת הסבירות, חברי כנסת ואגונים מהימין יוצאים נגד בית המשפט העליון לאפשר לחיות לכהן בראש הרכב הדיון, ולדחות את העתירה.

ח"כ אביחי בוארון, צילום: אורן בן חקון

חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד התייחס לפסיקת בית המשפט בנושא ומסר: "כמה לא מפתיע. הנשיאה תדון בתיק אפילו שכבר גילתה בציבור מה עמדתה. וזה למה? כי המבקשים אינם צד להליך. הנימוק הטכני הזה, בלשון המעטה, פוגע באמון הציבור בבית המשפט. ובהליך עצמו".

בוארון המשיך וכתב: "אני קורא למשיבים לבקש מיידית פסילת חיות. רק ועדה לבחירת שופטים מאוזנת 5/5 תשיב לביהמ"ש את אמון הציבור״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר