בברצלונה עוד מלקקים את הפצעים בעקבות ההחלטה של שחקן הכנף עוסמאן דמבלה לעזוב ולחתום בפ.ס.ז' על חוזה לחמש שנים. הקטלאנים, ש"יסתפקו" בפיצוי בסך 50 מיליון אירו, הביעו היום (שבת) מורת רוח על ההחלטה של הצרפתי לעזוב.
"אני מאוכזב", אמר המאמן צ'אבי על המהלך במסגרת מסיבת העיתונאים לקראת משחק פתיחת העונה של ברצלונה נגד חטאפה מחר (ראשון, 22:30). "הוא היה ילד טוב, שעזר לנו מאוד, עבורי הוא היה שחקן חשוב במערך שלנו. הימרנו עליו וזה אכזב אותי ברמה האישית, אבל הוא בחר ללכת למקום אחר. אני מאחל לו בהצלחה, אבל באופן כללי, מאוכזב".
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
"שאלתי למה, הוא לא ידע לענות". צ'אבי
(רויטרס)
עוד לפני אמר המאמן על המהלך "לא יכולנו להתחרות בהצעה שהוא קיבל. ניסיתי להשאיר אותו, אבל הוא אמר לי שהוא כבר נתן את המילה שלו לנאסר אל-חליפי (נשיא פ.ס.ז') וללואיס אנריקה - ושאין דרך חזרה. כל מה שאני יכול לומר זה חבל ומאחל לו בהצלחה".
כשנשאל האם השחקן שיתף אותו בשיקולים, ענה המאמן: "שאלתי אבל הוא לא ידע לענות. אני מניח שזה משהו אישי".
דמבלה (26) הגיע לברצלונה מדורטומנד תמורת 147 מיליון אירו ב-2017 בתור המחליף של ניימאר, שעזב לפריז סן ז'רמן תמורת 222 מיליון אירו. במשך רוב הזמן השחקן איכזב, אך רק בעונה האחרונה חל שיפור ביכולתו והוא עזר לברצלונה לזכות באליפות.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה עוסמאן דמבלה
שחקן ברצלונה עוסמאן דמבלה
"אולי משהו אישי". דמבלה
(Sam Hodde/Getty Images)
כעת, שניהם נמצאים באותה קבוצה. למרבה האירוניה, פריז רוצה להיפטר מניימאר - שרוצה לחזור לבארסה, אולם אלופת ספרד נמצאת בקשיים כלכליים גדולים.
עם המטען הרגשי הזה, כאמור, תתארח מחר האלופה הספרדית אצל חטאפה כשהציפייה היא לשלוש נקודות ראשונות ל-2023/24 למרות שברצלונה לא כבשה ולא ניצחה בשלושת משחקיה האחרונים ב'אלפונסו פרס'. אילקאי גונדואן שהגיע הקיץ ממנצ'סטר סיטי צפוי לרשום את הבכורה שלו בקבוצה, כשנכון להיום טרם ברורה תמונת הסגל המלאה של צ'אבי לקראת ההתמודדות.