החילוץ שהסתבך: נקבע מותם של הצעיר שנפל לבור ושל אחד הכבאים שחילצו אותו

שני לוחמי אש נפלו לבור בעומק שמונה מטרים, בניסיון לחלץ צעיר לאחר שנפל לתוכו • מצבו של הפצוע מוגדר אנוש • בתחתית הבור הצטברו מים עומדים, שיחד עם זבל שנזרק יצרו גזים רעילים ומחסור בחמצן • תושב דיר אל אסד נעצר בחשד כי העסיק את ההרוג מאזור חברון

הצעיר סאמד אלעראמין והכבאי עדנאן אסעד ששנהרגו בתקרית הבור. צילום: כב"ה צפון

החילוץ שהסתבך: נקבע מותם של הצעיר שנפל לבור ושל אחד מלוחמי האש, לאחר שחולץ היום (ראשון) מבור בעומק שמונה מטרים סמוך לדיר אל אסד. מצבו של הכבאי הנוסף, שגם הוא נפל - מוגדר אנוש.

הכבאי שנהרג עדנאן אסעד מבית ג׳אן, צילום: מתוך פייסבוק

סמל עדנאן אסעד, בן 40 במותו, נשוי ואב לשלושה ילדים, כאשר הקטנה שבהם בת חודשיים בלבד. שירת כלוחם אש במערך משנת 2019. הצעיר שנפל הוא סאמד אלעראמין מאזור חברון, כבן 20. עם סיום שלב החילוץ נפתחה חקירה לבירור נסיבות כניסתו של תושב יו"ש לישראל וכן נסיבות כניסתו לבור וזמן קצר לאחר מכן נעצר תושב דיר אל אסד בן 28 בחשד כי העסיק את תושב יו"ש. חקירת כניסתו לבור עדיין מתנהלת וטרם ברורה בשלב זה.

סאמד אלעראמין מאזור חברון, הצעיר שנפל לבור, צילום: ללא

לאחר ניסיונות חילוץ רבים, שלושתם פונו לביה"ח. בתחתית הבור הצטברו מים עומדים שיחד עם זבל שנזרק שם יצרו גזים רעילים ומחסור בחמצן. 

מאמצי החילוץ בבור בדיר אל-אסד

פרמדיק מד"א אדי זוגוט סיפר: "מדובר ככל הנראה בבור מים שצעיר שירד לתוכו איבד את ההכרה. שני גברים נוספים שירדו לבור על מנת לסייע ולחלץ אותו איבדו גם הם את ההכרה. לאחר חילוץ של 2 הגברים הענקנו להם טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבי"ח תוך פעולות החייאה כשמצבם אנוש. בדקות אלו נמשכים ניסיונות החילוץ של הצעיר ואנחנו ערוכים להעניק לו טיפול רפואי בתקווה שניתן יהיה להציל אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר