הסרט עורר סערה - ובעולם הערבי אסרו על הקרנתו

בלבנון הודיע שר התרבות מוחמד מורטאדה על החרמת הסרט "ברבי"בטענה לפגיעה בערכי דת האיסלאם • השר זוכה לגיבוי ותמיכה מצד חיזבאללה והעומד בראשה חסן נסראללה שרק לפני שבוע קרא לעונש מוות להומוסקסואלים • דובר משרד ההסברה הכווייתי: "הסרט מפרסם רעיונות ואמונות זרות לחברה הכווית ולסדר הציבורי"

"ברבי". בלבנון וכווית חוששים מפגיעה בערכים הציבוריים . צילום: מתוך הסרט

הסרט המדובר של השנה - "ברבי" - בכיכובם של ריאן גוסלינג ומרגו רובי, ובבימויה של גרטה גרוויג כבר הספיק לכבוש את העולם כשהוא זוכה לביקורות משבחות. עם זאת, בעולם הערבי יש מי שחושש מהעמדות הפרוגרסיביות אותן מקדם הסרט שכבר חצה את קו המיליארד דולר בקופות. 

ברבי - טריילר רשמי מתורגם

בכווית ולבנון החליטו לאסור על הקרנת הסרט בטענה שהוא מעודד הומוסקסואליות ומחשש לפגיעה בערכים ובמסורת. בלבנון הודיע שר התרבות מוחמד מורטאדה על החרמת הסרט מכיוון שהוא פוגע בערכי דת האיסלאם.  

עמדתו האנטי להט"בית של מורטאדה זוכה לגיבוי ותמיכה מצד החיזבאללה והעומד בראשה חסן נסראללה שכבר התבטא בעבר לא מעט פעמים נגד הקהילה הגאה. לפני כשבוע בלבד תקף נסראללה את הקהילה וקרא למשרד החינוך הלבנוני להתערב. נסראללה אף הפנה את תומכיו לטקסטים איסלמיים הקוראים לעונש מוות להומוסקסואלים.

נסראללה. נגד הלהט"ב, צילום: אי.אף.פי

בכווית מצטרפים למגמה ויחרימו את הסרט במדינה בטענה כי הוא פוגע בערכים ובמסורת הציבורית. דובר מטעם משרד ההסברה הכווייתי הסביר בתגובה, כי איסור הקרנת הסרט במדינה נובע מהעובדה כי הוא "מפרסם רעיונות ואמונות זרות לחברה הכווית ולסדר הציבורי". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר