ההעברה הגדולה של הקיץ באירופה הושלמה. באיירן מינכן הודיעה היום (שבת) על החתמתו של הארי קיין לארבע שנים. לפי הדיווחים, אלופת גרמניה תשלם לטוטנהאם 100 מיליון אירו ועוד 20 מיליון אירו בבונוסים השונים, מה שיהפוך את קפטן נבחרת אנגליה להחתמה היקרה בתולדות הבונדסליגה.
מיני-דרמה נרשמה אתמול כשקיין, שהיה בדרכו לשדה התעופה בלונדון, קיבל שיחה מאנשי טוטנהאם שאסרו עליו לצאת למינכן. השחקן פשוט המתין ברכבו עד לקבלת האישור הסופי מהספרס להמריא, שלבסוף הגיע.
1 צפייה בגלריה
קיין
קיין
עוזב את טוטנהאם כמלך השערים שלה בכל הזמנים. קיין
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
החלוץ - ששיחק בטוטנהאם במשך כל הקריירה מלבד להשאלות למילוול, נוריץ' ולסטר בצעירותו - נכנס הקיץ לשנה האחרונה של חוזהו וטוטנהאם רצתה להחתים אותו על אחד חדש. ועדיין, לא הייתה התקדמות בנושא, מה שהוביל את המועדון לקבל את ההחלטה הקשה ביותר מבחינתו: למכור את הכוכב ולא לאבד אותו בחינם בקיץ הבא.
קיין בן ה-30, מלך השערים של טוטנהאם בכל הזמנים עם 280 כיבושים ב-435 משחקים, הוא אחד הכדורגלנים הגדולים אי פעם שלא זכו בתואר, ומהבחינה הזאת קל להבין מדוע מעבר לבאיירן הגיוני מבחינתו. הקבוצה הגרמנית נמצאת במשבר ניהולי, אך העונה האחרונה שבה סיימה בלי צלחת הייתה ב־2010/11. 11 זכיות רצופות. באיירן, מנגד, תקווה שימלא סוף כל סוף את החלל שהותיר רוברט לבנדובסקי עם עזיבתו לברצלונה בקיץ שעבר.
קיין מדורג, אחרי שבעונה שעברה כבש 30 שערים ובישל עוד שלושה ב-38 הופעות פרמייר-ליג, שני ברשימת כובשי כל הזמנים בפרמייר-ליג עם 213 שערים, רק אחרי אלן שירר (260). הוא גם מלך השערים בכל הזמנים של נבחרת אנגליה עם 58 כיבושים. שירר עצמו פרסם ציוץ היתולי, בו כתב: "קדימה הארי, זה זמנך לעזוב".