יש בעלים חדש להפועל ת"א. לאחר הצבעה שנערכה במשך כיומיים, אישרה הבוקר (שישי) עמותת האוהדים, המנהלת את הפועל ת"א, להעביר 51 אחוז ממניות המועדון לאיש העסקים עופר ינאי. על ניהול המגעים של ינאי לרכישת האדומים פורסם לראשונה ב-ynet.
אבי זינדברג יחזיק ב-30 אחוז ואילו העמותה תרד ל-19 אחוז בלבד. העמותה מונה כ-2,300 חברים והחזיקה עד היום במרבית האחוזים מקבוצת הכדורסל הבוגרת וכן בבעלות מלאה על מחלקת הנוער.
3 צפייה בגלריה
איש העסקים עופר ינאי, אוהדי הפועל ת"א
איש העסקים עופר ינאי, אוהדי הפועל ת"א
העמותה אישרה את העסקה. עופר ינאי
בהודעה מטעם המועדון נאמר: "בהצבעה שנערכה בקרב חברי העמותה השתתפו 2116 מצביעים שהינם 85.91% מכלל בעלי זכות ההצבעה. בתום ספירת הקולות התברר כי חברי העמותה החליטו, ברוב של 86.81%, לאשר את הסכמי ההתקשרות בין העמותה לבין עופר ינאי ואבי זידנברג. בימים הקרובים נפעל מול מוסדות הרישום השונים, על מנת לבצע את כלל הפעולות המתחייבות מן ההסכמים".
עופר ינאי כתב בפייסבוק לאחר ההצבעה: "בדחילו ורחימו, בשמחה ומתוך תחושה של אחריות גדולה - קיבלתי היום את תוצאות ההצבעה של חברי עמותת הפועל ת"א (כדורסל) שתמכו בצורה גורפת במעבר לבעלות פרטית שלי ושל אבי זיידנברג. אני רוצה להודות למשרד פירון (רן פירון בפרט) ולפירמת רואי החשבון דלויט (כפיר אילני בפרט) על הטיפול המהיר והיסודי בעסקה. לנדב טנא ושחר גרשון, אוהדי הפועל בנשמה חברים שלי מנהלים ושותפים שלי בנופר אנרגיה שיהיו מהיום נציגי בדירקטוריון. לרמי כהן ואבי זיידנברג. אנשים צנועים ומעולים שנשאו על גבם את העול הסיזיפי והשוחק של ניהול הפועל לחבורה המופלאה שנקראת קהל אוהדי הפועל, כבוד גדול עבורי שקיבלתם אותי אליכם. אתם הקהל הטוב במדינה ומגיעה לכם הקבוצה הטובה במדינה.
"חודש אב בהיסטוריה הלאומית שלנו קשור לחורבן וגם לגאולה", המשיך ינאי. "אצל אוהדי הפועל נחרב הבית בחודש אב 2007 וגם הגאולה מתרחשת בחודש אב. מהי גאולה? חזרה למקום הטבעי והמקום הטבעי עבור הפועל הוא בלהיות קבוצה שהיא גם מנצחת אבל גם ערכית ומרגשת. משימה גדולה לפנינו. לטובתה נצטרך את כל הכוחות איתנו, באסיפת החברים אמרתי שאנחנו פה בפגישה מקדימה לפני הפגישה עם ההיסטוריה. היום הפרק החדש והמרגש בהיסטוריה של הפועל מתחיל. אגב בימים האחרונים שמעתי הרבה את הביטוי ״אני אמות הפועל״ ההמלצה שלי היא לחכות עם זה. אתם תרצו לראות את מה שהולך לקרות עכשיו".
בהפועל ת"א הבהירו, כי בנוסף לאחוזים שיישארו בבעלות העמותה, תהיה לה זכות וטו על מספר דברים: שם הקבוצה, סמל, לבוש הקבוצה והחלטה על העברת משחקים להיכל מנורה מבטחים בעת הצורך. בנוסף היו"ר רמי כהן אישר שהעמותה לא תדולל באחוזים ולא תידרש להכניס כספים לפי חלקה היחסי אלא כפי יכולתה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
יש לקבוצתם בעלים חדש. אוהדי הפועל תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
כמו כן, במסגרת העסקה תוקם חברת בת, שעמותת הפועל אוסישקין תהיה חלק מהדירקטוריון שלה. מטעם האוהדים יהיו חמישה דירקטורים בחברה שתייצג את המועדון במוסדות איגוד הכדורסל, כמו גם תנהל ותפתח את מחלקת הנוער והנשים ותהיה אמונה על הפעילות החברתית של המועדון ועל הקשר מול הקהילה, ובנוסף לעמותה תהיה זכות וטו על מספר דברים: שם הקבוצה, סמל, לבוש הקבוצה והחלטה על העברת משחקים להיכל מנורה מבטחים בעת הצורך.
ינאי (48) הוא היו"ר, המייסד ובעל השליטה של חברת "נופר אנרגיה", העוסקת בייזום, השקעה, הקמה והפעלה של מתקנים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת. בשנים האחרונות החברה משמשת כנותנת החסות הראשית של קבוצת הכדורסל הפועל גליל-עליון, שמשחקת גם היא בליגת העל.
3 צפייה בגלריה
הפועל ת"א ונציה זלמנסון גינת
הפועל ת"א ונציה זלמנסון גינת
מטרות גבוהות. גינת וזלמנסון
(צילום: עוז מועלם)
לאור השלמת העסקה, תקציב הקבוצה צפוי לגדול מכ-18 מיליון שקל בעונה שעברה ל-25 מיליון שקל בזו הקרובה. כבר עתה החתימה הפועל ת"א כמה שמות מסקרנים מאוד, כמו בראיין אנגולה וקייל אלכסנדר.
יש לציין כי רק לפני כשנתיים הצליחו בהפועל ת"א לעשות את הצעד הראשון לעבר הטופ של הכדורסל הישראלי, כשהגיעו עד לגמר גביע המדינה. בעונה שחלפה נרשמה הקבוצה בפעם הראשונה למפעל אירופי - היורוקאפ, שם נעצרה רק בשלב רבע הגמר. בליגת העל הצליחו האדומים להגיע עד לסדרת גמר הפלייאוף מול מכבי ת"א, במהלכה אף רשמו את הניצחון הגדול ביותר על יריבתם המושבעת - 74:112. כניסתו של ינאי אמורה לשים את הפועל ת"א בנקודה אפילו גבוהה יותר לעומת העונות האחרונות, ובאופן המיידי, השינוי בא לידי ביטוי בבניית הסגל.
"אחד התפקידים שלי בהפועל זה לגייס משאבים ולראות שהדבר הזה ממשיך לרוץ ולעמוד על הרגליים", סיפר כהן באסיפת העמותה האחרונה. "אני לא מאמין במקריות, אם עושים את הדברים נכון - הדברים קורים נכון וטוב, אבל לא במקרה. היו כל מיני הזדמנויות בקבוצה לאורך השנים והן לא היו נכונות. זו הזדמנות נכונה. עופר הגיע לכאן בעקבות שותפיו העסקיים. היו כמה פגישות והבנו שיש כאן שילוב של כל מיני דברים נכונים, בין היתר גם המשאבים שעופר מכניס לקבוצה".
"אני לא מסתכל על מה אין לנו אלא על מה יש לנו. ובניגוד לעסקאות אחרות של קבוצות בארץ ובעולם שבא בן אדם ושם כסף ובזה זה נגמר, כאן יש משהו אחר. ההבדל אצלנו זה שקיבלנו הרבה דברים בתוך ההסכם בניהול השוטף ובקידום של הקבוצה שגורמים לי להיות הרבה יותר שקט. עברנו דרך קשה וארוכה והגענו למקום הזה".