היכל התהילה של מכבי ישראל: 13 ספורטאים וספורטאיות - חלקם מענפי הכדור, חלקם מענפים אישיים, כל אחד ואחת מהם גדולים בתחומם ונמנו על מועדוני מכבי - יזכו להיכלל בפרויקט. ההכרזה הרשמית תיעשה במסגרת ועידת מכבי ישראל, שתתקיים בחודש הבא (ה-8 בספטמבר) בכפר המכביה, במעמד שר התרבות והספורט מיקי זוהר.
במכבי ישראל יצאו לראשונה עם יוזמת ההוקרה וההערכה לספורטאי עבר. לשם כך, הוקמה ועדה שבחרה אותם על פי קריטריונים, ותרומתם לספורט הישראלי ולמועדוני מכבי. יש לציין כי הרשימה שנבחרה, כוללת ספורטאים וספורטאיות שנבחרה שפרשו במהלך ארבע השנים האחרונות, מאז ועידת מכבי ישראל האחרונה. במכבי ישראל מתכוונים לבחור להיכל התהילה ספורטאים וספורטאיות בכירים נוספים שפרשו בעבר הרחוק יותר, על פי קריטריונים ברורים ומסודרים.
3 צפייה בגלריה
עומרי כספי במדי סקרמנטו קינגס
עומרי כספי במדי סקרמנטו קינגס
היסטוריה ישראלית וטבעת יוקרתית. כספי במדי קינגס
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
גם בתקופת בניון וגרנט ב-2005 ישראל בקושי ניצחה את איי פארו
גם בתקופת בניון וגרנט ב-2005 ישראל בקושי ניצחה את איי פארו
התחיל במרכז הפועל ועבר למכבי. בניון במדים הלאומיים
(צילום: AP)
הרשימה מייצגת מספר ענפים. מתחום הכדורסל: עומרי כספי, אקס מכבי ת"א, נבחרת ישראל והישראלי הראשון ששיחק ב-NBA ואף מחזיק בטבעת אליפות עם גולדן סטייט. שי דורון, הכדורסלנית הישראלית הראשונה שנבחרה בדראפט ה-WNBA וגיא פיני, שפרש לאחרונה לאחר שכדרר בין בנבחרת ישראל, מכבי ת"א, הפועל חולון, הפועל ירושלים, ומכבי רעננה.
בתחום הכדורגל מרכז מכבי בחר את יוסי בניון, מנהלה המקצועי של נבחרת ישראל, שאומנם החל את הקריירה בהפועל באר שבע אך לבש במשך שנים את מכבי מכבי חיפה איתה זכה בשתי אליפויות ובגביע מדינה; גל אלברמן, מנהלה המקצועי של מכבי חיפה; וברק יצחקי, מנהלה המקצועי לשעבר של מכבי ת"א, חלוץ נבחרת ישראל ומי ששיחק לאורך שנים רבות במכבי ת"א וזכה עימה בשתי אליפויות מדינה ובגביע המדינה.
בתחום ההתעמלות: אלכס שטילוב (מכבי ת"א), אלוף אירופה בהתעמלות מכשירים, ובעל שתי מדליות ארד מאליפות העולם. שלוש מתעמלות אמנותיות שייצגו את ישראל באולימפידת טוקיו - ניקול זליקמן (ממכבי ת"א), יאנה קרמרנקו (מכבי אשדוד) ויוליאנה טלגין (מכבי ת"א).
3 צפייה בגלריה
נאור גלילי מרכז מכבי
נאור גלילי מרכז מכבי
"זכות גדולה עבורנו". נאור גלילי מרכז מכבי
(צילום: מכבי ישראל)
בתחום הגו'דו יינתן הכבוד לגילי כהן (מכבי הרצליה), שזכתה במדליית ארד באליפות אירופה ב-2014, ובכדוריד לאקס מכבי ראשון לציון ונבחרת ישראל יואב נאמן וחן פומרנץ.
מנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי: "אנחנו גאים ונרגשים לצאת לדרך עם פרויקט מיוחד, שמעניק את ההערכה וההוקרה על תרומתם החשובה של הספורטאים והספורטאיות שפרשו לספורט הישראלי ולמועדוני מכבי ישראל. זו תחילתה של מסורת חשובה, ואנחנו נעניק כמובן גם ביטוי לספורטאים ולספורטאיות שפרשו בעבר הרחוק יותר, טרם הועידה האחרונה שהתקיימה לפני 4 שנים.
"הבחירה התבצעה על פי קריטריונים ברורים, והיא תמשיך להתבצע גם בעתיד, במשך כל ארבע שנים. נבחרה רשימה מרשימה ומכובדת מאוד. משיחות אישיות שקיימתי עם הספורטאים אפשר היה לחוש בהתרגשות הגדולה, וזו זכות גדולה עבורנו להעניק את ההוקרה שכל אחד ואחת מהם ראויים לה".