ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מתקיימים דיונים

חשש בישראל: הסכם עם סעודיה יפגע בעליונות הצבאית של צה"ל

במערכת הביטחון מגבשים חוות דעת בסוגיית מכירת אמצעי לחימה ומערכות נשק אמריקנים מתקדמים לסעודיה. החשש: "הסכם עם סעודיה יפגע בעליונות הצבאית של ישראל באזור"

חשש בישראל: הסכם עם סעודיה יפגע בעליונות הצבאית של צה"ל
תרגיל בגבול מצרים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במערכת הביטחון מגבשים חוות דעת בסוגיית מכירת אמצעי לחימה ומערכות נשק אמריקנים מתקדמים לסעודיה, כחלק מהסכם שיביא גם לנורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית.

על פי דיווח ב'כאן חדשות', בישראל סבורים שכדי לשמור על היתרון הצבאי האיכותי, צה"ל יצטרך לקבל מערכות נשק מתקדמות יותר ממה שיש עכשיו, זאת בשל החשש שהסכם עם סעודיה יפגע בעליונות הצבאית של ישראל באזור.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בסוף חודש יולי כי אין להוציא מכלל אפשרות עסקה קרובה עם סעודיה. את הדברים אמר ביידן באירוע לגיוס כספים במדינת מיין ולא הרחיב בנושא.

לפני כן, פרסם ה'ניו-יורק טיימס' מאמר של הפרשן תומאס פרידמן ובו נכתב שביידן שוקל בדעתו לקדם הסכם ביטחוני הדדי בין ארצות-הברית לסעודיה, הסכם שבמסגרתו תנרמל סעודיה את קשריה עם ישראל.

נזכיר כי בכאן רשת ב פורסם כי כדי להגיע לפריצת דרך בנורמליזציה עם סעודיה, ישראל תצטרך לבצע צעדים ממשיים לטובת הרשות הפלסטינית.

הגישה הזו של ישראל כלפי הפלסטינים תצטרך להיעשות לא רק בגלל דרישות סעודיה, אלא גם בגלל הצורך 'בריכוך' המתנגדים במפלגה הדמוקרטית לעסקת נשק סעודית-אמריקנית ולברית הגנה, כך על פי כמה גורמים המעורים בפרטי השיחות.

סעודיה ישראל צה"ל ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד