חברי העמותה של הפועל ת"א יצביעו ממחר (רביעי) עד יום שישי על מעבר הבעלות מעמותת האוהדים לידיים פרטיות של עופר ינאי - שעל כך שהוא מנהל מגעים לריכשת הקבוצה פורסם לראשונה ב-ynet - אשר לפי ההסכם יחזיק ב-51 מאחוזי הקבוצה בעוד אבי זינדברג ימשיך להחזיק ב-30 אחוז.
'לאה קטמין', ארגון האולטראס של הפועל ת"א, פרסם היום פוסט בו הוא תוקף בחריפות את ההסכם המסתמן בין הצדדים. בקבוצה לא מודאגים מההודעה ובטוחים שמהלך יזכה לתמיכת רוב האוהדים.
1 צפייה בגלריה
עופר ינאי
עופר ינאי
מחר ההצבעה נפתחת. ינאי והאוהדים
(צילום: עוז מועלם ורונן פדידה)
"לא נתמוך בנסיגה ממודל ה-50+1, קרן של אור בכדורסל הישראלי המלא בשחיתות ושנאת אוהדים", נכתב בהודעת הארגון. "הכסף הגדול שעשוי להביא לתארים והצלחות מפתה גם אותנו, אך הזלזול במודל הקיים שהביא אותנו עד הלום אינו מתקבל על הדעת. גם במבנה הנוכחי עדיין יש מקום לצמיחה, גם כאן עוד נדע ימים גדולים - ואלו יהיו מתוקים פי כמה".
נדגיש את מה שאולי אינו ברור מאליו - עמדתנו אינה נשענת על טיעונים כלכליים ובטח שלא מקצועיים. דחיית העסקה בצורתה הנוכחית אינה פוסלת את השתלבות המשקיעים בפורמט הקיים (כלומר שמירה על 50+1 לאוהדים), אך יש לקחת בחשבון שהתוצאה בהחלט עשויה להיות הקטנת התקציב, אולי עד צמצומו למספרים הזכורים לנו מתחילת הדרך בליגת העל".
בשורה התחתונה: בין החתמות נוצצות לכותרות מרעישות קל לנקוף אצבע מאשימה על מי שבסולם ערכיו כאוהד ניצבים דברים חשובים לא פחות. אין כאן אולטימטום או הכרזת מלחמה, אלא מסר לכל אוהד שניגש להצבעה - עצרו לרגע לחשוב למה אתם אוהדים דווקא את הפועל ת"א. כך או כך, אולטראס הפועל ימשיך להיות שם בכל משחק, כמו שהוא עושה באופן רציף מ-1999".

ינאי: "הסיפור של הפועל הוא של האוהדים"

אתמול קיימה הקבוצה אספת חברי עמותה בה הוצג ההסכם של המועדון עם ינאי. הבעלים המיועד עצמו דיבר אל האוהדים ואמר: "לכולנו ברור שבלי האנשים שפה איתי אני לא הייתי יכול להגיע. הם בנו את התשתית ועשו את הדרך הקשה, הסיזיפית והארוכה עם הרבה אכזבות והצלחות. כשפגשו אותי הכלי כבר היה בשל בשביל להתקדם. אני עופר ינאי, הבן של מרדכי וטוני, אבא של שירה, המייסד של נופר אנרגיה. באופי שלי ובאיך שאני עובד אני אדם של אנשים. אני מאמין גדול בעבודה קשה ואת כל מה שיש לי השגתי בעבודה קשה וביושר".
"הסיפור של הפועל, שהוא של האוהדים, הוא סיפור של התמודדות עם משברים וצמיחה למעלה, ולסיפור הזה התחברתי", המשיך ינאי. "בראייה שלי, מתווה העסקה נותן להפועל את הסיכוי הגדול ביותר להצליח. אני גדלתי במשפחה של שמונה ילדים ביבנה, ההורים שלי התעקשו לתת את החינוך הכי טוב שאפשר כדי לתת את הסיכוי להצליח. בראייה שלי, מתווה העסקה נותן להפועל את הסיכוי הטוב ביותר להצליח. אני מקווה שיהיו לנו הצלחות מדהימות השנה".